Gå til innhold

Unni Wikan, skal vi pisse på grava hennes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da er jeg i min fulle rett til å advare at det han bedriver er det samme som skjedde i 1930-årene i Tyskland, bare at han har byttet ut "jøder" med "muslimer".

For poenget er ikke hvem det er, men HVA han gjør.

Du er i din fulle rett til å gjøre hva faen du vil, så lenge du holder deg innenfor norske lover, ikke sant?

For meg og jeg tror for mange andre er det kun tåpelig å se diskusjoner bli ødelagt av en person som drar inn sammeligninger som IKKE hører hjemme i den diskusjonen. Det kalles 'hitling', som betyr å ødelegge en diskusjon. Det eneste du oppnår er å få folk til å begynne å sympatisere med keinstein, noe som kanskje ikke var målet ditt?

• Svar 287
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

98

• keinstein

48

• Dorthe

42

• citygirl

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Sammenvokste øyenbryn er regnet for sexy."

*ler*

I de kulturene har kvinnene veldig sammenvokste bryn. I flg Ill Vitenskaps artikkel og bilder.

Skrevet

Invandrerne kan bare dra seg hjem til der de kom fra. Og dekker ikke mennen seg til, kyler jeg en monster-dildo opp i rævva på dem - de ber jo om det :)

I koranen står det at både kvinner og menn skal dekke seg til anstendig.

Skrevet

Ja, den dagen de skjønner at det er kvinnediskriminerende med hijab og burka.

En del muslimske jenter opplever også et økende gruppepress i forhold til det med hijab. Det er et religiøst krav og ikke et personlig valg. Å ved bare den enkle gesten av å se hvem som bærer hijab og hvem som ikke gjør det kan man stemple "dårlig muslimsk jente" "god muslimsk jente".

Samira Munir som var for et forbud mot hijab led en tragisk død. Hun fortalte at for 10-15 år var det å se kvinner med slør ikke så vanlig som det er i dag.Flere og flere muslimske jenter "tvinges" "presses" "hjernevaskes" til å ta på seg sløret.

Skrevet

Du er i din fulle rett til å gjøre hva faen du vil, så lenge du holder deg innenfor norske lover, ikke sant?

For meg og jeg tror for mange andre er det kun tåpelig å se diskusjoner bli ødelagt av en person som drar inn sammeligninger som IKKE hører hjemme i den diskusjonen. Det kalles 'hitling', som betyr å ødelegge en diskusjon. Det eneste du oppnår er å få folk til å begynne å sympatisere med keinstein, noe som kanskje ikke var målet ditt?

Igjen - med tanke på hva som skjer i samfunnet (hvor folk blir angrepet og ikke får jobb fordi de er muslimer), så er sammenligningen dessverre på sin plass.

At du ikke liker sammenligningen er en annen sak, men det er faktisk du som bedriver hitlig her.

Skrevet

I de kulturene har kvinnene veldig sammenvokste bryn. I flg Ill Vitenskaps artikkel og bilder.

Leste en artikkel i dagbladet (?) om hvordan hårfjerningsindustrien hadde tatt seg sånn opp der. (husker ikke akkurat hvilket land det var) Kvinnene ble mer og mer opptatt av å fjerne kropphår, ikke bare i ansiktet. Sånn genetisk har kvinner derfra mer kroppshår enn f.eks vestlige kvinner. Ikke spesielt morsomt når det er i ansiktet;-) Så kanskje de ikke synes "one eyebrow" er så innmari sexy nå lenger?

Skrevet

En del muslimske jenter opplever også et økende gruppepress i forhold til det med hijab. Det er et religiøst krav og ikke et personlig valg. Å ved bare den enkle gesten av å se hvem som bærer hijab og hvem som ikke gjør det kan man stemple "dårlig muslimsk jente" "god muslimsk jente".

Samira Munir som var for et forbud mot hijab led en tragisk død. Hun fortalte at for 10-15 år var det å se kvinner med slør ikke så vanlig som det er i dag.Flere og flere muslimske jenter "tvinges" "presses" "hjernevaskes" til å ta på seg sløret.

Hei Deanna,

I følge mange av kvinnene som bærer hijab, så gjør de det nettopp som en motreaksjon mot måten de blir fremstilt på. Altså, de gjør det mot folk som keinstein.

For svært mange av de unge som bruker hijab har IKKE foreldre som bruker det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Igjen, hva er forskjellen?

Du vil frata kvinnene retten til selv å velge hvordan de vil kle seg!

selvfølgelig kan man ikke forby hijab.

Men en arbeidsgiver bør ha rett til å si at man ikke kan gå med hijab. fordi er et religiøst symbol .Fordi det ikke passer i arbeidssettingen etc. Jeg ville neppe få lov til å gå med åpent hakekors heller.

Det å feks forby religiøse symboler som hijab,kippa,store prangende kors etc i grunnskolen kan være en start.Så kan jentene evt ta en beslutning selv når de blir 16.

Skrevet

De aller fleste innvandrere snakker helt fin norsk.

Selvsagt er det noen som ikke gjør det - slik vil det alltid være.

Hvor mange språk snakker du, forresten?

å bare snakke kebab norsk eller beherske norsk sånn passe vil medføre at at man kun får vaskejobber,taxisjåfør og sånt.

