Gå til innhold

Helt ærlig - strømregninger.

Anbefalte innlegg

Gjest nicole40
Skrevet

Jeg sliter meg fordervet!Må vente til absolutt SISTE purring før jeg klarer å betale.

Jeg er singel/enslig og har bare min egen inntekt og ingenting annet.

Det er helt uoverkommelig vinterstid med regninger på (den siste her) 2400,-

Jeg har ingen annen fyringsmulighet enn elektrisitet og det har vært gruelig surt og kaldt de siste månedene. Jeg har prøvd å skru ned kablene om morgenen, men det tar så lang tid på eftern å varme opp igjen.

Så har man husleie, lån, mobiltelefon, reiseutgifter osv osv osv.Mat må man jo også ha, egentlig......

Mvh en lutfattig og dårlig betaler------

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• tiliti

4

• citygirl

4

• Gemini

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest det er for dyrt
Skrevet

Vi sliter også med strømregningen (+ andre regninger).

Skrevet

Skjønner godt at du sliter.

Vi er to og har begge inntekt, og synes også det til tider er vaskelig å få betalt store regninger.

Kan bare forestille meg hvir tøfft det må være og bare ha en inntekt...

Skrevet

Du har ikke mulighet å få satt inn en alternativ oppvarmins-kilde av noe slag da?

Varmepumpe fx?

Gjest nicole40
Skrevet

Du har ikke mulighet å få satt inn en alternativ oppvarmins-kilde av noe slag da?

Varmepumpe fx?

Varmepumpe kan bli vanskelig, er rett og slett utseendemessig vanskelig (liten leilighet).Dessuten leier jeg sokkelleilighet i enebolig.

Men.....rett over meg her, har huseier peis - og brandtmur.Jeg tøyset en dag og klaget på strømmen, sa til han at "nå får du se til å slå inn en åpning til egen kamin til meg i veggen i stua mi."

Nei, da svarte han...."du må gå på sosialkontoret, de er sååååå greie, de hjelper deg med strømmen"....

Du verden for et svar.Alle har vi vel lyst å klare oss selv, også jeg.JEg ønsker ikke sosialhjelp.

Men det svaret "tok kaka".....

Gjest nicole40
Skrevet

Skjønner godt at du sliter.

Vi er to og har begge inntekt, og synes også det til tider er vaskelig å få betalt store regninger.

Kan bare forestille meg hvir tøfft det må være og bare ha en inntekt...

Ja, når man har lån (det har vel stort sett alle el. ganske mange)så sier det seg selv at 2.hver måned detter man isammen økonomisk av strømregningen.

Staten tjener GROVT på oss forbrukere, det gjør meg så f...........!!!

Gjest nicole40
Skrevet

Vi sliter også med strømregningen (+ andre regninger).

Andre land i Europa har langt billigere strøm enn Norge.

Hvorfor.....når norske strømleverandører går med overskudd....så selger de strøm til utlandet, og kjøper smelldyrt tilbake, og VI må betale.

Skrevet

Andre land i Europa har langt billigere strøm enn Norge.

Hvorfor.....når norske strømleverandører går med overskudd....så selger de strøm til utlandet, og kjøper smelldyrt tilbake, og VI må betale.

Du skriver: "Andre land i Europa har langt billigere strøm enn Norge."

Norge har blant de billigste strømprisene:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=367435

Skrevet

Ja, når man har lån (det har vel stort sett alle el. ganske mange)så sier det seg selv at 2.hver måned detter man isammen økonomisk av strømregningen.

Staten tjener GROVT på oss forbrukere, det gjør meg så f...........!!!

Du bør finne ut hva du betaler i _snitt_ hver måned i regninger. Dette beløpet setter du av hver måned og du slipper å gå med underskudd de månedene strømregningen kommer.

Mange land i Europa har forøvrig høyere strømpris enn Norge. Men enig i at strømmen er dyr, ja... Den gjør et stort hugg i lommeboka. Vi må ut med 8900 kroner for de tre siste månedene...

Skrevet

Hvis du har strømregninger på rundt 10.000 i året for en liten leilighet er det ganske normalt.

Råd; sjekk om du kan få et måndelig trekk sia autogiro istedet?

Råd: skru ned innetempen til 18-19 grader, og ta på deg ullsokker, litt tjukkere genser og stillongs.

Veldig mange jeg besøker har innetemperatur på 25 grader. Man kan spare mye penger på å ha det litt kjøligere inne.

Råd: bytt strømleverandør, de er ganske stor forskjell på pris.

Skrevet

Du bør finne ut hva du betaler i _snitt_ hver måned i regninger. Dette beløpet setter du av hver måned og du slipper å gå med underskudd de månedene strømregningen kommer.

