Gå til innhold

Unni Wikan, skal vi pisse på grava hennes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakker om niqab og burka, og det er ytterst få som bruker dem.

At folk bruker hijab er jo det samme som å bruke sjal. Vil du forby det?

Nei - ikke hijab. Ellers måtte ale slutte med lue om vinteren - haha.

Nei - jeg synes ikke noe om den heldekkende varianten. Bare lurte på om dere var enige om hva dere diskuteret. Siden det for meg er en vesentlig forskjell på de to:-)

• Svar 287
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

98

• keinstein

48

• Dorthe

42

• citygirl

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg snakker om niqab og burka, og det er ytterst få som bruker dem.

At folk bruker hijab er jo det samme som å bruke sjal. Vil du forby det?

Ja, det vil jeg. Det er kvinnediskriminerende og bringer oss tohundre år tilbake i kvinnekampen.

Skal vi miste stemmeretten også?

Skrevet

Hvis russerne sponser to år med russiskopplæring og penger til å leve for, drar jeg gjerne til Russland for å lære russisk. Og alt annet jeg trenger vil jeg også ha.

Men det gjør den norske stat ikke. Hvis du har utdanning er det kun 800 timer. Og det er ofte lang kø.

Uansett, du er oppegående og intelligent, og kan lære språk. Selvsagt ville du lært, slik som de aller, aller fleste innvandrere lærer norsk.

De få vi snakker om er jo nettopp de som ikke lærer, sannsynligvis fordi de ikke evner. I tillegg er det noen som ikke får lov, og slikt.

Skrevet

På et seminar for offentlig ansatte arrangert av integreringsmyndigheter, leide de inn en muslimsk fascist som beskrev hvordan norsk lovverk kunne tilpasses islamske lover. Seminarprogrammene finnes på nettet, og fyren har holdt flere foredrag. Bl a på UIO. Der tok han ut hatet mot vantro, kvinneforakten og alt det andre så grundig at tilskuerne ble rasende. Men bare de ikkemuslimske.

Jada, keinstein - muslimene har ditt motstykke som pøser på med intoleranse ovenfor "de andre".

Skrevet

Vi bor i det kalde nord! Her dekker vi oss til 6 måneder i året. Da er det deilig å kunne være mer avkledd i den perioden vi kaller sommer, men som mange utlendinger kaller 'den grønne vinteren':-)

Fremfor alt, hvis det skal bli slik at muslimske regler angående påkledning skal bli tatt inn som en del av 'pensum' for hvordan vi skal kle oss, er noe riv, ruskende galt!

Det finnes norske galninger som voldtar, men hvor ofte får du da høre at grunnen er den voldtattes mangel på klær er årsak?

Når en muslim voldtar kommer straks temaet om mangel på klær opp. Er det en form for å akseptere at muslimske menn har lov til å voldta, eller...?

NEI, man må ikke forstå alt! Det er ikke VI som skal endre oss fordi noen muslimer sier at de blir påvirket av at kvinner i Europa går lettkledd!

"Når en muslim voldtar kommer straks temaet om mangel på klær opp."

Det er et argument i håp om å få mildere straff. Eller forsøke å vri seg unna. Akkurat som tyver prøver å rettferdiggjøre tyveri: "ingen passet på pengene, så jeg tok dem"

Skrevet

Da blir det veldig mange nordmenn som blir sendt hjem til Norge!

Selvsagt er det til alles beste hvis man lærer seg språket der man bor, men det er selvsagt ikke alle som klarer det. Mange er analfabeter, og det gjør det vanskelig.

Prøv å lære deg russisk uten å kunne skrive ned notater - verken på norsk eller russisk!

Med vennlig hilsen

Det er stor forskjell på førstegenerasjons innvandrere som er gamle nå - og 3. generasjons unger som FORTSATT ikke snakker nok norsk til å klare seg på skolen.

Skrevet

Hvorfor ikke dele dem i kriminelle og hyggelige mennesker, og gi blaffen i om de tilber Allah, eller andre?

Jeg gjør jo det men jeg ser jo at mange muslimer er lite hyggelige mot minstemann og meg.

Skrevet

Ja, det vil jeg. Det er kvinnediskriminerende og bringer oss tohundre år tilbake i kvinnekampen.

...eh...

Hallo?

Du vil styre hva kvinner har på seg, og så lurer du på om de skal miste stemmeretten?

Det er jo du som vil ta fra dem råderetten over hvordan de skal kle seg!

Skrevet

Jeg gjør jo det men jeg ser jo at mange muslimer er lite hyggelige mot minstemann og meg.

