Gå til innhold

Unni Wikan, skal vi pisse på grava hennes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg skriver er at det han legger opp til (skremselpropaganda mot en folkegruppe) er det samme som skjedde i Tyskland på 1930-tallet. Han har bare byttet ut jøder med muslimer.

Poenget her er ikke om det er muslimer, homofile eller hinduer det går utover. Problemet er at retorikken og "grupperingen" (oss og dem) dessverre er det samme som på 1930-tallet.

På 1930-tallet var alle jøder en gruppe. For keinstein er alle muslimer en gruppe.

Beklager sør!

Men din form for argumentasjon holder ikke mål i det hele tatt. Det er du som hele tiden drar inn Hitler, jødeforfølgelse etc, og bruker det som mål for å få keinstein til å holde kjeft. Den form for diskusjon er helt bak mål, for å utrykke meg pent!

De aller fleste VET at alle muslimer IKKE er galninger som dreper, voldtar osv. Men de aller fleste vet også at statistikkene er overrepresentert av utlendinger! Keinstein er i sin fulle rett til å mene hva han vil, og du er i din fulle rett til å argumentere imot han. (Men da uten å 'hitle', slik du alltid gjør)

• Svar 287
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

98

• keinstein

48

• Dorthe

42

• citygirl

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Litt patetisk å skylde på at det er så vanskelig å lære norsk fordi man er analfabet da, mener jeg.

hipp hurra for norsk snillisme og naivitet.

NOT.

Er sjeleglad ungene mine ikke lærer kebabnorsk på skolen.

De aller fleste innvandrere snakker helt fin norsk.

Selvsagt er det noen som ikke gjør det - slik vil det alltid være.

Hvor mange språk snakker du, forresten?

Skrevet

Jeg er ikke enig i at de få som ikke kan snakke norsk er analfabeter. Det som ofte skjer at de flytter til samme distrikt som sine egne landsmenn bor. Derfor trenger de ikke snakke norsk.

Vel, hva er da problemet - hvis de jobber osv.

Hvorfor tror du folk "holder sammen" på den måten? Tror du det kan være en slags beskyttelse om folk som keinstein?

Skrevet

Det jeg skriver er at det han legger opp til (skremselpropaganda mot en folkegruppe) er det samme som skjedde i Tyskland på 1930-tallet. Han har bare byttet ut jøder med muslimer.

Poenget her er ikke om det er muslimer, homofile eller hinduer det går utover. Problemet er at retorikken og "grupperingen" (oss og dem) dessverre er det samme som på 1930-tallet.

På 1930-tallet var alle jøder en gruppe. For keinstein er alle muslimer en gruppe.

Det sto i avisen at med en gang noen hitlet en tråd så hadde de tapt. Og det var faktisk innlegg her fra dol som ble lagt ut som eksempel.

Skrevet

Men det at ikke noen får lov er jo en av de tingene vi må til livs. Innvandrere må skjønne at kvinner ikke skal undertrykkes og få lov til å velge sjøl. Kvinnene må også skjønne det, det trengs opplæring av dem også.

Men Dorthe, vil du bruke slik tvang mot voksne nordmenn som ikke kan matematikk?

Skrevet

Hehe, jeg tviler på at Keinstein er en nabo som ville plaget meg gitt selv om ungene mine ikke er heilnorske.

Både funksjonshemma, homofile og muslimer skal få spise ved mitt bord. Problemet er bare at muslimene ikke vil ha meg ved sitt. Ingen muslimer har invitert norske i bryllup det jeg vet. Men homsebryllup blir jeg invitert i. hehe. Muslimer også, men de kom ikke. Hvem er det som er intolerante?

Skrevet

Ja, akkurat det vil jeg. Ikke tal om om jeg finner meg i at bare folk som dekker seg til blir regnet for å være verdige og ha ære. Skal noen få kalle andre for horer fordi de ikke dekker seg til. Det er helt uhørt.

Når norske unge jenter begynner å dekke seg til fordi de føler at de blir uglesett på skolen så går ting for langt

Hva er da forskjellen mellom deg og imamene?

Begge vil jo styre hva kvinner skal ha på seg. Imamene vil de skal kle seg iht dem, du vil de skal kle seg som du vil.

Jeg vil at kvinnene selv skal få velge hvordan de vil kle seg.

Skrevet

Både funksjonshemma, homofile og muslimer skal få spise ved mitt bord. Problemet er bare at muslimene ikke vil ha meg ved sitt. Ingen muslimer har invitert norske i bryllup det jeg vet. Men homsebryllup blir jeg invitert i. hehe. Muslimer også, men de kom ikke. Hvem er det som er intolerante?

