Gå til innhold

Helt ærlig - strømregninger.

Anbefalte innlegg

Gjest nicole40
Skrevet

Vår strømleverandør er heldigvis ikke så snar med purring og inkasso. Det skal mye til fær de stenger strømmer! Så jeg har heller aldri prioritert de regningene. Men nå er jeg mer ovenpå økonomisk og jeg vetaler dem med autogiro ved forfall.

Man kan avtale å dele opp regningen i to, om det blir for mye en måned.

Ja,jeg vet.

Akk ja, livet er dyrt å leve :-)

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• tiliti

4

• citygirl

4

• Gemini

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har dere bare strømoppvarming, togli?

Husker ikke hva regninga kom på sist. Den forsvant i sluket med alle de andre regninene;-)

Vi har vannbåren gulvvarme, men det som sluker strøm hos oss er varmt vann, vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin...

Foreldrene mine er bare to, og de har omtrent like høy regning som oss. Bruker mye mindre elektriske artikler, men har vanlig strømoppvarming. De bruker også mye mer ved enn oss.

Jeg tør ikke tenke på hva regninga hadde vært dersom vi ikke hadde vannbåren gulvvarme...

Skrevet

Det var som jeg skulle sagt det selv.

Noen strømselskap lar deg også betale månedlig.

Har du noen mulighet til å øke inntekten? Jeg har vært enslig selv, da jobbet jeg litt ekstra de helgene jeg var barnefri.

Den skulle sikkert til trådstarter...

Skrevet

Du må ringe din strømleverandør og få delt opp regningen. Be om autogiro på strøm hver måned.

Skrevet

Vi har vannbåren gulvvarme, men det som sluker strøm hos oss er varmt vann, vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin...

Foreldrene mine er bare to, og de har omtrent like høy regning som oss. Bruker mye mindre elektriske artikler, men har vanlig strømoppvarming. De bruker også mye mer ved enn oss.

Jeg tør ikke tenke på hva regninga hadde vært dersom vi ikke hadde vannbåren gulvvarme...

Hørtes deilig ut med gulvvarme. Vi bor i et gammelt hus med kalde gulv. Her brukes tøfler hele vinteren.

Savner i blant min gamle leilighet med gulvvarme;-)

Skrevet

Varmepumpe kan bli vanskelig, er rett og slett utseendemessig vanskelig (liten leilighet).Dessuten leier jeg sokkelleilighet i enebolig.

Men.....rett over meg her, har huseier peis - og brandtmur.Jeg tøyset en dag og klaget på strømmen, sa til han at "nå får du se til å slå inn en åpning til egen kamin til meg i veggen i stua mi."

Nei, da svarte han...."du må gå på sosialkontoret, de er sååååå greie, de hjelper deg med strømmen"....

Du verden for et svar.Alle har vi vel lyst å klare oss selv, også jeg.JEg ønsker ikke sosialhjelp.

Men det svaret "tok kaka".....

Ja, det var et idiotisk svar. Synd du ikke får muligheten til vedfyring da...

Gjest nicole40
Skrevet

Ja, det var et idiotisk svar. Synd du ikke får muligheten til vedfyring da...

Vedfyring hadde vært herlig. Ikke bare varmen, men også kosen med det. Mye bedre og "varmere" varme gir det også.

Nei, jeg får finne meg en gubbe, MED peis/kamin :)

Hogge ved kan jeg gjøre, er dreven i det :)

Skrevet

Høres rart ut. I siste kvartal i fjor brukte jeg riktignok bare en varmeovn, men vaskemaskin og oppvaskmaskin gikk jevnt og trutt. Strømregninga på 3 mnd var på kr. 1780,-....

Skrevet

Vedfyring hadde vært herlig. Ikke bare varmen, men også kosen med det. Mye bedre og "varmere" varme gir det også.

Nei, jeg får finne meg en gubbe, MED peis/kamin :)

Hogge ved kan jeg gjøre, er dreven i det :)

Høres ut som en bra plan! ;-)

Skrevet

Er så redd de der gassbeholderne. Tenk om de eksploderer? Ja, jeg er bare en singel/enslig "stupid woman" :)

Det skal mye til før de eksploderer. Vi har hatt det i mange år uten uhell og har heller ikke lest om noe sånt.

