Gå til innhold

Unni Wikan, skal vi pisse på grava hennes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skriver: "Min mening er at det må stilles sterke krav til de utlendinger som bor i Norge. De må lære seg norsk! Tilkledning av ansikt må forbys, ikke bare på skoler, men overalt i det offentlige rom."

1) Mener du nordmenn i Afghanistan må lære seg afghansk?

2) Må norske pensjonister i Spania lære seg spansk?

3) Har du hørt om religionsfrihet? Det står faktisk i Grunnloven.

Med vennlig hilsen

*1) Mener du nordmenn i Afghanistan må lære seg afghansk?* Ehhh, sør da? Hvor mange nordmenn BOR i Afghanistan???

*2) Må norske pensjonister i Spania lære seg spansk?* Vi diskuterer utlendinger i Norge, ikke nordmenn i Spania! Dessuten skal ikke de norske i Spania ut i arbeidslivet i sitt nye land, og de er ikke på noen som helst måte en kostnad for sitt nye hjemland.

*3) Har du hørt om religionsfrihet? Det står faktisk i Grunnloven.* Har du sett meg skrive at jeg er imot religionsfrihet? Ikke det? Nei, hvorfor det spørsmålet da?

• Svar 287
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

98

• keinstein

48

• Dorthe

42

• citygirl

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har forbannet meg på at jeg ikke skal flytte. Da sender jeg heller minstemann til faren i helgene og sommerferien.

Nå får han sjelden gå ut og bare med mobil for det har vært noen skikkelig jævlie episoder i det siste.

Jeg har hatt noen skikkelig jævlige episoder selv, men gidder ikke nevne det. De andre med nøyaktig samme opplevelser gidder heller ikke.

Litt for mange har sagt at ingen får fortelle om sine opplevelser fordi det kan skape fremmedfrykt.

Men egentlig gjør det ikke det. Det som skapes er tvil om din egen troverdighet og framstiller deg selv som usympatisk og hatefull. Du blir ikke trodd, og da er det bedre å holde kjeft, selv om du kan framlegge bevis for at du nesten ble drept av fullstendig ukjente og årsaken kun skyldes din etnisitet som norsk.

Det eneste man kan gjøre er å liste seg stille vekk og legge milene og miljøet bak seg. Enkelt og greit. bomiljø er selve livet, og det ofrer jeg ikke. Ikke de andre heller.

Skrevet

Enig i det, men det er da det samme om de gjeldende var "Hells Angels" eller hvem som helst andre voldelige grupper.

Det er klart at når du bor et sted med veldig mange muslimer, så vil de kriminelle der også være muslimer. Det er helt vanlig statistikk.

Med vennlig hilsen

Jeg har bodd ved siden av dem også jeg. De plaget aldri ungene eller meg.

Men det begynner å bli bedre her også og nå skal borettslaget kjøpe de kommunale boligene her i gården slik at vi blir kvitt de som lager bråk. Muslimer som oppfører seg, blir ikke kastet ut men får tilbud om å kjøpe leilighetene.

Skrevet

*1) Mener du nordmenn i Afghanistan må lære seg afghansk?* Ehhh, sør da? Hvor mange nordmenn BOR i Afghanistan???

*2) Må norske pensjonister i Spania lære seg spansk?* Vi diskuterer utlendinger i Norge, ikke nordmenn i Spania! Dessuten skal ikke de norske i Spania ut i arbeidslivet i sitt nye land, og de er ikke på noen som helst måte en kostnad for sitt nye hjemland.

*3) Har du hørt om religionsfrihet? Det står faktisk i Grunnloven.* Har du sett meg skrive at jeg er imot religionsfrihet? Ikke det? Nei, hvorfor det spørsmålet da?

1) Du skriver om folk som må lære seg norsk. Mange av de som ikke kan norsk skal uansett ikke ut i arbeidslivet.

2) Fordi mange muslimer mener at religionen deres krever å få dekke seg til. Ved å forby det, forhindrer du disse (som allerede er isolert) fra å gå utenfor huset.

Skrevet

Jeg har hatt noen skikkelig jævlige episoder selv, men gidder ikke nevne det. De andre med nøyaktig samme opplevelser gidder heller ikke.

Litt for mange har sagt at ingen får fortelle om sine opplevelser fordi det kan skape fremmedfrykt.

Men egentlig gjør det ikke det. Det som skapes er tvil om din egen troverdighet og framstiller deg selv som usympatisk og hatefull. Du blir ikke trodd, og da er det bedre å holde kjeft, selv om du kan framlegge bevis for at du nesten ble drept av fullstendig ukjente og årsaken kun skyldes din etnisitet som norsk.

Det eneste man kan gjøre er å liste seg stille vekk og legge milene og miljøet bak seg. Enkelt og greit. bomiljø er selve livet, og det ofrer jeg ikke. Ikke de andre heller.