Du fremstår som den intolerante, fordi du harsellerer over hele folkegrupper (jøder, muslimer, osv) fremfor individer.

Skrevet

Men Dorthe, vil du bruke slik tvang mot voksne nordmenn som ikke kan matematikk?

Tåpelig!

Å sammenligne nordmenn som er dårlig i matematikk mot utlendinger som ikke kan norsk er.....ja tåpelig!

Skrevet

Jeg er vokst opp flere forskjellige land. Snakker flytende 3 språk - gjør meg forstått/halter litt i 3 språk til.

Men hva har min språkkunnskap med saken å gjøre egentlig?

Du virker betydelig mer opptatt av å slenge dritt til Keinstein enn å ha en diskusjon om noe som er ganske viktig. Men sånn er det nok når man begynner å bli tom for gode argumenter går man på person istedet.

Skrevet

Ja, men jeg ser aldri at du nevner dem... De må jo føle seg veldig oversett, og misrepresenterte, siden du bare snakker om "slemme muslimer"?

Det er fordi jeg kaller dem naboen min eller venninna mi for det er det de er :o)

Gjest LOTUS78
Skrevet

Jeg for min del snakker kun norsk flytende. Jeg er så dårlig i engelsk at det er en skam. Poenget mitt er at jeg kommer aldri til å flytte til et annet land.

Skrevet

Tåpelig!

Å sammenligne nordmenn som er dårlig i matematikk mot utlendinger som ikke kan norsk er.....ja tåpelig!

Ja, den er "tåpelig" fordi man ville nettopp ALDRI brukt noe slik virkemiddel mot nordmenn. Uansett om det var snakk om matematikk, norsk, eller annet.

Skrevet

Nei, politiet ba meg faktisk anmelde. De visste hvor i bydelen jeg bodde før jeg hadde fortalt det. Og visste at her var det mye bråk og mye dop og lurte på om minstemann visste navnet på ungene med kniv.

Dæven. Nå sjokkerer du selv meg. Kniver har jeg ikke sett enda, og absolutt ikke på unger. På Sogn videregående gikk det rykter om metalldetektorkontroll av alle. Vaktmestrene fant et rimelig stort antall kniver gjemt overalt.

Skrevet

Jeg for min del snakker kun norsk flytende. Jeg er så dårlig i engelsk at det er en skam. Poenget mitt er at jeg kommer aldri til å flytte til et annet land.

Kanskje de fleste innvandrere heller aldri planla å flytte til et annet land? Så ble det krig...

Akkurat som nordmenn som måtte flykte fra Norge under 2. VK.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sør, nå vet jeg ikke hvor i tråden jeg er :o)

Skrevet

Vel, hva er da problemet - hvis de jobber osv.

Hvorfor tror du folk "holder sammen" på den måten? Tror du det kan være en slags beskyttelse om folk som keinstein?

Nei, det tror jeg ikke. Det er bare mer bekvemt å slippe å lære seg språket og mange av de jeg vet om har ikke jobb. Men jeg vil også si at det er en del som vil jobbe og gjør nesten alt for å få seg jobb Som noen i denne tråden skrev er det trist for barna som går på skolen, foreldrene har ikke mulighet til å hjelpe dem med leksene.

I den byen jeg bor, er det norskkurs som går kontinuelig. Vi oppfordrer de til å komme i gang, men de hopper fort av for det er så vanskelig.

Skrevet

Mange kvinner fra den delen av verden _har_ litt skjeggvekst.

Korreks.

*ler*

Sammenvokste øyenbryn er regnet for sexy.

Skrevet

Jeg er vokst opp flere forskjellige land. Snakker flytende 3 språk - gjør meg forstått/halter litt i 3 språk til.

Men hva har min språkkunnskap med saken å gjøre egentlig?

Du virker betydelig mer opptatt av å slenge dritt til Keinstein enn å ha en diskusjon om noe som er ganske viktig. Men sånn er det nok når man begynner å bli tom for gode argumenter går man på person istedet.

*host*

Er det ikke keinstein som går på person (muslimer) her?

Du kan ev. kritisere meg for å synke til hans nivå, men jeg vil nå påstå at det er vesentlig verre å kritisere mange mennesker (som han aldri har truffet) enn å kritisere det én person skriver.

Skrevet

Jeg har heller ikke blitt invitert i muslimsk bryllup, da tror jeg kanskje halvparten av gjestene ikke ville komme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...