Gå til innhold

Unni Wikan, skal vi pisse på grava hennes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det gjør den norske stat ikke. Hvis du har utdanning er det kun 800 timer. Og det er ofte lang kø.

Uansett, du er oppegående og intelligent, og kan lære språk. Selvsagt ville du lært, slik som de aller, aller fleste innvandrere lærer norsk.

De få vi snakker om er jo nettopp de som ikke lærer, sannsynligvis fordi de ikke evner. I tillegg er det noen som ikke får lov, og slikt.

Men det at ikke noen får lov er jo en av de tingene vi må til livs. Innvandrere må skjønne at kvinner ikke skal undertrykkes og få lov til å velge sjøl. Kvinnene må også skjønne det, det trengs opplæring av dem også.

• Svar 287
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

98

• keinstein

48

• Dorthe

42

• citygirl

17

Mest aktive i denne tråden

Gjest LOTUS78
Skrevet

Nettopp.

Men keinstein er enig med fundamentalistene, om at dette handler om klær.

Da må du lese Keinsteins innlegg igjen, for det er i hvertfall ikke slik jeg tolker svaret hans.

Når en kvinne blir voldtatt, går fokuset fra voldtekten og over til hva hun hadde på seg. Slik er det også når normenn har voldtatt, man prøver å sno seg unna. Poenget er at det spiller ingen rolle hva hun har på seg, voldtatt kan man bli uansett.

Skrevet

Det er stor forskjell på førstegenerasjons innvandrere som er gamle nå - og 3. generasjons unger som FORTSATT ikke snakker nok norsk til å klare seg på skolen.

I Oslo dreier det seg om at halve klassen ikke snakker norsk i 1. klasse. Selv ikke de som har gått i barnehage og er født i Norge. Det ordnes ved å sette alle irakere i samme klasse. Egne klasser for minoritetselever har Oslo hatt i 10 år. 50 Oslo-skoler passerer nå 50% minoritetsandel. 8 skoler har passert 80%.

En gate med ca 1500 beboere i Oslo har nå bare ca 10% nordmenn. Den gata som den "rasistiske" fotografen fra TV bodde en liten stund.

Skrevet

...eh...

Hallo?

Du vil styre hva kvinner har på seg, og så lurer du på om de skal miste stemmeretten?

Det er jo du som vil ta fra dem råderetten over hvordan de skal kle seg!

Ja, akkurat det vil jeg. Ikke tal om om jeg finner meg i at bare folk som dekker seg til blir regnet for å være verdige og ha ære. Skal noen få kalle andre for horer fordi de ikke dekker seg til. Det er helt uhørt.

Når norske unge jenter begynner å dekke seg til fordi de føler at de blir uglesett på skolen så går ting for langt

Gjest milliee
Skrevet

Siden vi alle bor på samme klode, og verden faktisk blir mindre og mindre - og barrierene mellom land og folk blir mindre (gudskjelov) så bør ALLE bli mer tolerante overfor hverandre og bestreve seg på å tilpasse oss hverandre. Det kan feks innebære at muslimer dekker seg litt mindre til, og ikke-muslimer dekker seg litt mer til. Handler det ikke først og fremst om respekt for hverandre?

Siden vi alle bor på samme klode, og verden faktisk blir mindre og mindre, så bør alle bli mer tolerante ovenfor hverandre og bestreve seg på å tilpasse oss hverandre. Det betyr at muslimer burde slutte voldta kvinner bare fordi de har en annen klesstil enn damene i Somalia. Handler det ikke først og fremst om respekt for hverandre? Samt ikke gi uskyldige mennesker traumer for livet fordi de går i dongri bukse og genser istedet for sjal?

Eller skal norske kvinner voldtas til de begår selvmord, så kan muslimske menn begynne voldta hunder og griser istedet? Nei griser er muligens for urene.

Gjest milliee
Skrevet

Oj, så vi skal altså tilpasse oss muslimske skikker???

Tro'kke det, nei!

enig, er ikke interessert i å bli steinet eller kvalmt av brødrene mine fordi om jeg kysser en mann jeg ikke er gift med.

Skrevet

Ja, og det er sikkert mange hyggelige også. Men det er mulig du aldri treffer dem, fordi du i utgangspunktet er så negativ til dem.

Det er synd. Der hvor jeg jobber er det mange hyggelige muslimer.

Jeg kjenner mange hyggelige muslimer og jeg. Vi spiser sammen og drikker kaffe sammen og har det riktig hyggelig.

Gjest milliee
Skrevet

enig, er ikke interessert i å bli steinet eller kvalmt av brødrene mine fordi om jeg kysser en mann jeg ikke er gift med.

skrivefeil: kvalt mente jeg

Skrevet

Vel, med tanke på det han skriver her om muslimer (uten å begrense det) så tviler jeg på det. Det er ingen grunn til at han skulle være noe mer fornuftig i RL enn på nett.

Det er dere begge :o)

Skrevet

Jeg kjenner mange hyggelige muslimer og jeg. Vi spiser sammen og drikker kaffe sammen og har det riktig hyggelig.

