Gå til innhold

Ønskeliste sammen med bryllupsinvitasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes hele konseptet med ønskeliste gir en litt ekkel bismak i munnen.

Fortsetter under...

Gjest abrahamsen
Skrevet

Hadde jeg fått en slik invitasjon ville jeg blitt glad.

Gjest mot "til bords"
Skrevet

Vi tok mellomvarianten og opplyste på invitasjonen om at ønskeliste lå på Tilbords, og at man eventuelt kunne kontakte forloverne om man lurte på noe.

Å legge ved hele lista blir litt snålt syns jeg.

Jeg må virkelig si at når jeg kommer i bryllup som ser gavebord som til forveksling er lik en "til bords" butikk får jeg en ekkel følelse av at her har noen latt seg lure,!!

Nei vett du hva..brudeparet får ta seg brydderiet med å bytte gavene de ikke liker og heller komme med ønsker direkte, jeg syns det er smakløst å legge såkalte "ønskelister" rundt på butikkene, litt småfrekt syns nå jeg.

Skrevet

Jeg synes det er sært å sende ønskelista sammen emd invitasjonen. Å legge ønskeliste i en butikk er ok, så kan folk handle gave der hvis de ønsker det.

Skrevet

Jeg må virkelig si at når jeg kommer i bryllup som ser gavebord som til forveksling er lik en "til bords" butikk får jeg en ekkel følelse av at her har noen latt seg lure,!!

Nei vett du hva..brudeparet får ta seg brydderiet med å bytte gavene de ikke liker og heller komme med ønsker direkte, jeg syns det er smakløst å legge såkalte "ønskelister" rundt på butikkene, litt småfrekt syns nå jeg.

Men er det ikke kjekt å gi en gave du vet blir satt pris på da?

Da vi giftet oss var vi i etableringsfasen (som vel mange brudepar er), og manglet mange "store" ting som middagsservise, kaffeservise, vinglass, bestikk etc. Da er Tilbords et naturlig sted å legge ønskeliste.

I tillegg opprettet vi en "bryllupskonto" som forloverne gav ut kontonr til på forespørsel, slik at de som ønsket å gi penger kunne sette dem rett inn her. Ikke alltid så gøy med masse kontanter liggende i lokalet utover kvelden.

Vi ønsket oss bare ting med bruksverdi, og fylte ikke opp listen bare for å ønske oss noe. Forloverne satt også på en liste med ting de kunne fortelle om i fht hva pengegaver ville gå til (av typen "oppussing av kjøkken", "fliser til bad" osv).

Dersom alle bare kjøper det som faller dem inn ender man med veldig mye man overhodet ikke har lyst på, hvorav mye er kjøpt på butikker du ikke ville handlet i i utg.p. (ad bytting).

Vi fikk forresten mange gaver som ikke stod på ønskelisten også, hvorav mye ble beholdt og en del byttet. Det er jo ikke forbudt å kjøpe den gaven du vil!

Skrevet

Dannede mennesker gjør ikke slikt. Man løser det på andre måter (kfr flere forslag nedover i tråden).

Annonse

Skrevet

Dannede mennesker gjør ikke slikt. Man løser det på andre måter (kfr flere forslag nedover i tråden).

Skrevet

Har opplevd det samme selv, og stusset også over dette. På den ene siden er det jo praktiskt å få tips, men på den annen side virker det jo litt frekt, nesten som er "krav".

Vi laget en liste selv, men sendte den ikke ut uten at folk hadde bedt om det.

Vi utstyrte foreldrene våre med ønskelister, og en del onkler & tanter ringte til dem for å få tips.

Noen venner spurte oss om tips/liste, andre ikke.

Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er,- har ikke blitt invitert til nok brylluper til å uttale meg ;-)

Jeg ville nok aldri gjort det selv.

Om jeg hadde fått en sånn invitasjon hadde jeg ikke fundert på om det var frekt, men gledet meg over tipsene til gaver. Med mindre jeg egentlig ikke likte brudeparet så godt i utgangspunktet, og derved hadde et godt påskudd til å irritere meg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...