Gå til innhold

Jeg er gift med en utlending!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan si det slik at hadde den muslimske kulturen vært anderledes ville nok mange nordmenn vært gift med muslimske kvinner. Skriver ikke menn her, for det er ikke noe problem at muslimske menn finner seg norske kvinner.

Jeg har ikke noe i mot utenlandsk kone med familie, men hun må være utdannet og født i Norge. Jeg ville ikke orke å lære bort norsk språk mer. Språket er viktig for meg, uten godt ordforråd og evne til å snakke om ting ville jeg forgå.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stone

17

• keinstein

8

• ShitDiddelyDo

7

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest ..og som skulle hatt mye ugjort
Skrevet

Litt "off topic", men... du har altså gått hen og gifta deg!? Tja, ikke mye jeg vet om deg for tia, men dette var jo stort.

Ønsker deg alt godt, da.

Hilsen ei som har vært "borti" deg en gang i tia ;) ...

Skrevet

Jeg har bodd i både Brasil og i Sør Afrika.

I Sør Afrika prøvde man å styre dette, og å bestemme hvor de enkelte gruppene skulle bo. Det gikk, for å si det pent, rett til helvete.

I Brasil så ble alt en salig blanding. Det er fremdeles problemer, men overhodet intet som kan sammenligne seg med det som skjedde i Sør Afrika.

For meg er det viktige at vi kommer vekk fra "oss og dem"-holdningen. Ikke pga en "politisk overbevisning", men rett og slett fordi jeg tror den forårsaker utrolig mange flere problemer enn den løser.

Med vennlig hilsen

Ang. Sør-Afrika så har det vel (når sant skal sies) bare gått en eneste veg, nemlig med ekspressfart til helvetet Apartheid eller ei, og vil om kort tid like utpint og totalrasert som Zimbabwe...faktisk om mulig ennå verre.

Skrevet

Men hvor innvandrere bosetter seg styrer seg selv.

Nye nordmenn har naturligvis ikke råd til å bosette seg andre steder enn i de aller billigste bydelene, og derfor får vi ghettotilstander.

Nå har jeg kun hørt positive erfaringer fra nordmenn som bor i disse "ghettoene" sammen med dem, men det er nå likevel sånn at man omgås sine egne - og innvandrere på Grønland omgås derfor i stor grad sine tidligere landsmenn, framfor nordmenn.

Nøyaktig som nordmenn i Spania lever som nordmenn sammen med andre nordmenn på Grand Canaria.

Men det gjør integreringa vanskelig, for svært mange fortsetter derfor i så stor grad som mulig sitt vante levesett fra hvor-det-nå-måtte-være, og, som nordmenn i Spania, fortsetter de å snakke språket de allerede kan, med mennesker fra en kultur de allerede kjenner.

Tviler på at noe kan gjøres med dette.

"Nye nordmenn har naturligvis ikke råd til å bosette seg andre steder enn i de aller billigste bydelene, og derfor får vi ghettotilstander."

Hvis det var boligprisene som bestemmer, så hadde de vel aldri bodd i Oslo?

Jeg lurer litt på hu vietnamesiske som har 16 mobiltelefoner på sitt navn, og med 3 ulike adresser i samme gate? Kan du løse den gåten?

Skrevet

Litt "off topic", men... du har altså gått hen og gifta deg!? Tja, ikke mye jeg vet om deg for tia, men dette var jo stort.

Ønsker deg alt godt, da.

Hilsen ei som har vært "borti" deg en gang i tia ;) ...

Hei

Send meg gjerne noen ord til:

[email protected]

Skrevet

I Sør-Afrika ble det vel styrt slik at svarte bodde en plass og hvite en annen plass.(For å forenkle det litt) Det er mye det samme som skjer i Osloområdet! Så har man ikke lært noe av Sør-Afrika?

Brasil er et land med mange kulturer og der klasseskillene er svært store. Det må bli trøbbel når man ikke har noe sosialt eller økonomisk nettverk som kan hjelpe. Brasil kan faktisk ikke sammenlignes med Norge!

Sør-Afrika er i ferd med å brytes ned. Om 10 år vil nok ikke turister dra dit mer. Landet tappes for elite og ressurser. Til slutt stenges vel alt. Arbeidsledigehten er nå 30%. AIDS tar langsomt livet av landet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Nye nordmenn har naturligvis ikke råd til å bosette seg andre steder enn i de aller billigste bydelene, og derfor får vi ghettotilstander."

Hvis det var boligprisene som bestemmer, så hadde de vel aldri bodd i Oslo?

Jeg lurer litt på hu vietnamesiske som har 16 mobiltelefoner på sitt navn, og med 3 ulike adresser i samme gate? Kan du løse den gåten?

Nei, hadde kun boligprisene vært tema hadde de ikke bosatt seg i Oslo, men jeg vil tro deres utsikter for arbeid er større i Oslo enn i småkommuner, og jeg vil også tro osloborgere er langt mer tolerante til folk fra andre kulturer enn hva svært mange andre rundt om i landet er.

I tillegg har de nok også et ønske om å bosette seg sammen med andre fra sin kultur, nøyaktig som nordmenn i Spania sprer seg utover et svært begrenset område.

Skrevet

Sør-Afrika er i ferd med å brytes ned. Om 10 år vil nok ikke turister dra dit mer. Landet tappes for elite og ressurser. Til slutt stenges vel alt. Arbeidsledigehten er nå 30%. AIDS tar langsomt livet av landet.