Enda et martyr-innlegg fra deg.

Vi vet at ditt hat kommer pga angrepet, men det er intet ANDRE muslimer kan gjøre med det.

Skrevet

Jeg har bodd ved siden av dem også jeg. De plaget aldri ungene eller meg.

Men det begynner å bli bedre her også og nå skal borettslaget kjøpe de kommunale boligene her i gården slik at vi blir kvitt de som lager bråk. Muslimer som oppfører seg, blir ikke kastet ut men får tilbud om å kjøpe leilighetene.

Igjen, det er like ille å dele folk opp i muslimer og ikke-muslimer, som å dele folk opp i homofile og ikke-homofile.

Folk er individer.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Du skriver: "Min mening er at det må stilles sterke krav til de utlendinger som bor i Norge. De må lære seg norsk! Tilkledning av ansikt må forbys, ikke bare på skoler, men overalt i det offentlige rom."

Med vennlig hilsen

Den norske befolkningen i Spania belaster ikke det Spanske samfunnet, slik den del invandrere i Norge gjør. De pensjonistene lever på pensjonen sin. Innvandrere i Norge på lære seg norsk slik at de kan forsørge seg og sin familie gjennom arbeid og gi barna en god start på livet.

Skrevet

Det er jo du som trekker inn Hitler...

Men "gratulerer" med forsøket.

Ikke spill så dum da, sør. Du VET hva det vil si å 'hitle' en tråd. Og du har i alle tråder på DOL skrevet om keinstein og om hans meninger og sagt at han ikke er noe bedre enn hvordan tyskerne var under krigen, jødeforfølgelse osv.

Skrevet

Dette er riktig flott.

Stone, dette er standard argumenter fra de antinorske, som tilbakevises like lett som du gjør, av alle norske. Rart at de antinorske ikke forstår at argumentene ikke tilfredstiller de enkleste krav til syllogisme. Altså totalt urealistiske sammenligninger.

Der f eks Carl I bor i Spania snakker de ikke katalonsk spansk som man lærer på skoler, men en dialekt som er uforståelig for spansktalende. Ingen skoler lærer det bort.

Skrevet

Igjen, det er like ille å dele folk opp i muslimer og ikke-muslimer, som å dele folk opp i homofile og ikke-homofile.

Folk er individer.

Jeg deler dem heller i hyggelige muslimer og ekstremister.

Skrevet

Med vennlig hilsen

å bo i et land uten å kunne språket virker for meg rimelig utenkelig.

At enkelte innvandrere ikke vil lære norsk er meg en gåte.Det er nøkkelen for å komme inn på arbeidsmarkedet , lykkes i utdanning. Så det er ikke noe problem at den somaliske moren med 5 barn som knapt ikke snakker et ord norsk også skal hjelpe barna med lekser og til å bli endel av det norske samfunn.? Det er mange historier hvor barna fungerer som tolker.De kan ikke engelsk heller. Jeg var hos legen og overhørte en samtale om en kvinne som var livredd hun var syk. Og hun forsto ikke norsk og engelsk noe særlig og hun kunne bare urdu også var det ikke tolk tilgjengelig der og da.

ellers kan vi bare fortsette å skape nye sosiale underklasser med analfabeter. Fattigdommen i enkelte innvandrermiljøer er også en følge av mislykket integreringspolitikk.

hensiktsmessig å kunne språket. Men de nordmenne der eller spanjoler benytt

Gjest LOTUS78
Skrevet

Enda et martyr-innlegg fra deg.

Vi vet at ditt hat kommer pga angrepet, men det er intet ANDRE muslimer kan gjøre med det.

OMVENDT RASISTME SKAL MAN IKKE KIMSE AV. Det er nok vanligere nn vi er villig til å tro.

Skrevet

Den norske befolkningen i Spania belaster ikke det Spanske samfunnet, slik den del invandrere i Norge gjør. De pensjonistene lever på pensjonen sin. Innvandrere i Norge på lære seg norsk slik at de kan forsørge seg og sin familie gjennom arbeid og gi barna en god start på livet.

Så hvis de ikke belaster det norske samfunnet på noen måte, behøver de ikke lære norsk?

Skrevet

1) Du skriver om folk som må lære seg norsk. Mange av de som ikke kan norsk skal uansett ikke ut i arbeidslivet.

2) Fordi mange muslimer mener at religionen deres krever å få dekke seg til. Ved å forby det, forhindrer du disse (som allerede er isolert) fra å gå utenfor huset.

Og hva var problemet? Hvis de IKKE vil integreres, hvorfor er de da i Norge?

*Mange muslimer mener*....ja, hva så??? Det står ikke i 'bibelen' deres at de SKAL dekke seg til!

De som IKKE VIL tilpasse seg et annets land regler og lover har faktisk ikke noe i det landet å gjøre, om de er fra Europa, USA, Afrika eller andre kontinenter. (Legg merke til at jeg sier det samme om alle folkegrupper)

Skrevet

å bo i et land uten å kunne språket virker for meg rimelig utenkelig.

