Gå til innhold

Pengespørsmål

Gjest fast, men anonym i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bli student neste år! Jippi - nå er det endelig avgjort.

Vi er to voksne og to små i familien (2 og 6 år). Hvis vi ikke gjør noe med lånet vårt, kommer vi til å ha ca 10000 i måneden å leve for - da er alt betalt unntatt mat, klær og toalettsaker. Vi har i tillegg satt av mer penger til julefeiring og sommerferie neste år.

Hvis vi ikke betaler avdrag på lånet vårt, kommer vi til å ha 17000 i måneden i stedet for 10000, til mat, klær og "moro" og sånn.

Jeg ser for meg at 10000 blir veldig lite?

Vi har lån på ca en mill, har igjen 10 år på det. Hvis vi bare betaler rentene neste år, blir jo det i praksis som å utvide avdragstiden med ett år.

Er det uansvarlig av oss å ikke "gidde" å betale avdrag mens jeg er student, og slippe å ha det så trangt økonomisk. Og burde det egentlig gå bra å leve på de 10000 for oss 4?

Gjest 10000 er ganske bra
Skrevet

Hvis det er kun til mat, toalett saker og klær til dere 4 i måneden så skal jo dette være ganske bra da. Det synes hvertfall jeg!

Skrevet

Kan dere ikke betale litt lavere avdrag da? Full avdragsfrihet hadde jeg ikke tatt og som annen innsender sier så synes jeg 10.000,- i mnd til klær, mat og toalettsaker på fire høres greit ut. Dere kan jo forsøke og se hvordan det går?

Gjest også anonym
Skrevet

Tuller du? Vi er også fire og har langt under ti tusen. Det burde dere klare.

Skrevet

Dere klarer dere helt fint med 10 000 kr i mnd!!

Veldig mange som må klare seg med langt mindre enn dette.

Skrevet

Kan dere ikke betale litt lavere avdrag da? Full avdragsfrihet hadde jeg ikke tatt og som annen innsender sier så synes jeg 10.000,- i mnd til klær, mat og toalettsaker på fire høres greit ut. Dere kan jo forsøke og se hvordan det går?

Hva er grunnen til at du ikke ville tatt full avdragsfrihet?

Lånet vårt var opprinnelig på 15 år, så jeg skjønner ikke helt hvorfor vi ikke skal "unne oss" dette.