Ja, og det er sikkert mange hyggelige også. Men det er mulig du aldri treffer dem, fordi du i utgangspunktet er så negativ til dem.

Det er synd. Der hvor jeg jobber er det mange hyggelige muslimer.

Skrevet

Du blir bedt av politiet å vise toleranse. Det gjorde politidamen da hun fulgte en 14-årig jente hjem, som ble banket opp og sexrtrakassert for tredje eller fjerde gang. De flyttet.

Nei, politiet ba meg faktisk anmelde. De visste hvor i bydelen jeg bodde før jeg hadde fortalt det. Og visste at her var det mye bråk og mye dop og lurte på om minstemann visste navnet på ungene med kniv.

Skrevet

Nei - ikke hijab. Ellers måtte ale slutte med lue om vinteren - haha.

Nei - jeg synes ikke noe om den heldekkende varianten. Bare lurte på om dere var enige om hva dere diskuteret. Siden det for meg er en vesentlig forskjell på de to:-)

Det er stor forskjell for meg også.

Poenget er mer at verken jeg eller andre har rett til å bestemme hva andre mennesker skal ha på hodet. Det blir ikke mindre kvinneundertrykkende at man bestemmer at de ikke får lov, enn at man pålegger dem å bruke plagget.

Med vennlig hilsen

Gjest LOTUS78
Skrevet

"Når en muslim voldtar kommer straks temaet om mangel på klær opp."

Det er et argument i håp om å få mildere straff. Eller forsøke å vri seg unna. Akkurat som tyver prøver å rettferdiggjøre tyveri: "ingen passet på pengene, så jeg tok dem"

Og det rare her er jo at kvinner i afganistan uten følge med et mannlig familiemedlem blir også voldtatt og de går jo trossalt i telt med netting foran ansiktet. Dette handler om mangle på respekt overfor kvinner ikke hva hun har på seg.

Skrevet

Jeg kan sitere en stammehøding i Afganistan: "Skal kvinnene stemme? hahahaha Skal geitene stemme også?" og så lo hele stammerådet, bare menn selvsagt.

Styret i moskeen i Oslo er 40 menn, kvinner er utelukket. Antagelig fordi de ikke har skjegg.

Skrevet

Det er stor forskjell på førstegenerasjons innvandrere som er gamle nå - og 3. generasjons unger som FORTSATT ikke snakker nok norsk til å klare seg på skolen.

Jeg skrev under om en 9-åring som ble spyttet på av folk som har slike holdninger som keinstein forfekter.

Tror du det frister familien til denne 9-åringen å flytte "blant nordmenn"?

Skrevet

Nettopp.

Og svar meg ærlig: hvis du var en innvandrer som var litt mørk i huden, og hadde skjegg, ville du ønsket å bosette deg et sted hvor det var mange keinsteiner?

Hehe, jeg tviler på at Keinstein er en nabo som ville plaget meg gitt selv om ungene mine ikke er heilnorske.

Skrevet

Jeg kan sitere en stammehøding i Afganistan: "Skal kvinnene stemme? hahahaha Skal geitene stemme også?" og så lo hele stammerådet, bare menn selvsagt.

Styret i moskeen i Oslo er 40 menn, kvinner er utelukket. Antagelig fordi de ikke har skjegg.

Mange kvinner fra den delen av verden _har_ litt skjeggvekst.

Korreks.

*ler*

Skrevet

Og det rare her er jo at kvinner i afganistan uten følge med et mannlig familiemedlem blir også voldtatt og de går jo trossalt i telt med netting foran ansiktet. Dette handler om mangle på respekt overfor kvinner ikke hva hun har på seg.

Nettopp.

Men keinstein er enig med fundamentalistene, om at dette handler om klær.

Skrevet

Hehe, jeg tviler på at Keinstein er en nabo som ville plaget meg gitt selv om ungene mine ikke er heilnorske.

Vel, med tanke på det han skriver her om muslimer (uten å begrense det) så tviler jeg på det. Det er ingen grunn til at han skulle være noe mer fornuftig i RL enn på nett.

Skrevet

Formannen for muslimsk råd i Norge var en kvinne, sist jeg sjekket.

Skrevet

De forsøker flytte fokuset fra kvinneundertrykking til klærne de bærer. I håp om at anklagene kan dekke over det faktum at de ser på kvinner som kyr.

I Afganistan og pakistan er det mennene som kjøper burkaen. De som selger burkaer er menn, og kvinnene tør ikke utsette seg for rykter ved å oppsøke menn, selv om det er en butikk. Rykter dreper kvinner i tusenvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...