Gå til innhold

Ei hunde hater!

Anbefalte innlegg

Gjest Hunde hater!
Skrevet

Hvorfor kan ikke folk ha hunder i bånd? Var ute å gikk tur, der kom en hun løpene i mot oss. Nesten sånn at han hoppa opp, den var stor.

Vi ble forbanna, hun sa at det ikke var hennes hund som hun gikk med. Da bør en vel hvertfall ha bånd på hunden. Jeg blir ikke så blid når sånne ting skjer!

Gjest Hunde hater!
Skrevet

En hund som kom løpende, ikke en hun.

En hund som kom løpende, ikke en hun.

Gjest Hunde hater!
Skrevet

Da er det kanskje hundeeierhater du er?;o)

Jeg vet ikke hvem som var hundeeier, så her vet jeg ikke hva jeg hater egentlig. Forbanna blir jeg når jeg opplever slik.

Skrevet

Det er som regel eieren som er problemet, ikke hunden :-)

Gjest Hunde hater!
Skrevet

Det er som regel eieren som er problemet, ikke hunden :-)

Ja, det er det. Det er de som har problemer. Her vet jeg ikke hvem som hadde problemer, for hun som hadde hunden ute nå var ikke eieren. Da bør hun hvertfall ha bånd på bikkja.

Skrevet

Ble det ikke slutt på båndtvangen for noen dager siden? Jeg tror jeg leste det i avisen.

Skrevet

jeg er enig. Jeg er veldig redd hunder .Og hvis det kommer en løshund mot meg blir jeg livredd.

Selv om eiern sier han har full kontroll og hunden er jo sååååååååå snill og ville aldri gjort noe.

Folk som har kamphunder har jeg null respekt for. Var en grusom historie i england hvor en fem år gammel liten jente ble spist opp av en pitbull terrier.

Gjest Monelly
Skrevet

Er ikke så glad i hunder jeg heller.

En gang jeg gikk tur, fikk jeg en hund etter meg. Jeg prøvde å få den til å snu, men det ville den ikke.

Ja, ja, så jeg gikk videre, og hunden fulgte etter. Da jeg kom ned på hovedveien var det litt pinlig med denne hunden som vimset i veibanen. Folk trodde kanskje det var min hund.

Da hunden hadde fulgt etter meg vel en kilometer, ble jeg lei av å ha den diltende etter meg. Da en bil måtte stoppe pga av hunden, spurte jeg bileieren om jeg kunne sitte på et stykke. Det fikk jeg.

Og hunden løp etter.

Vi kjørte fra hunden, og da jeg kom hjem, løp jeg inn i huset før hunden så meg.

Ikke lenge etterpå gikk hunden frem og tilbake utenfor huset. Og da husverten kom, begynte hunden å bjeffe og hoppet på han.

Så jeg tenkte at jeg måtte få tak i eieren, så jeg ble kvitt dette udyret.

Jeg kjente noen som bodde i nærheten av der hunden dukket opp, så jeg ringte til han for å høre om han visste hvem som eide hunden.

Det visste han heldigvis, og jeg fikk ringt til eieren, og han kom å hentet hunden. Eieren beklaget så mye, og jeg gikk aldri tur i det området flere ganger.

Snakk om innpåsliten hund!

Skrevet

Ble det ikke slutt på båndtvangen for noen dager siden? Jeg tror jeg leste det i avisen.

Den ordinære båndtvangperioden er fra 1.april til 20. august hvert år.

Skrevet

Den ordinære båndtvangperioden er fra 1.april til 20. august hvert år.

OK, det sto en artikkel om det her om dagen.

Skrevet

OK, det sto en artikkel om det her om dagen.

Kanskje det er innført ekstraordinær båndtvang der du bor. Det gjøres relativt ofte om vinteren hvis det kommer mye snø.

Skrevet

Kanskje det er innført ekstraordinær båndtvang der du bor. Det gjøres relativt ofte om vinteren hvis det kommer mye snø.