At enkelte innvandrere ikke vil lære norsk er meg en gåte.Det er nøkkelen for å komme inn på arbeidsmarkedet , lykkes i utdanning. Så det er ikke noe problem at den somaliske moren med 5 barn som knapt ikke snakker et ord norsk også skal hjelpe barna med lekser og til å bli endel av det norske samfunn.? Det er mange historier hvor barna fungerer som tolker.De kan ikke engelsk heller. Jeg var hos legen og overhørte en samtale om en kvinne som var livredd hun var syk. Og hun forsto ikke norsk og engelsk noe særlig og hun kunne bare urdu også var det ikke tolk tilgjengelig der og da.

ellers kan vi bare fortsette å skape nye sosiale underklasser med analfabeter. Fattigdommen i enkelte innvandrermiljøer er også en følge av mislykket integreringspolitikk.

hensiktsmessig å kunne språket. Men de nordmenne der eller spanjoler benytt

Jeg snakker flere språk, og er enig i at man selvsagt lærer spåket der man bor.

Men, hvor mange er det som ikke snakker brukbart norsk? Og hvorfor? Fordi de ikke vil? Eller fordi de allerede er i jobb, og ikke har tid?

Du må huske at de få som ikke snakker norsk kanskje er analfabeter (også i deres eget språk), og det er virkelig, virkelig vanskelig å lære et nytt språk når man ikke mestrer sitt eget.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Siden vi alle bor på samme klode, og verden faktisk blir mindre og mindre - og barrierene mellom land og folk blir mindre (gudskjelov) så bør ALLE bli mer tolerante overfor hverandre og bestreve seg på å tilpasse oss hverandre. Det kan feks innebære at muslimer dekker seg litt mindre til, og ikke-muslimer dekker seg litt mer til. Handler det ikke først og fremst om respekt for hverandre?

Skrevet

Og hva var problemet? Hvis de IKKE vil integreres, hvorfor er de da i Norge?

*Mange muslimer mener*....ja, hva så??? Det står ikke i 'bibelen' deres at de SKAL dekke seg til!

De som IKKE VIL tilpasse seg et annets land regler og lover har faktisk ikke noe i det landet å gjøre, om de er fra Europa, USA, Afrika eller andre kontinenter. (Legg merke til at jeg sier det samme om alle folkegrupper)

1) Samme årsak som folk flytter til Spania uten å lære spansk. Hvorfor gjør de det? Bør Spania utvise dem?

2) Nei, det står ikke noe i Bibelen om at muslimer skal dekke seg til....

Mange, derimot, mener at det står i Koranen. Ettersom Norge faktisk skal ha religionsfrihet, så ser jeg faktisk ikke problemet med at noen få dekker seg til. Det er uansett så utrolig få at det neppe utgjør et problem for andre enn dem selv.

Skrevet

men bare sånn av nysgjerrighet.

synes du Human rights service og feks nettstedet honestthinking er rasistisk fordi de primært fokuserer på problemer med innvandring og integrering og det flerkulturelle samfunnet.

En fra baldet Utrop sto på talerstolen på C Neuf og sa at HRS burde forbys.

Så kommer det utrolige: "I Oslo finnes et hus med 18 kvinner som ikke får gå ut, de passes på av en mann. Kan vi derfor si at integreringen av italienere er mislykket?"

Huset han snakker om er et nonnekloster. Nonnene kan forlate klosteret når de måtte ønske.

Tilhørerne begynte å le.

Mannen føler seg fullstendig fritatt for krav til syllogisme. De sammenligningene han kommer med trenger ikke være logiske eller rimelige. Fordi målet hans, i hans øyne er hellig, og motstanderne "idioter". Derfor mener han at fornuft og logikk overfor idioter er "perler for svin".

Skrevet

OMVENDT RASISTME SKAL MAN IKKE KIMSE AV. Det er nok vanligere nn vi er villig til å tro.

Hvem er det som har nevnt rasisme?

Skrevet

En fra baldet Utrop sto på talerstolen på C Neuf og sa at HRS burde forbys.

Så kommer det utrolige: "I Oslo finnes et hus med 18 kvinner som ikke får gå ut, de passes på av en mann. Kan vi derfor si at integreringen av italienere er mislykket?"

Huset han snakker om er et nonnekloster. Nonnene kan forlate klosteret når de måtte ønske.

Tilhørerne begynte å le.

Mannen føler seg fullstendig fritatt for krav til syllogisme. De sammenligningene han kommer med trenger ikke være logiske eller rimelige. Fordi målet hans, i hans øyne er hellig, og motstanderne "idioter". Derfor mener han at fornuft og logikk overfor idioter er "perler for svin".

Akkurat som du gjør her...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...