Gå til innhold

Unni Wikan, skal vi pisse på grava hennes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er ikke det som er poenget. En arbeidsgiver kan feks velge å ikke ansette en overvektig person fordi de ikke passer inn i arbeids settingen.

Det er et fritt valg å bare hijab,eller å kle seg som en gother ha masse tatoeringer eller whatever. Man kan ikke forvente at hele verden og alle arbeidsgivere skal rette seg etter ditt personlig valg om å evt gå med hijab.

Er det diskrimerende å ikke ansatte en med hijab så er det like diskrimerende å nekte å ansette en som har ring i øyenbrynet

Hijaben er like mye et politisk symbol som et plagg som skjuler håret. Det skiller muslimer fra vantro. Egentlig skal ikke muslimer ta vantro i hånda, ikke være venn med de eller omgås dem unødig. Derfor er det kjekt å se hvem som er vantro.

• Svar 287
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

98

• keinstein

48

• Dorthe

42

• citygirl

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor det? Har du lest artikkelen :o)

Nei, men jeg har heller ikke trukket Hitler inn i tråden.

Skrevet

..som regel i innvandrermiljøer. Jeg synes sånne diskusjoner er vanskelige. Det er ikke svart eller hvitt. De er forskjellige de som vi. Noen er arbeidsomme og vil integreres og andre ikke. Egentlig har vi noe å lære av hverandre.

Nettopp.

Og det er "min" første leksjon - det finnes ikke "oss og dem", men "vi".

Da blir disse "muslimene er så domme"-trådene meningsløse.

Skrevet

Men her er det jeg som har rett og ikke imamene :o)

Det sier de også, bare motsatt. :-)

Jeg er for at kvinnene skal få bestemme selv.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er flere enn 1% av nordmenn som ikke man matematikk, også.

Og hvis kriteriet er å uttale sjøtt, så tror jeg det er langt flere enn bare innvandrere som stryker i testen din.

Med vennlig hilsen

Enig i det med skjøtt som jeg synes er en uting både fra nordmenn og utlendinger. Men det er da merkelig at man hører på radioen at det er en tredjegenerasjons innvandrer og at de ikke snakker reint.

Venninna til dattera mi er andre generasjon fra Thailand og hun snakker perfekt norsk. Hvorfor snakker ikke hun kebabnorsk.

Skrevet

I koranen står det at både kvinner og menn skal dekke seg til anstendig.

Da syns jeg det er urettferdig at ikke mennene følger den regelen på en skikkelig måte! Få på dem skaut!

Skrevet

Nettopp.

Og det er "min" første leksjon - det finnes ikke "oss og dem", men "vi".

Da blir disse "muslimene er så domme"-trådene meningsløse.

"Da blir disse "muslimene er så domme"-trådene meningsløse.

- Sør "

PS Dum skrives med _u_

:-)

Skrevet

Enig i det med skjøtt som jeg synes er en uting både fra nordmenn og utlendinger. Men det er da merkelig at man hører på radioen at det er en tredjegenerasjons innvandrer og at de ikke snakker reint.

Venninna til dattera mi er andre generasjon fra Thailand og hun snakker perfekt norsk. Hvorfor snakker ikke hun kebabnorsk.

Det varierer nok veldig - jeg kjenner en del annen generasjons thaier som ikke snakker godt norsk.

Dog er poenget at man ikke bruker "undervisningstvang" mot voksne nordmenn, og det virker nok like dårlig mot voksne utlendinger.

Med vennlig hilsen

Skrevet

"Da blir disse "muslimene er så domme"-trådene meningsløse.

- Sør "

PS Dum skrives med _u_

:-)

Jeg vet det; jeg parodierer.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du trodde kanskje vi er så smarte at vi kunne tenke ut at det finnes hyggelige også? Selv om du ikke nevner det i hvert innlegg?

Du har rett, vi er så smarte.

Ikke alle da.

Nemlig.

Skrevet

Nå har jeg ikke klart å følge hele tråden innlegg for innlegg da, ikke lett å svare og lese andres innlegg samtidig.

Skrevet

Da syns jeg det er urettferdig at ikke mennene følger den regelen på en skikkelig måte! Få på dem skaut!

Vi kan da ikke tvinge dem til å gå med skaut?

Jeg syns påstanden om at skautet er frivillig er fin. Sannheten er at det er frivillig å ta det på, men ikke å ta det av.

