Gå til innhold

Unni Wikan, skal vi pisse på grava hennes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sør, nå vet jeg ikke hvor i tråden jeg er :o)

Med vennlig hilsen

• Svar 287
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

98

• keinstein

48

• Dorthe

42

• citygirl

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

På et universitet i Jordan ble studentene spurt. Ca halvparten av både kvinner og menn mente at mennene hadde rett til å slå kona hvis hun var "ulydig".

hvis statistikken er slik at 90% av alle kvinner i pakistan har opplevd vold i ekteskapet. Kan man da snakke om det som pakistansk kultur?

Skrevet

Hva er da forskjellen mellom deg og imamene?

Begge vil jo styre hva kvinner skal ha på seg. Imamene vil de skal kle seg iht dem, du vil de skal kle seg som du vil.

Jeg vil at kvinnene selv skal få velge hvordan de vil kle seg.

Ja, den dagen de skjønner at det er kvinnediskriminerende med hijab og burka.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Kanskje de fleste innvandrere heller aldri planla å flytte til et annet land? Så ble det krig...

Akkurat som nordmenn som måtte flykte fra Norge under 2. VK.

Med vennlig hilsen

Her er det snakk om mennesker som bor permanent i landet her. Om det skulle bli krig i Norge som ingen ende ville ta eller jeg ble politisk forfulgt hele året bortsett fra juni, juli og august, og måtte bo i et annet land permanent, så hadde jeg selvsat måtte lære det språket de prater i det landet.

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Det er bare mer bekvemt å slippe å lære seg språket og mange av de jeg vet om har ikke jobb. Men jeg vil også si at det er en del som vil jobbe og gjør nesten alt for å få seg jobb Som noen i denne tråden skrev er det trist for barna som går på skolen, foreldrene har ikke mulighet til å hjelpe dem med leksene.

I den byen jeg bor, er det norskkurs som går kontinuelig. Vi oppfordrer de til å komme i gang, men de hopper fort av for det er så vanskelig.

Ja, for *noen* ER språk veldig vanskelig. Veldig, fordi de verken har utdanning fra før, eller er vant med å gå på skole.

Jeg ser selvsagt helt enig i at "alle" bør lære språk, men også realistisk nok til å forstå at alle ikke klarer det. Akkurat som ikke alle nordmenn klarer å lære matematikk.

Sånn er det.

Skrevet

Dæven. Nå sjokkerer du selv meg. Kniver har jeg ikke sett enda, og absolutt ikke på unger. På Sogn videregående gikk det rykter om metalldetektorkontroll av alle. Vaktmestrene fant et rimelig stort antall kniver gjemt overalt.

Nei, her har ungene kniver og det har de hatt lenge. Venninna til dattera mi gikk med kniv allerede for 8 år siden.

ShitDiddelyDo
Skrevet

jo.

Det er satt på spissen. Men det hun sa var norske jenter måtte tilpasse seg at vi levde i et flerkulturelt samfunn og forstå at de stakkars nye landsmennene ble fra seg når de så en pen dame i kort skjørt , eller feks ga de et smil eller noe sånt.Hun sa aldri at norske jenter skulle ta på seg hijab direkte.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/09/06/279676.html

Ok, da beklager jeg pissuttalelsen.

Det hun sier der, hvor hun ikke bare sier at norske jenter bør være forsiktige men også at de delvis er skyld i voldtektene, er naturligvis helt absurd.

Skrevet

Her er det snakk om mennesker som bor permanent i landet her. Om det skulle bli krig i Norge som ingen ende ville ta eller jeg ble politisk forfulgt hele året bortsett fra juni, juli og august, og måtte bo i et annet land permanent, så hadde jeg selvsat måtte lære det språket de prater i det landet.

Jo, men du har skolegang. Du er ikke analfabet, men en høyt motivert og ressurssterk person. Du har ikke vokst opp "på landsbygden i Afghanistan".

Ser du forskjellen? For deg og meg er det ikke vanskelig å lære språk. For andre er det nesten det.

Skrevet

Men Dorthe, vil du bruke slik tvang mot voksne nordmenn som ikke kan matematikk?

Jo hvis de ikke kan pluss og minus så synes jeg de kunne få et ekstrakurs i matteopplæring.

Skrevet

Ja, den dagen de skjønner at det er kvinnediskriminerende med hijab og burka.

Igjen, hva er forskjellen?

