Gå til innhold

Tips til tapasretter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne ha tips til ulike tapasretter!

Noen som kan hjelpe meg?

(og, ja, jeg vet jeg kan søke, men jeg vil ha _din_ oppskrift også:-))

Skrevet

Jeg er veldig svak for hjemmelaget salsa-, guacamole- og rømmedip + masse grønne saker + tortillachips til å dippe.

Skrevet

Jeg er veldig svak for hjemmelaget salsa-, guacamole- og rømmedip + masse grønne saker + tortillachips til å dippe.

Takk!

Notert:-)

Gjest Nydelige Josefine
Skrevet

Hei,

en variant er lefse med philadelfiaost, ruccola salat og spekeskinke. Deles i små biter og stikk en tannpirker i hver av de.

en annen variant er saltede poteter med hvitløksdressing.

en annen er scampi stekt i hvitløk.

en annen variant er brieost/ridder ost og spekepølse sammen på på en tannpirker.

Håper det smaker:)

Skrevet

Noe av det jeg pleier å lage;

Feta-terninger med skinke surret rundt og festet med tannpirker. Pleier å strø litt finhakket persille, gourmetsalt og god olje over.

Fylt sopp, kan fylles med ost, finhakket bacon, chili og andre krydder.

Potetbåter med aioli er kjempegodt.

Kyllingvinger/klubber som er godt marinert før steking.

Ølbrød. Jeg bruker en oppskift av Jamie Oliver som er veldig god.

Reker i hvitløk og chiliolje (som er varmet i ovnen), serveres i små keramikk former.

Ellers pleier jeg å lage mini-vårruller, løkringer, stekt chorizo pølse samt sølvløk, oliven, etc i små skåler.

I tillegg er det godt å ha masse forskjellige sauser og dipper til.

Vi har hatt tapasfest mange ganger og det er like suksess hver gang. NAM!

Skrevet

Marinerte scampi (marinade av litt olje, ketjap manis, sweet chilisaus, hakka chili, hvitløk, løk og ingefær. La det ligge i marinaden en halvtimes tid før du freser scampien på sterk varme)

Dadler med surra bacon rundt (steikes i ovnen, la renne av seg etterpå. Fest baconet med tannpirker - uten smak. *s*)

Spicy kjøttboller (karbonadedeig, hakka hvitløk, chili og løk, innmaten av et fint rundtstykke og et egg blandes, form til boller, kok dem litt i kyllingbuljongvann, steik dem i litt smør til slutt)

Asparges rulla i parmaskinke med sitron, olje og fersk parmesan. (damp aspargesen først)

Ruller av lefse, røkelaks, kremost og hakka rødløk

Stekt chorizo

Forskjellige oster: Talleggio, Brie, Manchego og kanskje en blåmuggost (med en søt liten kompott, f.eks av fiken til å servere sammen med osten)

Parma- eller Serranoskinke

Minipizzaer (tynn bunn, tomatsaus, ost og evt litt parmaskinke) eller minipaier (forslag til fyll: sopp og ost)

Saltbakte poteter

Aioli

Foccatiabrød

Skrevet

Hei,

en variant er lefse med philadelfiaost, ruccola salat og spekeskinke. Deles i små biter og stikk en tannpirker i hver av de.

en annen variant er saltede poteter med hvitløksdressing.

en annen er scampi stekt i hvitløk.

en annen variant er brieost/ridder ost og spekepølse sammen på på en tannpirker.

Håper det smaker:)

Takk for tips:-)

Skrevet

Noe av det jeg pleier å lage;

Feta-terninger med skinke surret rundt og festet med tannpirker. Pleier å strø litt finhakket persille, gourmetsalt og god olje over.

Fylt sopp, kan fylles med ost, finhakket bacon, chili og andre krydder.

Potetbåter med aioli er kjempegodt.

Kyllingvinger/klubber som er godt marinert før steking.

Ølbrød. Jeg bruker en oppskift av Jamie Oliver som er veldig god.

Reker i hvitløk og chiliolje (som er varmet i ovnen), serveres i små keramikk former.

Ellers pleier jeg å lage mini-vårruller, løkringer, stekt chorizo pølse samt sølvløk, oliven, etc i små skåler.

I tillegg er det godt å ha masse forskjellige sauser og dipper til.

Vi har hatt tapasfest mange ganger og det er like suksess hver gang. NAM!

Tusen takk for mange gode tips!

Skrevet

Marinerte scampi (marinade av litt olje, ketjap manis, sweet chilisaus, hakka chili, hvitløk, løk og ingefær. La det ligge i marinaden en halvtimes tid før du freser scampien på sterk varme)

Dadler med surra bacon rundt (steikes i ovnen, la renne av seg etterpå. Fest baconet med tannpirker - uten smak. *s*)

Spicy kjøttboller (karbonadedeig, hakka hvitløk, chili og løk, innmaten av et fint rundtstykke og et egg blandes, form til boller, kok dem litt i kyllingbuljongvann, steik dem i litt smør til slutt)

Asparges rulla i parmaskinke med sitron, olje og fersk parmesan. (damp aspargesen først)

Ruller av lefse, røkelaks, kremost og hakka rødløk

Stekt chorizo

Forskjellige oster: Talleggio, Brie, Manchego og kanskje en blåmuggost (med en søt liten kompott, f.eks av fiken til å servere sammen med osten)

Parma- eller Serranoskinke

Minipizzaer (tynn bunn, tomatsaus, ost og evt litt parmaskinke) eller minipaier (forslag til fyll: sopp og ost)

Saltbakte poteter

Aioli

Foccatiabrød

Tusen takk:-)

Godt du minnet meg på tannpirkere uten smak ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...