Landets helsemisnister har jo selv uttalt at Aids ikke er særlig farlig og at det uansett er noe de hvite har lagd på faenskap for å plage de svarte...

...når folket velger slike bavianer til viktige poster er det vel ikke rart det går ad undas.

Skrevet

Landets helsemisnister har jo selv uttalt at Aids ikke er særlig farlig og at det uansett er noe de hvite har lagd på faenskap for å plage de svarte...

...når folket velger slike bavianer til viktige poster er det vel ikke rart det går ad undas.

Jepp. Desverre rammer AIDS de arbeidsføre unge.

Skrevet

Jepp. Desverre rammer AIDS de arbeidsføre unge.

Ja desverre. i tillegg til alle mindreårige jenter som systematisk voldtas og dermed smittes fordi heksedoktorene som folk stoler på forteller at AIDS kan kureres ved sex med jomfruer.

Skrevet

Jeg vet det og jeg er også klar over den dårlige argumentasjonen jeg bedrev i forrige tråd.

Ikke la noen styre din argumentasjon. Din mening er din mening. Mener du at alle er drittsekker, så er det slik. De du har møtt. Men det fins mange andre. Du trenger ikke forholde deg til folk du ennå ikke har møtt. Det hjelper ikke deg at alle andre er snille, når de du møter bare er slemme.

Folk flytter fordi det negative har tatt overvekt, at hele landet ellers er OK, hjelper ikke dem. Hvis de 5 verste drittsekkene bor i din oppgang, så hjelper det ikke at gjennomsnittet for hele landet er bra, eller at det er bra på Gjøvik.

Bomiljø er en stor del av livet, og jeg ville ikke ofre min. Livet er for kort.

Skrevet

Ja desverre. i tillegg til alle mindreårige jenter som systematisk voldtas og dermed smittes fordi heksedoktorene som folk stoler på forteller at AIDS kan kureres ved sex med jomfruer.

Folka på fødeavdelingen fikk sjokk i fjor. En ekte afrikansk trollmann med rangle, hodepynt og besvergelser stilte opp for det syke barnet.

Ungen ble utstyrt med talisman, en lærpose med steiner, dyrebein, urter og bønner i. En fikk lurt seg til et bilde med mobilen som bevis. Han kom helt fra Østfold. Om det hjelp sier historien intet om. Men han kommer tilbake.

Skrevet

Ikke la noen styre din argumentasjon. Din mening er din mening. Mener du at alle er drittsekker, så er det slik. De du har møtt. Men det fins mange andre. Du trenger ikke forholde deg til folk du ennå ikke har møtt. Det hjelper ikke deg at alle andre er snille, når de du møter bare er slemme.

Folk flytter fordi det negative har tatt overvekt, at hele landet ellers er OK, hjelper ikke dem. Hvis de 5 verste drittsekkene bor i din oppgang, så hjelper det ikke at gjennomsnittet for hele landet er bra, eller at det er bra på Gjøvik.

Bomiljø er en stor del av livet, og jeg ville ikke ofre min. Livet er for kort.

Men jeg har jo sagt at jeg kjenner mange hyggelig også. Jeg snakker bare om dem jeg kjenner som ikke er ok.

Skrevet

Men jeg har jo sagt at jeg kjenner mange hyggelig også. Jeg snakker bare om dem jeg kjenner som ikke er ok.

Det virker på meg som noen andre ikke oppfatter at du/vi vet at det fins hyggelige. Synd at noen mener at du/vi skal ramse opp alle forbehold og selvfølgeligheter i hvert innlegg. Det blir så kjedelig med gjentagelser.

Skrevet

Jøss... hva skjer? Du og Andor på samme kveld, og greier! Artig å se deg igjen!

Gratulerer med giftermålet, er det lenge siden? Det var jo litt av en nyhet :)

Skrevet

Jøss... hva skjer? Du og Andor på samme kveld, og greier! Artig å se deg igjen!

Gratulerer med giftermålet, er det lenge siden? Det var jo litt av en nyhet :)

Heisan:-)

Har vistnok vært gift i 3,5 år, men spør ikke meg om datoen! Begynner å bli gammel og glemsk!

At andor også har stukket nesen sin inn gjør jo at de fleste veteranene har gitt lyd fra seg i det siste:-)

Skrevet

Jeg hadde heller ikke fått med meg at du har giftet deg, så gratulerer så mye! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Heisan:-)

Har vistnok vært gift i 3,5 år, men spør ikke meg om datoen! Begynner å bli gammel og glemsk!

At andor også har stukket nesen sin inn gjør jo at de fleste veteranene har gitt lyd fra seg i det siste:-)

Du snakket om deg selv i går da du skrev om kompisen som hadde funnet seg kone i Thailand? :)

Skrevet

Du snakket om deg selv i går da du skrev om kompisen som hadde funnet seg kone i Thailand? :)

Nei, det gjorde jeg ikke. Har faktisk aldri vært i Thailand, men har lyst på en tur:-)

Men han kompisen traff en jente i oktober i fjor, og i november var de gift! Jeg brukte i det minste 7 måneder fra første treff til vi giftet oss. Og min kone er ikke asiat:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, det gjorde jeg ikke. Har faktisk aldri vært i Thailand, men har lyst på en tur:-)

Men han kompisen traff en jente i oktober i fjor, og i november var de gift! Jeg brukte i det minste 7 måneder fra første treff til vi giftet oss. Og min kone er ikke asiat:-)

1 måned, ja. Han slår jo nesten SvenO og stripperen. :)

Ta med deg kona på tur til Thailand. Dere kommer til å elske landet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...