Gå til innhold

Trenger datahjelp!!! :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Huff, jeg som alltid bruker å finne utav word...

Jeg vil at word skal sette inn sidetall, MEN jeg vil at den skal begynne å telle få side 4!

Altså, de tre første sidene skal ikke ha sidetall, men den fjerde siden skal være side nummer en.

I alle masteroppgavene, skal ikke forside og takkeside og annet som kommer før innholdslisten telles med i antall sider. Andre får det tydeligvis til, men jeg stå fast!!! Sitter alene på lesesalen for øyeblikket, så jeg spør dere kloke dolere!

Skrevet

Gå til sett inn, velg sidetall.Dermå du klikke på format. Nederst på den "siden" kan du velge hvor sidenummereringen skal starte.

Håper du forstår hva jeg mener:-)

Skrevet

Stå helt øverst på side 4. Sett inn et inndelingsskift (Sett inn - Skift - Inndelingsskift).

Gå inn på Sett inn - Sidetall - Format.

Velg at det ikke skal fortsette fra forrige inndeling (som er standardvalget), men at det skal begynne på 1.

Da får den 4. siden i dokumentet sidetall 1, hvis det altså er det du ønsker.

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Jeg har word på engelsk...

Når jeg skulle sette inn sidenummer, så kunne den begynne å telle på 0, men jeg fikk ikke velge hvilken side jeg skulle begynne på...

Til slutt fant ut noe med "page break" og "header/footer".

Ble litt kluss med at den telte først 1-2-3 og så begynte den på 1 igjen, men fant ut av det til slutt!

Takk for hjelpen!

Skrevet

Jeg har word på engelsk...

Når jeg skulle sette inn sidenummer, så kunne den begynne å telle på 0, men jeg fikk ikke velge hvilken side jeg skulle begynne på...

Til slutt fant ut noe med "page break" og "header/footer".

Ble litt kluss med at den telte først 1-2-3 og så begynte den på 1 igjen, men fant ut av det til slutt!

Takk for hjelpen!

Du skulle sagt med en gang at du har engelsk versjon, jeg har norsk hjemme og engelsk på jobb, så jeg kan begge ganske greit.

Det med break som du skulle brukt (og kanskje brukte?) er ikke page break, men section break.

Og ja, du må inn i header/footer når du styrer med sidetall da.

Flott at det løste seg til slutt i alle fall. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...