Skrevet

Høres rart ut. I siste kvartal i fjor brukte jeg riktignok bare en varmeovn, men vaskemaskin og oppvaskmaskin gikk jevnt og trutt. Strømregninga på 3 mnd var på kr. 1780,-....

Jøss, det hørtes utrolig billig ut!

Har aldri hørt om noen som har så lav strømregning her vi bor iallefall...

Skrevet

Jøss, det hørtes utrolig billig ut!

Har aldri hørt om noen som har så lav strømregning her vi bor iallefall...

Bor i et borettslag med gode avtaler. :o)

Skrevet

Før bodde vi i en 3roms lelighet med naboer på begge sider og under oss. Naboleilighetene varma opp vår leilighet, så da lå vi på ca 900 kr i mnd i strømregning på vinteren.

Nå bor vi i enebolig med 2 etasjer. Vi bruker jo egentlig ikke så mye strøm. Har varmepumpe og fyrer av og til med ved. Likevel har vi strømregning på 2000 i mnd ca. Men etter å ha termografert huset har vi fått vite (det hadde vi jo en kraftig mistanke om) at loftet er iskaldt. Idiotene som bygde huset har ikke lagt plast når de har ordnet loftet. Det blåser jo rett inn. Sleipe jævler som solgte huset til oss og ikke fortalte det. De kan vente seg en overraskelse når vi får rapporten og kommer med krav på å få det utbedret...

Men ang den strømregninga, så er det jo høye nettleie priser. På siste regning var nettleia høyere enn forbruket.

Skrevet

Bor i et borettslag med gode avtaler. :o)

Heldiggrisen :-)

Gjest nicole40
Skrevet

Før bodde vi i en 3roms lelighet med naboer på begge sider og under oss. Naboleilighetene varma opp vår leilighet, så da lå vi på ca 900 kr i mnd i strømregning på vinteren.

Nå bor vi i enebolig med 2 etasjer. Vi bruker jo egentlig ikke så mye strøm. Har varmepumpe og fyrer av og til med ved. Likevel har vi strømregning på 2000 i mnd ca. Men etter å ha termografert huset har vi fått vite (det hadde vi jo en kraftig mistanke om) at loftet er iskaldt. Idiotene som bygde huset har ikke lagt plast når de har ordnet loftet. Det blåser jo rett inn. Sleipe jævler som solgte huset til oss og ikke fortalte det. De kan vente seg en overraskelse når vi får rapporten og kommer med krav på å få det utbedret...

Men ang den strømregninga, så er det jo høye nettleie priser. På siste regning var nettleia høyere enn forbruket.

Nettleia er svimlende.

Skrevet

Etter å ha lest innlegget ditt måtte jeg inn å sjekke strømregninga mi for de siste to mnd. Den var 3700. Det er i hvert fall den høyeste jeg har hatt og jeg har heller ikke mulighet til å fyre med annet enn strøm. Men varmtvannet kommer fra kjelleren her så det var en drøy sum.

Skrevet

Vannbåren gulvvarme i seg selv er jo ikke identisk med lavere strømregning. Det kommer an på hva dere varmer opp vannet i gulvet med ;-)

Gjest nicole40
Skrevet

Etter å ha lest innlegget ditt måtte jeg inn å sjekke strømregninga mi for de siste to mnd. Den var 3700. Det er i hvert fall den høyeste jeg har hatt og jeg har heller ikke mulighet til å fyre med annet enn strøm. Men varmtvannet kommer fra kjelleren her så det var en drøy sum.

Milde himmel.Så mye hadde aldri jeg klart å betale.Måtte delt den opp på 20 avdrag hahaha :-)))

Skrevet

Milde himmel.Så mye hadde aldri jeg klart å betale.Måtte delt den opp på 20 avdrag hahaha :-)))

Man kan trygt si at jeg går i underskudd denne mnd, godt jeg skal være borte neste mnd så jeg ikke trenger å bruke mer penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...