Gå til innhold

Unni Wikan, skal vi pisse på grava hennes?

Anbefalte innlegg

Gjest LOTUS78
Skrevet

Så hvis de ikke belaster det norske samfunnet på noen måte, behøver de ikke lære norsk?

Jo klart de må det, de fleste har barn som skal ut i det norske samfunnet. Det er ytterst sjeldent vil jeg tro at spanske pensjonister har barn som skal ut i det spanske samfunnet, men dette er vage antakelser fra meg for det vet jeg jo ikke.

Det er så trist å høre barn som kommer på skolen uten å kunne norsk, og som har foreldre som ikke kan hjelpe seg med lekser. Dette gjelder for noen barn, men ikke alle.

Språk er nøkkelen inn til det norske samfunnet og litt mer spredd innvandrerbefolkning.

• Svar 287
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

98

• keinstein

48

• Dorthe

42

• citygirl

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg deler dem heller i hyggelige muslimer og ekstremister.

Hvorfor ikke dele dem i kriminelle og hyggelige mennesker, og gi blaffen i om de tilber Allah, eller andre?

Skrevet

Jo klart de må det, de fleste har barn som skal ut i det norske samfunnet. Det er ytterst sjeldent vil jeg tro at spanske pensjonister har barn som skal ut i det spanske samfunnet, men dette er vage antakelser fra meg for det vet jeg jo ikke.

Det er så trist å høre barn som kommer på skolen uten å kunne norsk, og som har foreldre som ikke kan hjelpe seg med lekser. Dette gjelder for noen barn, men ikke alle.

Språk er nøkkelen inn til det norske samfunnet og litt mer spredd innvandrerbefolkning.

Når du ser på alt det våset som keinstein skriver her, tror du at det frister en innvandrer å flytte "ut" til steder uten mange innvandrere?

Skrevet

Oj, så vi skal altså tilpasse oss muslimske skikker???

Tro'kke det, nei!

Skrevet

Ikke spill så dum da, sør. Du VET hva det vil si å 'hitle' en tråd. Og du har i alle tråder på DOL skrevet om keinstein og om hans meninger og sagt at han ikke er noe bedre enn hvordan tyskerne var under krigen, jødeforfølgelse osv.

Det jeg skriver er at det han legger opp til (skremselpropaganda mot en folkegruppe) er det samme som skjedde i Tyskland på 1930-tallet. Han har bare byttet ut jøder med muslimer.

Poenget her er ikke om det er muslimer, homofile eller hinduer det går utover. Problemet er at retorikken og "grupperingen" (oss og dem) dessverre er det samme som på 1930-tallet.

På 1930-tallet var alle jøder en gruppe. For keinstein er alle muslimer en gruppe.

Skrevet

OMVENDT RASISTME SKAL MAN IKKE KIMSE AV. Det er nok vanligere nn vi er villig til å tro.

Rasisme er mindre viktig. De som betyr noe i Norge og innehar de verste holdningene snakker ikke om rase, men "de vantro".

Det er to grupper som snakker om "de vantro". Vi får se hvem som går til håndgripeligheter først.

Jeg har ennå ikke sett 4-5 tusen kristne gå i demonstrasjonstog i Oslos hovedgate og rope drapstrusler mot de frekke vantro.

Skrevet

1) Samme årsak som folk flytter til Spania uten å lære spansk. Hvorfor gjør de det? Bør Spania utvise dem?

2) Nei, det står ikke noe i Bibelen om at muslimer skal dekke seg til....

Mange, derimot, mener at det står i Koranen. Ettersom Norge faktisk skal ha religionsfrihet, så ser jeg faktisk ikke problemet med at noen få dekker seg til. Det er uansett så utrolig få at det neppe utgjør et problem for andre enn dem selv.

*bryter inn*

Når dere diskuterer "dekke seg til" - mener du hijab som dekker bare hår/skuldre - eller nicab (mulig feil ord her - i såfall beklager) som dekker hele kvinnene og bare har gitter/liten sprekk til øynene?

For meg er det en vesentlig forskjell!

Skrevet

Siden vi alle bor på samme klode, og verden faktisk blir mindre og mindre - og barrierene mellom land og folk blir mindre (gudskjelov) så bør ALLE bli mer tolerante overfor hverandre og bestreve seg på å tilpasse oss hverandre. Det kan feks innebære at muslimer dekker seg litt mindre til, og ikke-muslimer dekker seg litt mer til. Handler det ikke først og fremst om respekt for hverandre?

Mener du virkelig at vi skal slutte å gå med bikini fordi innvandrerne ikke skal bli støtt?

Skrevet

1) Samme årsak som folk flytter til Spania uten å lære spansk. Hvorfor gjør de det? Bør Spania utvise dem?

2) Nei, det står ikke noe i Bibelen om at muslimer skal dekke seg til....

Mange, derimot, mener at det står i Koranen. Ettersom Norge faktisk skal ha religionsfrihet, så ser jeg faktisk ikke problemet med at noen få dekker seg til. Det er uansett så utrolig få at det neppe utgjør et problem for andre enn dem selv.

Gi deg da sør. Du vet godt at flere steder i Oslo er det mer enn 40% muslimer og når de kvinnelige bruker hijab og burka blir det 20%. Det er 1 av 5 og det er ikke lite. Det er få som ikke dekker seg til faktisk.

Skrevet

Du skriver: "Min mening er at det må stilles sterke krav til de utlendinger som bor i Norge. De må lære seg norsk! Tilkledning av ansikt må forbys, ikke bare på skoler, men overalt i det offentlige rom."

1) Mener du nordmenn i Afghanistan må lære seg afghansk?

