Gå til innhold

Marsipan i fastelavensboller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat bakt fastelavensboller og skal fylle dem nå tenkte jeg. Har en vag følelse av at man kan ha marsipan inni, i tillegg til det andre. Mener jeg har hørt om det et sted. Høres litt godt ut synes jeg (elsker marsipan)

Noen andre som har hørt om det? Hvordan gjør man det isåfall?

Skrevet

Har aldri brukt marsipan selv, men makronfyll. Det smaker jo ganske likt, og er veldig, veldig godt.

hare1365380455
Skrevet

Det har jeg ikke hørt om før, men du får prøve!

Skrevet

Marsipan i fastelavnsboller har jeg aldri hørt om.

Skrevet

Slutt da, jeg prøver å leve litt sunt her;)

*knaske videre på eplet*

Skrevet

Min mor lager de med marsipan, hun deler ei bolle nesten helt igjennom, kjevler ut marsipanen og legger den oppå kremfyllet, melisdryss på toppen.. nam!

Skrevet

Slutt da, jeg prøver å leve litt sunt her;)

*knaske videre på eplet*

Jammen epler er jo også så godt da! Kos deg!

Kan jo ta en stilk stangselleri også. Den har visstnok minuskalorier, dvs at du bruker mer energi på å tygge den enn den tilfører..

Imens slafser jeg i meg boller med krem og marsipan med litt melis på toppen.......

Skrevet

Min mor lager de med marsipan, hun deler ei bolle nesten helt igjennom, kjevler ut marsipanen og legger den oppå kremfyllet, melisdryss på toppen.. nam!

Høres fantastisk. Var akkurat et innslag på radioen om marispan i bollene. Eventuelt kunne man også bruke kransekakemasse.

Gjest heisanndusann
Skrevet

Mormor pleier å putte en klump med marsipan inni bollene. Litt usikker på hvordan det gjøres, men det blir iallfall KJEMPEGODT :)

Lykke til med bakingen!

Skrevet

Mormor pleier å putte en klump med marsipan inni bollene. Litt usikker på hvordan det gjøres, men det blir iallfall KJEMPEGODT :)

Lykke til med bakingen!

Nå er de fortært. Gjorde sånn som sheba sa. Det ble kjempegodt! Også med hjemmelaget bringebærsyltetøy. Kaldrørt. Nam!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...