Gå til innhold

Helt ærlig - strømregninger.

Anbefalte innlegg

Gjest nicole40
Skrevet

Man kan trygt si at jeg går i underskudd denne mnd, godt jeg skal være borte neste mnd så jeg ikke trenger å bruke mer penger.

Eller....ete fuglefrø :-)))

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• tiliti

4

• citygirl

4

• Gemini

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi fikk regning på 5000 sist, den er stipulert da for jeg glemmer alltid avlesning av måleren.

Den strammer hardt og er vond å betale :(

Gjest nicole40
Skrevet

Vi fikk regning på 5000 sist, den er stipulert da for jeg glemmer alltid avlesning av måleren.

Den strammer hardt og er vond å betale :(

Om vinteren er den jo selvf høyere enn ellers i året,men det der var drøyt??

Skrevet

Vannbåren gulvvarme i seg selv er jo ikke identisk med lavere strømregning. Det kommer an på hva dere varmer opp vannet i gulvet med ;-)

Foreløpig varmer vi opp i varmtvannstank, men er igang med å montere varmepumpe (luft til vann?). Uansett bruker vi lite strøm til oppvarming, men vil bruke enda mindre når varmepumpa er innstallert.

Skrevet

Er ikke enslig, men har en gubbe som ikke tjener så mye (han studerer fulltid uten rett til stipend/lån, tjener ca 3000 kr mnd), og et barn på 6 år.

Strømregningene våre er rundt 1500-1700 kr mnd, og da er all varme slått av utenom en varmeovn på badet med døra lukket. Strømmen er altså varmtvann, vaskemaskin, oppvaskmaskin, mikro, data, fryser, komfyr, kjøleskap, tv og lys.

Leiligheten er iskald, spesielt gulvet. Har vært en rimelig kald vinter med 9-13 grader i stua og vedfyring som knappest får det opp i 20 grader innen man legger seg.

Brrr!

Skrevet

Leste et sted det var bare 200 - 300 å spare i året, og da vil jeg heller la vær å fryse.

Jeg går med raggsokker og fleecetrøye inne, og strømpebukse har jeg også på.

Jaja, alt er dyrt....strøm, renter, mat, kollektivtilbud....

*i klagehjørnet i dag*

Vi gikk fra 25 grader inne til vel, jeg nevnte det jo i forrige innlegg, vi har det rimelig kaldt men forsøker å fyre med ved.

Strømforbruket har gått ned ca 8000 kwh i året.

Med dagens strømpris inkl nettleie og avgifter per kwh, vil det bli en besparing på nesten 5000 kr året.

Hvis vi trekker fra det vi bruker på ved vil vi vel ende opp på en besparing rundt 3-4000 kr året.

Skrevet

Du bør finne ut hva du betaler i _snitt_ hver måned i regninger. Dette beløpet setter du av hver måned og du slipper å gå med underskudd de månedene strømregningen kommer.

Mange land i Europa har forøvrig høyere strømpris enn Norge. Men enig i at strømmen er dyr, ja... Den gjør et stort hugg i lommeboka. Vi må ut med 8900 kroner for de tre siste månedene...

Dersom det går akkurat rundt de mnd man ikke har strømregning vil man ikke på magisk vis få bedre råd av å legge ut snittet hver mnd :P

Skrevet

Du bør nok lage deg et årsbudsjett - egentlig moro når man først har fått gjort det. Da vet du at du har nok :)

Jeg var i din situasjon før - likevel har jeg fortsett med den ordningen, selv om jeg ikke trenger. Det er så greit å vite hva man har å "rutte" med etter at alt er betalt.

Og så finner man jammen ut at man kan spare litt også - ikke så mye nødvendigvis - men litt - og da reiser man til syden! hehe

Det blir 3 sydenturer på ett år for meg nå! .)

Så da er det verdt å ha orden på penga, ja! :)

Æsj, når jeg setter opp budsjett ser jeg bare at jeg ikke har nok. Gir ikke helt den samme effekten!

Skrevet

Dersom det går akkurat rundt de mnd man ikke har strømregning vil man ikke på magisk vis få bedre råd av å legge ut snittet hver mnd :P

Poenget med å legge til side snittet av utgiftene/12 hver mnd er at man noen mnd ikke har så høye utgifter og dermed har penger igjen på kontoen til de mnd man har flere regninger. Om man ikke bruker alt en mnd skal man selvfølgelig ikke bruke resten på noe annet!

Skrevet

Det er sant, men du slipper iallefall sjokket den måneden strømregninga dukker opp...

Og går ikke økonomien opp totalet sett, så må man nesten prøve å finne alternative økonomiske løsninger....

Jeg vet bare så altfor mange som har det knapt økonomisk, men som bruker mer enn nødvendig ellers i året. Når strømregninga kommer faller hele økonomien sammen fordi de må betale mer enn de får inn akkurat denne måneden.

Gjest nicole40
Skrevet

Vi gikk fra 25 grader inne til vel, jeg nevnte det jo i forrige innlegg, vi har det rimelig kaldt men forsøker å fyre med ved.

Strømforbruket har gått ned ca 8000 kwh i året.

Med dagens strømpris inkl nettleie og avgifter per kwh, vil det bli en besparing på nesten 5000 kr året.

Hvis vi trekker fra det vi bruker på ved vil vi vel ende opp på en besparing rundt 3-4000 kr året.

Ogå så fryse så fælt?? Ja, hvis det var du som skrev at dere hadde 13 grader i stua på morgenen.....

Enten hadde jeg fyrt døgnet rundt, ellers så hadde jeg rett og slett bitt i det sure eplet og spandert på meg den varmen.

Der jeg bodde tidligere hadde vi en sånn bitteliten Trolla-ovn, og jeg lå innpå masse vedkubber før jeg lå meg, og stengte av trekken til bare en liten åpning, og da var det varmt og godt om morgenen, slik at jeg da kunne fortsette å fyre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...