2) Må norske pensjonister i Spania lære seg spansk?

3) Har du hørt om religionsfrihet? Det står faktisk i Grunnloven.

Med vennlig hilsen

Jeg mener at alle som bosetter seg i et land MÅ lære seg språket som snakkes der!

Skrevet

Gi deg da sør. Du vet godt at flere steder i Oslo er det mer enn 40% muslimer og når de kvinnelige bruker hijab og burka blir det 20%. Det er 1 av 5 og det er ikke lite. Det er få som ikke dekker seg til faktisk.

Jeg snakker om niqab og burka, og det er ytterst få som bruker dem.

At folk bruker hijab er jo det samme som å bruke sjal. Vil du forby det?

Skrevet

Men hva skjer med oss etterat vi har anmeldt dem, det er det store spørsmålet. Jeg tviler på at jeg får 24 timers politivakt utenfor her :o)

Du blir bedt av politiet å vise toleranse. Det gjorde politidamen da hun fulgte en 14-årig jente hjem, som ble banket opp og sexrtrakassert for tredje eller fjerde gang. De flyttet.

Skrevet

Jeg mener at alle som bosetter seg i et land MÅ lære seg språket som snakkes der!

Da blir det veldig mange nordmenn som blir sendt hjem til Norge!

Selvsagt er det til alles beste hvis man lærer seg språket der man bor, men det er selvsagt ikke alle som klarer det. Mange er analfabeter, og det gjør det vanskelig.

Prøv å lære deg russisk uten å kunne skrive ned notater - verken på norsk eller russisk!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Når du ser på alt det våset som keinstein skriver her, tror du at det frister en innvandrer å flytte "ut" til steder uten mange innvandrere?

Det er mange innvandrere som ikke vil bo der hvor "alle" de andre bor fordi de sier at ungene ikke lærer skikkelig norsk. Og hvorfor tror du noen sender ungene på privatskolen der minstemann bor? Nettopp fordi de vil at ungene ikke skal lære å snakke kebabnorsk i en ghetto.

Skrevet

Siden vi alle bor på samme klode, og verden faktisk blir mindre og mindre - og barrierene mellom land og folk blir mindre (gudskjelov) så bør ALLE bli mer tolerante overfor hverandre og bestreve seg på å tilpasse oss hverandre. Det kan feks innebære at muslimer dekker seg litt mindre til, og ikke-muslimer dekker seg litt mer til. Handler det ikke først og fremst om respekt for hverandre?

Vi bor i det kalde nord! Her dekker vi oss til 6 måneder i året. Da er det deilig å kunne være mer avkledd i den perioden vi kaller sommer, men som mange utlendinger kaller 'den grønne vinteren':-)

Fremfor alt, hvis det skal bli slik at muslimske regler angående påkledning skal bli tatt inn som en del av 'pensum' for hvordan vi skal kle oss, er noe riv, ruskende galt!

Det finnes norske galninger som voldtar, men hvor ofte får du da høre at grunnen er den voldtattes mangel på klær er årsak?

Når en muslim voldtar kommer straks temaet om mangel på klær opp. Er det en form for å akseptere at muslimske menn har lov til å voldta, eller...?

NEI, man må ikke forstå alt! Det er ikke VI som skal endre oss fordi noen muslimer sier at de blir påvirket av at kvinner i Europa går lettkledd!

Skrevet

Rasisme er mindre viktig. De som betyr noe i Norge og innehar de verste holdningene snakker ikke om rase, men "de vantro".

Det er to grupper som snakker om "de vantro". Vi får se hvem som går til håndgripeligheter først.

Jeg har ennå ikke sett 4-5 tusen kristne gå i demonstrasjonstog i Oslos hovedgate og rope drapstrusler mot de frekke vantro.

Nei, historien er jo full av muslimske land som okkuperer kristne land. Det motsatte er vel helt ukjent for deg?

Skrevet

Nei, det er ALLTID den som voldtar som er ansvarlig - uansett om kvinnen var naken.

Skrevet

Da blir det veldig mange nordmenn som blir sendt hjem til Norge!

Selvsagt er det til alles beste hvis man lærer seg språket der man bor, men det er selvsagt ikke alle som klarer det. Mange er analfabeter, og det gjør det vanskelig.

Prøv å lære deg russisk uten å kunne skrive ned notater - verken på norsk eller russisk!

Med vennlig hilsen

Hvis russerne sponser to år med russiskopplæring og penger til å leve for, drar jeg gjerne til Russland for å lære russisk. Og alt annet jeg trenger vil jeg også ha.

Skrevet

Det er mange innvandrere som ikke vil bo der hvor "alle" de andre bor fordi de sier at ungene ikke lærer skikkelig norsk. Og hvorfor tror du noen sender ungene på privatskolen der minstemann bor? Nettopp fordi de vil at ungene ikke skal lære å snakke kebabnorsk i en ghetto.

Nettopp.

Og svar meg ærlig: hvis du var en innvandrer som var litt mørk i huden, og hadde skjegg, ville du ønsket å bosette deg et sted hvor det var mange keinsteiner?

Skrevet

Oj, så vi skal altså tilpasse oss muslimske skikker???

Tro'kke det, nei!

På et seminar for offentlig ansatte arrangert av integreringsmyndigheter, leide de inn en muslimsk fascist som beskrev hvordan norsk lovverk kunne tilpasses islamske lover. Seminarprogrammene finnes på nettet, og fyren har holdt flere foredrag. Bl a på UIO. Der tok han ut hatet mot vantro, kvinneforakten og alt det andre så grundig at tilskuerne ble rasende. Men bare de ikkemuslimske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...