Mange land i Europa har forøvrig høyere strømpris enn Norge. Men enig i at strømmen er dyr, ja... Den gjør et stort hugg i lommeboka. Vi må ut med 8900 kroner for de tre siste månedene...

Har dere bare strømoppvarming, togli?

Husker ikke hva regninga kom på sist. Den forsvant i sluket med alle de andre regninene;-)

Skrevet

Det var som jeg skulle sagt det selv.

Noen strømselskap lar deg også betale månedlig.

Har du noen mulighet til å øke inntekten? Jeg har vært enslig selv, da jobbet jeg litt ekstra de helgene jeg var barnefri.

Gjest nicole40
Skrevet

Du skriver: "Andre land i Europa har langt billigere strøm enn Norge."

Norge har blant de billigste strømprisene:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=367435

Javel, da får jeg bare være glad til.

Hørte noen sa Norge var dyrest på strøm.

Jeg er nå bare en "stupid woman" :)

Gjest nicole40
Skrevet

Hvis du har strømregninger på rundt 10.000 i året for en liten leilighet er det ganske normalt.

Råd; sjekk om du kan få et måndelig trekk sia autogiro istedet?

Råd: skru ned innetempen til 18-19 grader, og ta på deg ullsokker, litt tjukkere genser og stillongs.

Veldig mange jeg besøker har innetemperatur på 25 grader. Man kan spare mye penger på å ha det litt kjøligere inne.

Råd: bytt strømleverandør, de er ganske stor forskjell på pris.

Leste et sted det var bare 200 - 300 å spare i året, og da vil jeg heller la vær å fryse.

Jeg går med raggsokker og fleecetrøye inne, og strømpebukse har jeg også på.

Jaja, alt er dyrt....strøm, renter, mat, kollektivtilbud....

*i klagehjørnet i dag*

Skrevet

Om du har mulighet så prøv å investere i en gassovn. Vi har hatt i mange år og den er helt uunværlig når kulda kommer krypende.

Skrevet

Javel, da får jeg bare være glad til.

Hørte noen sa Norge var dyrest på strøm.

Jeg er nå bare en "stupid woman" :)

Du bør nok lage deg et årsbudsjett - egentlig moro når man først har fått gjort det. Da vet du at du har nok :)

Jeg var i din situasjon før - likevel har jeg fortsett med den ordningen, selv om jeg ikke trenger. Det er så greit å vite hva man har å "rutte" med etter at alt er betalt.

Og så finner man jammen ut at man kan spare litt også - ikke så mye nødvendigvis - men litt - og da reiser man til syden! hehe

Det blir 3 sydenturer på ett år for meg nå! .)

Så da er det verdt å ha orden på penga, ja! :)

Skrevet

Leste et sted det var bare 200 - 300 å spare i året, og da vil jeg heller la vær å fryse.

Jeg går med raggsokker og fleecetrøye inne, og strømpebukse har jeg også på.

Jaja, alt er dyrt....strøm, renter, mat, kollektivtilbud....

*i klagehjørnet i dag*

Man sparer i snitt 5 % av utgiftene til oppvarming for _hver_ grad man senker temperaturen.

Med andre ord, du kan spare MYE mer enn et par hundrelapper.

La si du pleier å ha 25 grader inne, men senker temperaturen til 20 - da sparer du 25 % av regningen din. Det monner det!

Skrevet

Gjør som en av de andre sier - regn ut hva du bruker i husleie, reiseutgifter, strøm, telefon, forsikringer og alle slike faste utgifter i løpet av et år, del det på 12 og sørg for å legge til side så mye hver mnd at du alltid har til de faste regningene.

Ha gjerne to kontoer, lønnskontoen og en regningskonto. Hver mnd fører du over det du trenger til faste utgifter + 500,- f.eks. Resten må du da klare deg på til neste lønning. Jeg synes i alle fall det er lettere når jeg ikke "ser" pengene.

Gjest nicole40
Skrevet

Om du har mulighet så prøv å investere i en gassovn. Vi har hatt i mange år og den er helt uunværlig når kulda kommer krypende.

Er så redd de der gassbeholderne. Tenk om de eksploderer? Ja, jeg er bare en singel/enslig "stupid woman" :)

Skrevet

Vår strømleverandør er heldigvis ikke så snar med purring og inkasso. Det skal mye til fær de stenger strømmer! Så jeg har heller aldri prioritert de regningene. Men nå er jeg mer ovenpå økonomisk og jeg vetaler dem med autogiro ved forfall.

Man kan avtale å dele opp regningen i to, om det blir for mye en måned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...