Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei

Jeg har en sønn på 4 år som har hatt dren i ørene, etter 4 mnd falt de ut. Når han hadde drenet måtte vi være forsiktig med å få vann i ørene. Vi er å bader 2 dager i uken på baseng for å trene opp grovmotorikken hans, og det blir vanskelig når det nå er snakk om å sette inn nytt dren. Finnes det ett annet alternativ? Må jeg sette dren inn på nytt, gjør jeg det, men slipper jeg med å prøve noe annet gjør jeg det. Jeg synes det var ett styr sist og tror ungen synes det samme.

Takk for svaret

Hilsen bettjo

Fortsetter under...

engelendin

Skulle sette dren i ørene jeg også, men homøopaten min mente at jeg heller skulle prøve en homøpatkur for å få bukt med problemet mitt- som var vann i ørene. alt ble bra, og jeg har ikke hatt noen form for problemer siden! Anbefaler deg å snakke med en homøopat!

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære bettjo,

Innen alternativ behandling er det særlig to metoder som er brukt ved kronisk mellomørebetennelse. Det ene er homøopati som er en behandling som bør skrives ut av en erfaren homøopat. En undersøkelse som sammenlignet effekten av behandling hos lege og homøopat viste best effekt av homøopat. Barna hadde gjenatte ørebetennelser og ble fulgt i et år. Den skolemedisinske behandling var antibiotika som de fleste mener ikke har noen plass i behandling av kroniske øreplager hos barn. En annen metode som øker i popularitet er bruk av ørelys. Dette er et vokslignende rør som holdes forsiktig inn mot øregangen mensbarnet ligger på siden. Deretter tenner terapeuten på røret øverst og dette skaper et lett vakuum (skorsteinseffekt) i det ytre øret. Trommehinnen vil dermed bli løftet noe og den seige væsken fra mellomøret, som ligger an mot trommehinnen fra innsiden, vil beveges og kanskje slippe taket. Jeg kjenner ikke til at det er gjort kontrollerte forsøk med denne metoden som er basert på en gammel indiansk metode. Mine erfaringer er også nokså begrenset i og med at dette er en relativt ny metode i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...