Ja, men jeg ser aldri at du nevner dem... De må jo føle seg veldig oversett, og misrepresenterte, siden du bare snakker om "slemme muslimer"?

Skrevet

Jeg snakker flere språk, og er enig i at man selvsagt lærer spåket der man bor.

Men, hvor mange er det som ikke snakker brukbart norsk? Og hvorfor? Fordi de ikke vil? Eller fordi de allerede er i jobb, og ikke har tid?

Du må huske at de få som ikke snakker norsk kanskje er analfabeter (også i deres eget språk), og det er virkelig, virkelig vanskelig å lære et nytt språk når man ikke mestrer sitt eget.

Med vennlig hilsen

Jeg er ikke enig i at de få som ikke kan snakke norsk er analfabeter. Det som ofte skjer at de flytter til samme distrikt som sine egne landsmenn bor. Derfor trenger de ikke snakke norsk.

Skrevet

Det tror jeg faktisk ingen er.

Skrevet

Da må du lese Keinsteins innlegg igjen, for det er i hvertfall ikke slik jeg tolker svaret hans.

Når en kvinne blir voldtatt, går fokuset fra voldtekten og over til hva hun hadde på seg. Slik er det også når normenn har voldtatt, man prøver å sno seg unna. Poenget er at det spiller ingen rolle hva hun har på seg, voldtatt kan man bli uansett.

Det dreier seg ikke om klær i det hele tatt, det dreier seg om menns kontroll over kvinnenes seksulalitet. Enkelte fremmede kulturer er fra steinalderen tuftet på kontroll over kvinnene, total kontroll. Selv om det fører til utelukkelse av halve befolkningen og fullstendig stagnasjon i den økonomiske og kulturelle utviklingen. Primitive menneskers enkle løsning på menns problemer. Fjern årsaken, og problemet er borte. Undertrykk den ene halvparten for at den andre skal bli lykkelig.

Gjest LOTUS78
Skrevet

De forsøker flytte fokuset fra kvinneundertrykking til klærne de bærer. I håp om at anklagene kan dekke over det faktum at de ser på kvinner som kyr.

I Afganistan og pakistan er det mennene som kjøper burkaen. De som selger burkaer er menn, og kvinnene tør ikke utsette seg for rykter ved å oppsøke menn, selv om det er en butikk. Rykter dreper kvinner i tusenvis.

Brukes Burka i Pakistan også, er du sikker på det. Trodde det var kun i Afghanistan det ble inført med Talibangeriljan. Men for all del de er ikke mindre kvinnefientlig i Pakistan.

Skrevet

Og ikke bare det, tenk om broren din hadde et forhold som ikke passet seg. Da hadde du fått straff

Skrevet

Ja, det kan man, og helt "vanlige norske" voldtektsforbrytere sier akkurat det samme. Men fordi de er hvite og/eller ikke-kristne så nevnes de aldri av keinstein.

Skrevet

I Oslo dreier det seg om at halve klassen ikke snakker norsk i 1. klasse. Selv ikke de som har gått i barnehage og er født i Norge. Det ordnes ved å sette alle irakere i samme klasse. Egne klasser for minoritetselever har Oslo hatt i 10 år. 50 Oslo-skoler passerer nå 50% minoritetsandel. 8 skoler har passert 80%.

En gate med ca 1500 beboere i Oslo har nå bare ca 10% nordmenn. Den gata som den "rasistiske" fotografen fra TV bodde en liten stund.

Litt patetisk å skylde på at det er så vanskelig å lære norsk fordi man er analfabet da, mener jeg.

hipp hurra for norsk snillisme og naivitet.

NOT.

Er sjeleglad ungene mine ikke lærer kebabnorsk på skolen.

Skrevet

Brukes Burka i Pakistan også, er du sikker på det. Trodde det var kun i Afghanistan det ble inført med Talibangeriljan. Men for all del de er ikke mindre kvinnefientlig i Pakistan.

Burka er en afghansk klesdrakt, men det er veldig mange afghanske flyktninger i Pakistan.

Skrevet

Men det at ikke noen får lov er jo en av de tingene vi må til livs. Innvandrere må skjønne at kvinner ikke skal undertrykkes og få lov til å velge sjøl. Kvinnene må også skjønne det, det trengs opplæring av dem også.

På et universitet i Jordan ble studentene spurt. Ca halvparten av både kvinner og menn mente at mennene hadde rett til å slå kona hvis hun var "ulydig".

Skrevet

Det dreier seg ikke om klær i det hele tatt, det dreier seg om menns kontroll over kvinnenes seksulalitet. Enkelte fremmede kulturer er fra steinalderen tuftet på kontroll over kvinnene, total kontroll. Selv om det fører til utelukkelse av halve befolkningen og fullstendig stagnasjon i den økonomiske og kulturelle utviklingen. Primitive menneskers enkle løsning på menns problemer. Fjern årsaken, og problemet er borte. Undertrykk den ene halvparten for at den andre skal bli lykkelig.

I så fall bør du skrive om ALL kontroll over kvinners seksualitet...

Du skyver kvinner foran deg, men i virkeligheten vil du sende dem tilbake fra dit de kom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...