Jeg var i kontakt med politiet om det en gang (ca. 17-18 år siden) og da sa de at det var båndtvang hele året på store hunder, men ikke små. Om det er tilfelle vet jeg sannelig ikke, men hvorfor lyve om det liksom?!

Skrevet

Jeg var i kontakt med politiet om det en gang (ca. 17-18 år siden) og da sa de at det var båndtvang hele året på store hunder, men ikke små. Om det er tilfelle vet jeg sannelig ikke, men hvorfor lyve om det liksom?!

Du er blitt feilinformert, men man har jo som hundeeier alltid ansvar for å ha kontroll over hunden selv om den går løs.

Se f.eks. her : http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2&FagKey=190&ArtKey=165

Gjest hundeeier!!!
Skrevet

Et lite tips hvis du kommer opp i en sånn situasjon, er å snu ryggen til hunden. Da demper du den voldsomme adferden. Hvis du derimot lager mye lyd, eller store kroppsbevegelser blir du mer intressang, og hunden tror du vil leke. Skjønner at det kan være skremmende når en stor hund kommer for nære, den som har ansvaret for hunden skal passe på så det ikke skjer.

Skrevet

Du er blitt feilinformert, men man har jo som hundeeier alltid ansvar for å ha kontroll over hunden selv om den går løs.

Se f.eks. her : http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2&FagKey=190&ArtKey=165

Det har du helt rett i. Jeg så mange situasjoner der det ikke var tilfelle den tiden jeg red i Bymarka flere ganger i uka. Men jeg fant fort ut at om jeg snudde hesten og red rett mot hunden så stakk den av med halen mellom beina. Bedre for den det enn om den skulle få en jernsko med kraften fra en 350 kgs hest i hodet!

Skrevet

Helt enig! er livredd dem og nekter å skulle ta meg sammen bare for at noen syns det er SÅ festlig emd en vill hund som vil opp og slikke.

Skrevet

Et lite tips hvis du kommer opp i en sånn situasjon, er å snu ryggen til hunden. Da demper du den voldsomme adferden. Hvis du derimot lager mye lyd, eller store kroppsbevegelser blir du mer intressang, og hunden tror du vil leke. Skjønner at det kan være skremmende når en stor hund kommer for nære, den som har ansvaret for hunden skal passe på så det ikke skjer.

Hadde i alle fall ALDRI våget å snu ryggen til.

Skrevet

Er ikke så glad i hunder jeg heller.

En gang jeg gikk tur, fikk jeg en hund etter meg. Jeg prøvde å få den til å snu, men det ville den ikke.

Ja, ja, så jeg gikk videre, og hunden fulgte etter. Da jeg kom ned på hovedveien var det litt pinlig med denne hunden som vimset i veibanen. Folk trodde kanskje det var min hund.

Da hunden hadde fulgt etter meg vel en kilometer, ble jeg lei av å ha den diltende etter meg. Da en bil måtte stoppe pga av hunden, spurte jeg bileieren om jeg kunne sitte på et stykke. Det fikk jeg.

Og hunden løp etter.

Vi kjørte fra hunden, og da jeg kom hjem, løp jeg inn i huset før hunden så meg.

Ikke lenge etterpå gikk hunden frem og tilbake utenfor huset. Og da husverten kom, begynte hunden å bjeffe og hoppet på han.

Så jeg tenkte at jeg måtte få tak i eieren, så jeg ble kvitt dette udyret.

Jeg kjente noen som bodde i nærheten av der hunden dukket opp, så jeg ringte til han for å høre om han visste hvem som eide hunden.

Det visste han heldigvis, og jeg fikk ringt til eieren, og han kom å hentet hunden. Eieren beklaget så mye, og jeg gikk aldri tur i det området flere ganger.

Snakk om innpåsliten hund!

Du så vel så snill ut da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...