Gå til innhold

Unni Wikan, skal vi pisse på grava hennes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det er folk i denne tråden som vil forby hijab.

I Storbritannia klarer de fint å ha sikher (med hodepynt) som politi, så jeg antar at det går fint i Norge også.

Med vennlig hilsen

det er ikke det som er poenget. En arbeidsgiver kan feks velge å ikke ansette en overvektig person fordi de ikke passer inn i arbeids settingen.

Det er et fritt valg å bare hijab,eller å kle seg som en gother ha masse tatoeringer eller whatever. Man kan ikke forvente at hele verden og alle arbeidsgivere skal rette seg etter ditt personlig valg om å evt gå med hijab.

Er det diskrimerende å ikke ansatte en med hijab så er det like diskrimerende å nekte å ansette en som har ring i øyenbrynet

• Svar 287
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

98

• keinstein

48

• Dorthe

42

• citygirl

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, for *noen* ER språk veldig vanskelig. Veldig, fordi de verken har utdanning fra før, eller er vant med å gå på skole.

Jeg ser selvsagt helt enig i at "alle" bør lære språk, men også realistisk nok til å forstå at alle ikke klarer det. Akkurat som ikke alle nordmenn klarer å lære matematikk.

Sånn er det.

Forklarte meg kanskje altfor dårlig tidligere. Det jeg mente med vanskelig var at de måtte tidlig opp, levere barn i barnehage osv. Som en vanlig norsk hverdag.

Skrevet

En del muslimske jenter opplever også et økende gruppepress i forhold til det med hijab. Det er et religiøst krav og ikke et personlig valg. Å ved bare den enkle gesten av å se hvem som bærer hijab og hvem som ikke gjør det kan man stemple "dårlig muslimsk jente" "god muslimsk jente".

Samira Munir som var for et forbud mot hijab led en tragisk død. Hun fortalte at for 10-15 år var det å se kvinner med slør ikke så vanlig som det er i dag.Flere og flere muslimske jenter "tvinges" "presses" "hjernevaskes" til å ta på seg sløret.

"Flere og flere muslimske jenter "tvinges" "presses" "hjernevaskes" til å ta på seg sløret."

De presses av andre kvinner og deres egne jevnaldrende gutter. Miljøet er i mot vantro og vil at muslimer skal markere avstand mot de vantro og deres dekadente verden. Trusselen er horestempel og folkesnakk. Hva folk snakker om på tehusene og i kvinnerommene er livsviktig. Det dreier seg om kontroll. Menn dreper for å fri seg for folkesnakk.

Skrevet

Han er ute etter ræva hans, men er like dårlig på å sjekke som og argumentere.

"Han er ute etter ræva hans, men er like dårlig på å sjekke som og argumentere. "

Skjønte ikke det var sjekking en gang, jeg. *rofl*

Skrevet

Han er ute etter ræva hans, men er like dårlig på å sjekke som og argumentere.

Aha!

Men desverre. Jeg er ikke som advokaten med donaldstemmen.

Skrevet

Ja, nettopp.

Når de er slemme kaller du dem muslimer, når de er snille kaller du dem "naboer".

Resultatet er at det virker som om alle muslimer er slemme...

Men jeg har sagt ganske klart i denne tråden at jeg kjenner hyggelige muslimer også.

Skrevet

I Saudi så jeg ofte pick-uper med mannen bak rattet, geita i passasjersetet, og kone/datter bakpå lasteplanen. Var litt rart for meg som har vokst opp med en sterk velutdannet mor, ja.

Det er verre at geita detter av og slår seg i hjel?

Skrevet

Jeg innrømmer at det ikke er forskjell. Men jeg er så sær at jeg tror ikke de vet sitt eget beste ;o)

Du vil frata mennene retten til å kle på kvinnene sine hva de vil? Snart vil du nekte kvinnene å bli banket også.

Skrevet

Forklarte meg kanskje altfor dårlig tidligere. Det jeg mente med vanskelig var at de måtte tidlig opp, levere barn i barnehage osv. Som en vanlig norsk hverdag.

Men undersøkelser viser jo at innvandrere jobber langt flere timer enn gjennomsnittet...

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, det ville de ikke. Det er svært mange i Norge som ikke kan grunnleggende matematikk, og nesten ingen av dem tar kurs.

Videre, "99%" av utlendinger snakker også norsk, så det er den ene prosenten (på landsbasis) vi snakker om.

Det er flere enn 1% av muslimer som snakker kebabnorsk. Til og med de som jobber i tv, sier skjole og skjøtt og har feil betoning på ordene.

Skrevet

det er ikke det som er poenget. En arbeidsgiver kan feks velge å ikke ansette en overvektig person fordi de ikke passer inn i arbeids settingen.

Det er et fritt valg å bare hijab,eller å kle seg som en gother ha masse tatoeringer eller whatever. Man kan ikke forvente at hele verden og alle arbeidsgivere skal rette seg etter ditt personlig valg om å evt gå med hijab.

Er det diskrimerende å ikke ansatte en med hijab så er det like diskrimerende å nekte å ansette en som har ring i øyenbrynet

Nei, det er særlige regelverk for religiøse symboler, enten det er kors, davidstjernen eller annet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er verre at geita detter av og slår seg i hjel?

Det virket sånn! Kvinnene var hvertfall ikke verdige nok til å sitte _inni_ bilen.

Skrevet

Det er flere enn 1% av muslimer som snakker kebabnorsk. Til og med de som jobber i tv, sier skjole og skjøtt og har feil betoning på ordene.

Det er flere enn 1% av nordmenn som ikke man matematikk, også.

Og hvis kriteriet er å uttale sjøtt, så tror jeg det er langt flere enn bare innvandrere som stryker i testen din.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du vil frata mennene retten til å kle på kvinnene sine hva de vil? Snart vil du nekte kvinnene å bli banket også.

Jepp, det vil jeg.

Skrevet

Men jeg har sagt ganske klart i denne tråden at jeg kjenner hyggelige muslimer også.

Du trodde kanskje vi er så smarte at vi kunne tenke ut at det finnes hyggelige også? Selv om du ikke nevner det i hvert innlegg?

Du har rett, vi er så smarte.

Ikke alle da.

Skrevet

Jeg innrømmer at det ikke er forskjell. Men jeg er så sær at jeg tror ikke de vet sitt eget beste ;o)

Men det er jo akkurat det imamene påstår - at de vet bedre enn kvinnene selv.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men det bør du vel si til Stone?

Hvorfor det? Har du lest artikkelen :o)

Skrevet

Jepp, det vil jeg.

Ikke tenk så mye på det. I flg visse er disse kvinnene vant til å bli banket og kledd på de rareste habitter.

Du ville sikkert like han som viste fram sin nye kone naken til broren for at han skulle se hvor fin kone han hadde fått seg?

Skrevet

Men det er jo akkurat det imamene påstår - at de vet bedre enn kvinnene selv.

Med vennlig hilsen

Men her er det jeg som har rett og ikke imamene :o)

Skrevet

Men undersøkelser viser jo at innvandrere jobber langt flere timer enn gjennomsnittet...

Med vennlig hilsen

..som regel i innvandrermiljøer. Jeg synes sånne diskusjoner er vanskelige. Det er ikke svart eller hvitt. De er forskjellige de som vi. Noen er arbeidsomme og vil integreres og andre ikke. Egentlig har vi noe å lære av hverandre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...