Gå til innhold

Unni Wikan, skal vi pisse på grava hennes?

Anbefalte innlegg

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Siden vi alle bor på samme klode, og verden faktisk blir mindre og mindre - og barrierene mellom land og folk blir mindre (gudskjelov) så bør ALLE bli mer tolerante overfor hverandre og bestreve seg på å tilpasse oss hverandre. Det kan feks innebære at muslimer dekker seg litt mindre til, og ikke-muslimer dekker seg litt mer til. Handler det ikke først og fremst om respekt for hverandre?

Sludder. Så lenge folk frivillig ønsker å leve i dette landet, får de også godta skikkene og levesettet vårt. Ellers er det bare å forlate riket.

• Svar 287
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

98

• keinstein

48

• Dorthe

42

• citygirl

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

ettersom dama framleis liver i beste velgåande. Men det som verre er er jo at ho har rett i dei fleste spørsmål ho uttalar seg om, slik at det nok i alle fall vert å pisse i motvind. Lykke til!

Skrevet

Jeg orker ikke lese tråden. Jeg ser at islamistskjøgen som vanlig engasjerer seg, og da trenger man ikke lese for å vite trådens forløp;

keinstein får skylda for at muhammedanerne denger og voldtar kvinner, og Wikans utsagn er kun en konsekvens av keinsteins skriverier her på dol.

Skrevet

Da blir det veldig mange nordmenn som blir sendt hjem til Norge!

Selvsagt er det til alles beste hvis man lærer seg språket der man bor, men det er selvsagt ikke alle som klarer det. Mange er analfabeter, og det gjør det vanskelig.

Prøv å lære deg russisk uten å kunne skrive ned notater - verken på norsk eller russisk!

Med vennlig hilsen

Jeg sier ikke at man skal kunne språket perfekt. Men man bosetter seg bare ikke i et land uten å lære å uttrykke seg, og forstå enkle, dagligdagse ting. Sånn er det bare!!!

Og ja, det er mange nordmenn som burde sendes hjem fra forskjellige land akkurat pga dette. Særlig nordmenn i Spania. Jeg skjemmes over noen av dem.

Jeg har selv bodd i andre land, og sett på det som en selvfølge å lære språket der.

Skrevet

På et seminar for offentlig ansatte arrangert av integreringsmyndigheter, leide de inn en muslimsk fascist som beskrev hvordan norsk lovverk kunne tilpasses islamske lover. Seminarprogrammene finnes på nettet, og fyren har holdt flere foredrag. Bl a på UIO. Der tok han ut hatet mot vantro, kvinneforakten og alt det andre så grundig at tilskuerne ble rasende. Men bare de ikkemuslimske.

Skremmende. Man kan jo lure på hvorfor de egentlig kommer hit...

Skrevet

enig, er ikke interessert i å bli steinet eller kvalmt av brødrene mine fordi om jeg kysser en mann jeg ikke er gift med.

Du sier noe...

Skrevet

Jeg sier ikke at man skal kunne språket perfekt. Men man bosetter seg bare ikke i et land uten å lære å uttrykke seg, og forstå enkle, dagligdagse ting. Sånn er det bare!!!

Og ja, det er mange nordmenn som burde sendes hjem fra forskjellige land akkurat pga dette. Særlig nordmenn i Spania. Jeg skjemmes over noen av dem.

Jeg har selv bodd i andre land, og sett på det som en selvfølge å lære språket der.

Ja, det har jeg også (bodd i andre land, og lært språket).

Men både du og jeg har høy utdanning, og vi kan lese/skrive flere språk allerede. Da er det lett å lære enda et språk.

Det er noe helt annet hvis man er analfabet, uten skolegang, vant med å bo "på landet", osv.

Og hvor mange er det snakk om som ikke kan kommunisere? Er det disse som skaper problemer?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg orker ikke lese tråden. Jeg ser at islamistskjøgen som vanlig engasjerer seg, og da trenger man ikke lese for å vite trådens forløp;

keinstein får skylda for at muhammedanerne denger og voldtar kvinner, og Wikans utsagn er kun en konsekvens av keinsteins skriverier her på dol.

Tenk, at så enkel kan en oppsummering av en laaang tråd være..

Skrevet

Sjeldent jeg 'toner flagg', men de siste årene har det hardnet til mellom muslimer og nordmenn. Nordmenn har sittet og latt muslimene få det som de ville, sosionomer har forstått dem ihjel. A og B- gjengen har fått herje tilnærmet fritt, og innen kriminaliteten er det i forhold til folkegrupper en klar forskjell mellom 'nordmenn' og utlendinger i fengslene.

Spesielt i Oslo er det store problemer grunnet det store antall utlendinger som bor der. Og ja, jeg skriver *grunnet*.

Hvis folk vil kan man diskutere hva som kan gjøres, men jeg føler at diskusjonene hele tiden har gått på sv'ernes premisser. Hvis noen, som keinstein, kommer med direkte meninger, linker etc, så skal han drites ut som en muslimhater. Ren *hitling* av diskusjoner!

Min mening er at det må stilles sterke krav til de utlendinger som bor i Norge. De må lære seg norsk! Tilkledning av ansikt må forbys, ikke bare på skoler, men overalt i det offentlige rom.

Vi må satse på barna deres - at de lærer norsk i norge for å klare å henge med for å få en utdannelse, og en jobb.

En hjemmeværende muslims dame i 60-åra trenger vel ikke lære seg norsk?

Skrevet

å bare snakke kebab norsk eller beherske norsk sånn passe vil medføre at at man kun får vaskejobber,taxisjåfør og sånt.