Skrevet

Litt interessant er ei nyinnflyttet thaidame på 35 som har kun 3 mnd skolegang hjemmefra. Hun lærer uhyggelig fort norsk.

Skrevet

Nei, man skal behandle folk som individer. Akkurat som du behandler nordmenn, kristne, osv.

Og man skal sørge for å trekke frem de positive aspektene også, slik som at flere utlendinger enn nordmenn har høyere/universitetsutdanning.

keinstein ønsker selvsagt ikke "fred og fordragelighet" og respekt for hverandre (begge veier). Han ønsker krig, og derfor fremstiller han det som "oss og dem", akkurat som skjedde i Tyskland på 1930-tallet. Han har bare byttet ut jøder med muslimer. Hatet hans er det samme, og like skremmende.

Med vennlig hilsen

Selvsagt ønsker Keinstein og alle vi andre "fred og fordragelighet". Det blir bare tåpelig å insinuere at Keinstein ønsker krig. Problemet er jo bare at alle forsøk på å få en ordentelig debatt rundt innvandring og kriminalitet blir drept av såkalte antirasister som kveler enhver kritisk røst med rasismestempelet. Og debatten trengs.

Hvorfor kan du ikke heller kommentere det som blir tatt opp her uten å ta med Keinstein i nesten alle innleggene dine? Greit å "ta en Keinstein" når du ikke har argumenter som holder vann. Det må være slitsomt å gå rundt med heldekkende skylapper hele livet.

Skrevet

Litt interessant er ei nyinnflyttet thaidame på 35 som har kun 3 mnd skolegang hjemmefra. Hun lærer uhyggelig fort norsk.

Ja, noen er flinke i språk, andre er det ikke.

Det er de som IKKE er det man legger merke til, og det er de du misbruker ved å få det til å se ut som om de representerer muslimer flest.

Skrevet

Selvsagt ønsker Keinstein og alle vi andre "fred og fordragelighet". Det blir bare tåpelig å insinuere at Keinstein ønsker krig. Problemet er jo bare at alle forsøk på å få en ordentelig debatt rundt innvandring og kriminalitet blir drept av såkalte antirasister som kveler enhver kritisk røst med rasismestempelet. Og debatten trengs.

Hvorfor kan du ikke heller kommentere det som blir tatt opp her uten å ta med Keinstein i nesten alle innleggene dine? Greit å "ta en Keinstein" når du ikke har argumenter som holder vann. Det må være slitsomt å gå rundt med heldekkende skylapper hele livet.

..eh...

Hvem er det som har snakket om rasisme her?

Og hvorfor går du på person ("skylapper") fremfor å presentere argumenter?

Skrevet

..eh...

Hvem er det som har snakket om rasisme her?

Og hvorfor går du på person ("skylapper") fremfor å presentere argumenter?

Jeg synes det er lite fruktbart å lese om hvor stor rasist du mener Keinstein er.

Skylapper fordi du ikke KAN eller VIL se noen som helst problemer som innvandringen kan føre til. Det er nettopp denne fornektelsen som provoserer en stor del av den norske befolkning.

Skrevet

Sør, av og til prøver du deg på tåpeligheter, som i innlegget ditt over.

Du har ikke trukket Hitler inn i tråden, sier du. men du har 'hitlet' tråden mange ganger!

Og du vet utmerket godt hva det vil si å 'hitle' en tråd!

Under følger noen av dine 'hitlinger' i denne tråden:

*keinstein ønsker selvsagt ikke "fred og fordragelighet" og respekt for hverandre (begge veier). Han ønsker krig, og derfor fremstiller han det som "oss og dem", akkurat som skjedde i Tyskland på 1930-tallet. Han har bare byttet ut jøder med muslimer. Hatet hans er det samme, og like skremmende.*

*Det jeg skriver er at det han legger opp til (skremselpropaganda mot en folkegruppe) er det samme som skjedde i Tyskland på 1930-tallet. Han har bare byttet ut jøder med muslimer.*

*Og da er jeg i min fulle rett til å advare at det han bedriver er det samme som skjedde i 1930-årene i Tyskland, bare at han har byttet ut "jøder" med "muslimer".*

Skrevet

Jeg synes det er lite fruktbart å lese om hvor stor rasist du mener Keinstein er.

Skylapper fordi du ikke KAN eller VIL se noen som helst problemer som innvandringen kan føre til. Det er nettopp denne fornektelsen som provoserer en stor del av den norske befolkning.

Men det er jo DU som skriver om rasisme...

Å komme trekkende med "skylapper" kan alle gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...