Gå til innhold

Boller i ovnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja er riktig imponert over meg selv som har boller på gang. 2 og et halvt brett.

Et brett er vanlige rosinboller og resten er "skolebrød".

Men hvordan serverer dere bollene? Med krem til? Syltetøy? Eller noe annet?

Skrevet

Tenker du på fastelavnsboller? De skal vel ha krem inni og melisdryss oppå?

Ellers er varme boller med smør og syltetøy nammis da! Eller med smør og HaPå!

Skrevet

Flink du er!

Her i huset lages fastelavensbollene med liten bit mørk sjokolade (70 %) inni eller makronfyll (sånn fyrstekakefyll). Vi spiser dem med krem oppå.

Mmmmmm

Skrevet

Flink du er!

Her i huset lages fastelavensbollene med liten bit mørk sjokolade (70 %) inni eller makronfyll (sånn fyrstekakefyll). Vi spiser dem med krem oppå.

Mmmmmm

å nam makronfyll har jeg aldri tenkt på! Takk! Det blir neste gang da :)

Skrevet

Tenker du på fastelavnsboller? De skal vel ha krem inni og melisdryss oppå?

Ellers er varme boller med smør og syltetøy nammis da! Eller med smør og HaPå!

Hapå var nytt for meg. Funker det med nugatti? :)

Skrevet

Tror nok en nugattielsker ville like Nugatti i bollene. Selv har jeg ikke kjøpt krem, men jeg har vaniljekrem og en aprikosost!

Skrevet

å nam makronfyll har jeg aldri tenkt på! Takk! Det blir neste gang da :)

Det er knallgodt. Og lettvint. Bare blande pulveret med kokende vann og vips; snadderfyll til bollene.

Og det som blir til overs i bollen, det sklir ned med skje.

Men jeg har dessverre ikke det i skapet nå. Blir boller med sjokoladebit i til oss i morra.

Skrevet

Gjett om! Heldigvis har jeg ikke sjokoladepålegg i huset...

Skrevet

Vanlige boller er best med smør og brunost.

Jeg har spist melkekake med brunost og det var knall godt, så det kan nok stemme at brunost smaker fint på boller også :)

Skrevet

Jeg har spist melkekake med brunost og det var knall godt, så det kan nok stemme at brunost smaker fint på boller også :)

Har du aldri spist boller med brunost??

(og hva er melkekake?)

:)

Skrevet

Har du aldri spist boller med brunost??

(og hva er melkekake?)

:)

Som en diger bolle. Hørt om julekake? Nesten det samme. Melkekake har bare rosiner.

Nei, jeg har aldri hatt brunost på boller :)

Skrevet

Boller er best som de er uten noe på. Iallefall når de er ferske. De er jo søte i seg selv, så jeg synes ikke det trengs søtt pålegg i tillegg.

Men i morgen blir det boller med krem og melisdryss. Har lovet ungene å bake boller fra morgenen av så de begynner vel å mase om det i sjutida. :)

Skrevet

Boller er best som de er uten noe på. Iallefall når de er ferske. De er jo søte i seg selv, så jeg synes ikke det trengs søtt pålegg i tillegg.

Men i morgen blir det boller med krem og melisdryss. Har lovet ungene å bake boller fra morgenen av så de begynner vel å mase om det i sjutida. :)

hehe, ja det er "farlig" å love ungene noe :)

Jeg ville normalt også bakt i morgen, men vi skal tidlig avsted på turn stevne. Så da setter jeg bollene litt i ovnen før de serveres. Blir nok fint. *Har allerede tyvsmaket på et par*

Skrevet

Jeg kaller pannekake for melkekaker; slike tynne vi spiser med f.eks. syltetøy, ikke fleskepannekaker.

Skrevet

Fastelavnsboller skal helst være vannbakels med krem og melisdryss. Men vanlige hveteboller er aller best lunkne med smør og gulost, kanskje til og med litt appelsinmarmelade.

Skrevet

Jeg kaller pannekake for melkekaker; slike tynne vi spiser med f.eks. syltetøy, ikke fleskepannekaker.

Jeg tenker ikke på pannekaker. Melkekaken ser ut som et rundt brød. Finnes ikke melkekake i alle byer? Bare i sør? hm..

Skrevet

Fastelavnsboller skal helst være vannbakels med krem og melisdryss. Men vanlige hveteboller er aller best lunkne med smør og gulost, kanskje til og med litt appelsinmarmelade.

ok, det var nytt for meg at det skal være vannbakels. Ja da er det sikkert litt ulik tradisjon bare. Man tar med seg den man har hatt i barndomshjemmet :)

Skrevet

Jeg tenker ikke på pannekaker. Melkekaken ser ut som et rundt brød. Finnes ikke melkekake i alle byer? Bare i sør? hm..

Det du beskriver som melkekake kaller vi hvetekake (uttales noe annerledes på min dialekt men skriver jeg det outer jeg nok meg selv her...)

Det er som julebrød men med bare rosiner.

Knallgod fersk!

Skrevet

Det du beskriver som melkekake kaller vi hvetekake (uttales noe annerledes på min dialekt men skriver jeg det outer jeg nok meg selv her...)

Det er som julebrød men med bare rosiner.

Knallgod fersk!

Jepp, der har du den :) Den kan jeg godt spise med brunost på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...