Skrevet

Igjen - med tanke på hva som skjer i samfunnet (hvor folk blir angrepet og ikke får jobb fordi de er muslimer), så er sammenligningen dessverre på sin plass.

At du ikke liker sammenligningen er en annen sak, men det er faktisk du som bedriver hitlig her.

Sør, nå er du mer tåpelig enn vanlig:-) Jeg gidder ikke å bruke tid på å kopiere alle dine innlegg i denne tråden som går på akkurat det med 'hitling'. At du ikke evner å se det selv er kun ditt eget problem. Men du kan aldri forvente å bli tatt seriøst i en diskusjon når du aldri innrømmer egne feil! Det eneste du gjør er å sutre som en guttunge og si: "H*n er den som gjør noe galt.'

Skrevet

Sør, nå er du mer tåpelig enn vanlig:-) Jeg gidder ikke å bruke tid på å kopiere alle dine innlegg i denne tråden som går på akkurat det med 'hitling'. At du ikke evner å se det selv er kun ditt eget problem. Men du kan aldri forvente å bli tatt seriøst i en diskusjon når du aldri innrømmer egne feil! Det eneste du gjør er å sutre som en guttunge og si: "H*n er den som gjør noe galt.'

Stone - opplys oss gjerne hvordan du mener man skal advare mot å lage en gruppe av muslimer (slik som jødene ble utsatt for).

Det er lett å kritisere meg for måten jeg skriver på, men jeg ser faktisk ikke at du skriver noe...

Skrevet

å bare snakke kebab norsk eller beherske norsk sånn passe vil medføre at at man kun får vaskejobber,taxisjåfør og sånt.

Ja, dessverre. Men det er en begynnelse, og så kan man gå videre.

Det er tøft å være innvandrer. Man skal lære seg en ny kultur, nytt språk, nytt styresett, ny jobb, og man skal overleve diskrimineringen.

Skrevet

selvfølgelig kan man ikke forby hijab.

Men en arbeidsgiver bør ha rett til å si at man ikke kan gå med hijab. fordi er et religiøst symbol .Fordi det ikke passer i arbeidssettingen etc. Jeg ville neppe få lov til å gå med åpent hakekors heller.

Det å feks forby religiøse symboler som hijab,kippa,store prangende kors etc i grunnskolen kan være en start.Så kan jentene evt ta en beslutning selv når de blir 16.

Men det er folk i denne tråden som vil forby hijab.

I Storbritannia klarer de fint å ha sikher (med hodepynt) som politi, så jeg antar at det går fint i Norge også.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg kan garantere at minstemann vet hvordan muslimer ser på funksjonshemmede. Han blir mobbet nesten hver eneste gang han er ute. Det har jeg da skrevet om her før.

Jeg nesten griner når jeg tenker på en stakkars svaksynt guttunge. Offer for en fryktelig urettferdig kultur. Så ille at han i tillegg har psykiske problemer. Likedan med jenta på TV som fortalte om hvordan hele hennes landsby så på henne etter at hun skadet en arm i en ulykke. hun var sjeleglad at hun kunne "flykte" til Norge.

Skrevet

Leste en artikkel i dagbladet (?) om hvordan hårfjerningsindustrien hadde tatt seg sånn opp der. (husker ikke akkurat hvilket land det var) Kvinnene ble mer og mer opptatt av å fjerne kropphår, ikke bare i ansiktet. Sånn genetisk har kvinner derfra mer kroppshår enn f.eks vestlige kvinner. Ikke spesielt morsomt når det er i ansiktet;-) Så kanskje de ikke synes "one eyebrow" er så innmari sexy nå lenger?

Det sto også om kvinnenes verdi som handelsvare om de var attraktive. De har kort sagt ikke innflytelse på sitt eget liv. De selges som kyr.

Skrevet

Du. Istedet for å diskutere det som var trådens tema - slenger du dritt om keinstein. Nesten alle dine innlegg inneholder noe om h*n.

"Istedet for å diskutere det som var trådens tema - slenger du dritt om keinstein. Nesten alle dine innlegg inneholder noe om h*n. "

Du har oppdaget noe vesentlig.

:-)

Skrevet

Men det at ikke noen får lov er jo en av de tingene vi må til livs. Innvandrere må skjønne at kvinner ikke skal undertrykkes og få lov til å velge sjøl. Kvinnene må også skjønne det, det trengs opplæring av dem også.

Skolegang er ikke frivillig i Norge for nordmenn.

Skrevet

Det sto også om kvinnenes verdi som handelsvare om de var attraktive. De har kort sagt ikke innflytelse på sitt eget liv. De selges som kyr.

I Saudi så jeg ofte pick-uper med mannen bak rattet, geita i passasjersetet, og kone/datter bakpå lasteplanen. Var litt rart for meg som har vokst opp med en sterk velutdannet mor, ja.

Skrevet

Igjen, hva er forskjellen?

Du vil frata kvinnene retten til selv å velge hvordan de vil kle seg!

Jeg innrømmer at det ikke er forskjell. Men jeg er så sær at jeg tror ikke de vet sitt eget beste ;o)

Skrevet

Du. Istedet for å diskutere det som var trådens tema - slenger du dritt om keinstein. Nesten alle dine innlegg inneholder noe om h*n.

Han er ute etter ræva hans, men er like dårlig på å sjekke som og argumentere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...