Det er jo opp til de selv - om det er greit å stotre litt norsk og klare jobben sin med det - hva er da problemet?

Vi har vært en del i Frankrike -og kan abre engelsk og kroppsspråk - den dagen vi blir gamle -og kanskje flytter dit - så trenger jeg ikke lære meg annet enn takk og hei og hå for å klare å handle og smile og nikke. At jeg av egeninteresse villære meg litt mer - er helt opp til meg.

Skrevet

Invandrerne kan bare dra seg hjem til der de kom fra. Og dekker ikke mennen seg til, kyler jeg en monster-dildo opp i rævva på dem - de ber jo om det :)

Smart du.

Skrevet

Du skriver: "Min mening er at det må stilles sterke krav til de utlendinger som bor i Norge. De må lære seg norsk! Tilkledning av ansikt må forbys, ikke bare på skoler, men overalt i det offentlige rom."

1) Mener du nordmenn i Afghanistan må lære seg afghansk?

2) Må norske pensjonister i Spania lære seg spansk?

3) Har du hørt om religionsfrihet? Det står faktisk i Grunnloven.

Med vennlig hilsen

Du skjønner at det er forskjell på norske pensjonister i Spania som har sine egne penger og verken trenger jobb eller sosiale ytelser fra den spanske stat, og folk som kommer til Norge uten penger, som trenger jobb og/eller sosiale ytelser fra den norske stat, ikke sant?

Videre mener i alle fall jeg at alle som har tenkt å bosette seg permanent i et annet land må lære seg språket der.

Det er religionsfrihet i Norge, men når religionen bryter med menneskerettighetene begrenses religionsfriheten. Det kan også diskuteres i hvor stor grad islam er religion og i hvor stor grad det er politikk. Hadde du akseptert vigrid dersom de kallte seg en religion?

Skrevet

1) Samme årsak som folk flytter til Spania uten å lære spansk. Hvorfor gjør de det? Bør Spania utvise dem?

2) Nei, det står ikke noe i Bibelen om at muslimer skal dekke seg til....

Mange, derimot, mener at det står i Koranen. Ettersom Norge faktisk skal ha religionsfrihet, så ser jeg faktisk ikke problemet med at noen få dekker seg til. Det er uansett så utrolig få at det neppe utgjør et problem for andre enn dem selv.

Sludder og vås.

Det er ikke greit at noen tvinges til å dekke seg til. Det er ikke greit at norske kvinner tvinges til å dekke seg til, i frykt for å bli voldtatt. Det er ikke greit at "religiøse" ledere sier det er greit å voldta kvinner som ikke dekker seg til.

Menneskerettighetene står langt over religionsfriheten.

Skrevet

Vi kan da ikke tvinge dem til å gå med skaut?

Jeg syns påstanden om at skautet er frivillig er fin. Sannheten er at det er frivillig å ta det på, men ikke å ta det av.

Ja der sier du noe... men jeg tror egentlig kvinnene føler seg tvungen til å ta det på også, selv om det heter at "det er frivillig"... tror du ikke?

Skrevet

Ja, det har jeg også (bodd i andre land, og lært språket).

Men både du og jeg har høy utdanning, og vi kan lese/skrive flere språk allerede. Da er det lett å lære enda et språk.

Det er noe helt annet hvis man er analfabet, uten skolegang, vant med å bo "på landet", osv.

Og hvor mange er det snakk om som ikke kan kommunisere? Er det disse som skaper problemer?

Med vennlig hilsen

Jeg tror ikke det er den stille, forsiktige analfabete kona som lager problemer, nei. Men likevel mener jeg at det bør være et krav for å få varig opphold i et land, at man kan gjøre seg forstått, og bli forstått.

Dette gjelder _alle_!

Skrevet

Du skjønner at det er forskjell på norske pensjonister i Spania som har sine egne penger og verken trenger jobb eller sosiale ytelser fra den spanske stat, og folk som kommer til Norge uten penger, som trenger jobb og/eller sosiale ytelser fra den norske stat, ikke sant?

Videre mener i alle fall jeg at alle som har tenkt å bosette seg permanent i et annet land må lære seg språket der.

Det er religionsfrihet i Norge, men når religionen bryter med menneskerettighetene begrenses religionsfriheten. Det kan også diskuteres i hvor stor grad islam er religion og i hvor stor grad det er politikk. Hadde du akseptert vigrid dersom de kallte seg en religion?

Vi aksepterer jo at Vigrid eksisterer allerede?

Videre, konkret hva er det du mener bryter med MR? Selvsagt skal ting som bryter med norsk lov fremdeles være forbudt.

De fleste innvandrere er i jobb, og får heller ingen spesielle "goder" fra staten. "Må" de fremdeles lære seg norsk til et bestemt nivå?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg tror ikke det er den stille, forsiktige analfabete kona som lager problemer, nei. Men likevel mener jeg at det bør være et krav for å få varig opphold i et land, at man kan gjøre seg forstått, og bli forstått.

Dette gjelder _alle_!

Vi har ikke lov til å kreve noe fra EU-borgere. Det utgjør de fleste.

Og jeg vil tippe at de fleste som "lager bråk" sikkert også snakker norsk.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sludder og vås.

Det er ikke greit at noen tvinges til å dekke seg til. Det er ikke greit at norske kvinner tvinges til å dekke seg til, i frykt for å bli voldtatt. Det er ikke greit at "religiøse" ledere sier det er greit å voldta kvinner som ikke dekker seg til.

Menneskerettighetene står langt over religionsfriheten.

Er det noen her som har sagt at det er OK at noen tvinges til å dekke seg til? Ikke det?

For øvrig er religionsfrihet EN DEL AV Menneskerettighetene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...