Gå til innhold

Ønskeliste sammen med bryllupsinvitasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Bryllupsgjesten
Skrevet

Jeg har fått invitasjon til et bryllup. Sammen med invitasjonen lå det en ønskeliste. Jeg har ikke opplevd dette før og stusset litt. Er det vanlig og er det ok å gjøre det slik?

Fortsetter under...

Skrevet

Må jo være praktisk det. Greit å slippe å jkøpe gaver de ikke øsnker seg ville jeg ha tenkt. Tror jeg ville satt pris på at det lå med ønskeliste.

Gjest berry blue
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det, og det virker litt merkelig. Vil dere komme; dette vil vi ha! liksom.....

Skrevet

Her leverer "alle" ønskelista til Tilbordsbutikken. Kjekk ordning!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det er frekt å legge ønskelisten ved invitasjonen.

I mitt miljø har jeg inntrykk av at det er vanlig å gi ønskeliste til nær familie og til forlover, så kan gjestene henvende seg til dem om de ønsker den. En del legger også ønskeliste/bryllupsliste på Glassmagasinet, hvor man til og med kan krysse av hva som kjøpes, for å unngå at flere kjøper samme gave.

Skrevet

Jeg har også opplevd det.

Men jeg syns det nokså frekt.

Da jeg selv giftet meg, sendte jeg ikke noe ønskeliste. Jeg regnet med at hvis noen lurte kunne de ringe forloveren og spørre henne. Og det gjorde folk. Enkelt og greit.

Annonse

Skrevet

Jeg vet det skjer og det er frekt. Er det da man skjønner at folk ikke gifter seg fordi de vil gifte seg men fordi de vil ha presanger?

Skrevet

Det blir stadig mer vanlig. Selv synes jeg det er litt ubehagelig, så vi gjorde det ikke.

Skrevet

Jeg synes ikke det er en ok ordning. Synes det virker frekt.

Skrevet

Jeg synes det er kjempesnedig!

Vi sendte med til noen få som hadde bedt spesielt om det. Ikke alle er såpass at de klarer å ringe til noen de ikke kjenner, så selv om forloverne våre hadde listene, var det for noen bedre å få den direkte.

Har også fått invitasjoner til bryllup der ønskelisten har vært med, og ikke reagert negativt på det. Jeg blir jo bedt i bryllupet, så jeg vil jo gjerne ha med en gave som jeg vet faller i smak.

Synes det er verre når folk gifter seg "hemmelig" uten gjester, men allikevel forventer gaver fra alle som normalt ville blitt bedt i et bryllup.

Skrevet

Det blir nok mer og mer vanlig å gjøre det slik, og hvorfor ikke? Det er bare falsk beskjedenhet som gjør at man ikke sender med ønskeliste ;-)

Mange brudepar lager nå sine egne nettsider og der står ønskelisten ofte oppført. Mulig det virker mer stuerent, men i og for seg er det jo samme sak.

Jeg synes det er helt topp å få en slik ønskeliste, så slipper jeg iallefall å føle at jeg har kjøpt "feil" gave.

Vi må nok bare innse at ting har endret seg i forhold til før.. Alle brudepar vet jo at de får gaver, så hvorfor ikke gjøre det lettere for gavekjøperen? :-)

Skrevet

Jeg synes det er mye bedre å sende ønskeliste direkte til f.eks Tilbords så man ikke ender opp med 100 av de samme gavene. Dessuten synes jeg det virker mye mindre frekt.

Gjest nicole40
Skrevet

Tror det er ganske vanlig.

Jeg fikk med ønskeliste forrige gang jeg ble innvitert i bryllup.

Annonse

Gjest berry blue
Skrevet

Det blir stadig mer vanlig. Selv synes jeg det er litt ubehagelig, så vi gjorde det ikke.

Jeg fikk en bursdagsinvitasjon med ønskeliste på et par dyre ting. Det i tillegg til at det var spleiselag.

Skrevet

Jeg synes dette er i overkant frekt.

Det blir sånn: "Du er invitert, og vi forventer at du kjøper noe av dette til oss."

Skrevet

Jeg fikk en bursdagsinvitasjon med ønskeliste på et par dyre ting. Det i tillegg til at det var spleiselag.

Det er selvsagt helt uhørt.

Gjest kvitsymra
Skrevet

Vi hadde en web-side med ønskeliste på. Fungerte fint, det.

mvh

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det på den måten.

Vi la ønskelister hos foreldrene våre slik at gjester som ønsket å vite kunne snakke med dem (eller oss).

Mange bruker ønskelister i butikker. Da er det greit å informere om hvor ønskelisten ligger når man sender ut invitasjonen.

Men jeg hadde nok ikke reagert så veldig mye om jeg hadde fått ønskelisten sammen med en invitasjon.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det selv. Kunne til nød skrevet på invitasjonen at vi hadde lagt ut ønskeliste i butikk, men gjorde ikke det. Ellers skrevet hjemmesideadresse hvor man så hadde skrevet ønskeliste eller hvor man har lagt ut ønskeliste.

Når folk spurte hva vi ønsket oss sa jeg at vi hadde lagt ut liste på Tilbords, men at man slett ikke behøvde å kjøpe der dersom man hadde egne ideer. Men det var veldig mange som satt pris på å få vite om det, for da slipper man å tenke og vurdere like mye selv. Allikevel får man gjerne kjøpt noe man har lyst til. Det ene venneparet vårt var overlykkelige for at det stod ølglass på lista og syns det var et kjempegodt forslag som de skulle ønske de hadde kommet på selv. ;)

Men jeg må si at jeg følte meg ikke mye høy i hatten da jeg lagde ønskelista. Det var med en ekkel bismak. Dette ønsker jeg meg. Dette vil jeg ha. Denne, denne, dette og den.

Har hørt om folk som har fått 20 ulike lysestaker til bryllupet og det er jeg glad vi slapp. Byttet ikke en eneste gave.

Skrevet

Vi tok mellomvarianten og opplyste på invitasjonen om at ønskeliste lå på Tilbords, og at man eventuelt kunne kontakte forloverne om man lurte på noe.

Å legge ved hele lista blir litt snålt syns jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...