Du vil frata kvinnene retten til selv å velge hvordan de vil kle seg!

Gjest LOTUS78
Skrevet

Ja, den er "tåpelig" fordi man ville nettopp ALDRI brukt noe slik virkemiddel mot nordmenn. Uansett om det var snakk om matematikk, norsk, eller annet.

Men hva skal man gjøre med problemet? Greit vi skal ikke tvinge folk til å lære norsk, men hvordan skal vi få de til å innse at det er bra for de å kunne spåket.

Skrevet

Jo hvis de ikke kan pluss og minus så synes jeg de kunne få et ekstrakurs i matteopplæring.

Ja, de "kunne få", men skulle de *tvinges*?

Skrevet

*host*

Er det ikke keinstein som går på person (muslimer) her?

Du kan ev. kritisere meg for å synke til hans nivå, men jeg vil nå påstå at det er vesentlig verre å kritisere mange mennesker (som han aldri har truffet) enn å kritisere det én person skriver.

Du bør ta av deg skylappene - du ser ikke!

*rister på hodet*

Skrevet

Men hva skal man gjøre med problemet? Greit vi skal ikke tvinge folk til å lære norsk, men hvordan skal vi få de til å innse at det er bra for de å kunne spåket.

Det er et helt annet, og mye vanskeligere spørsmål.

Og kanskje svaret er det samme som "hvordan får man nordmenn som er dårlige i matematikk til å innse at de bør ta et kurs"?

Foreløpig er det langt flere utlendinger som vil lære norsk enn det er læreplasser, så vi må i hvert fall forbedre kapasiteten, slik at de ikke må vente så lenge.

Og så må kursene bli mer intensive, kanskje. Slik at det ikke tar så lang tid.

Skrevet

Det tror jeg faktisk ingen er.

Registrerer at du på nytt spammer forumet.

Er det ikke en smule slitsomt i lengeden å skulle være den "reddende engel" for all verdens mørkhudede voldtekstforbrytere, barneskjendere og morderpakk?

I grunn sier vel svaret seg selv, at det er forbasket slitsomt, og kan muligens være grunnen til at du nå bare dyrker denne syke "hobbyen" nare en gang i uka, mot hver dag før?

Skrevet

Du bør ta av deg skylappene - du ser ikke!

*rister på hodet*

Hvem er det som går på person nå?

Skrevet

De aller fleste innvandrere snakker helt fin norsk.

Selvsagt er det noen som ikke gjør det - slik vil det alltid være.

Hvor mange språk snakker du, forresten?

Her snakker til og med nordmenn kebabnorsk for å holde seg inne med tredje generasjons innvandrere.

Skrevet

Sammenvokste øyenbryn er regnet for sexy.

"Sammenvokste øyenbryn er regnet for sexy."

*ler*

Skrevet

Beklager sør!

Men din form for argumentasjon holder ikke mål i det hele tatt. Det er du som hele tiden drar inn Hitler, jødeforfølgelse etc, og bruker det som mål for å få keinstein til å holde kjeft. Den form for diskusjon er helt bak mål, for å utrykke meg pent!

De aller fleste VET at alle muslimer IKKE er galninger som dreper, voldtar osv. Men de aller fleste vet også at statistikkene er overrepresentert av utlendinger! Keinstein er i sin fulle rett til å mene hva han vil, og du er i din fulle rett til å argumentere imot han. (Men da uten å 'hitle', slik du alltid gjør)

Og da er jeg i min fulle rett til å advare at det han bedriver er det samme som skjedde i 1930-årene i Tyskland, bare at han har byttet ut "jøder" med "muslimer".

For poenget er ikke hvem det er, men HVA han gjør.

Skrevet

Jeg har heller ikke blitt invitert i muslimsk bryllup, da tror jeg kanskje halvparten av gjestene ikke ville komme.

Det tror nemlig jeg også.

Til og med kokkene blir importert.

Jeg tør nesten ikke nevne hvordan de ser på funksjonshemma og homser. Det er bare for drøyt til å omtales. Vi er ikke modne enda.

En klok mann sa at djevelens viktigste eksistensgrunn er at ingen tror han finnes. For den som tror på djevler. Djevelen kan kun fortsette sine sysler så lenge ingen tror på han. Hadde de trodd, så hadde de fjernet han også. Ingen tror at en kultur kan være ond og hensynsløs, eller at noen fra den kulturen kan være slik. Så onde mennesker finnes ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...