Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert?

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at dette ikke har vært diskutert her tidligere, men det er morsommere (for meg) å lage en ny tråd (forutsatt at noen svarer).

Har ei venninne som stadig venter på den store lottogevinsten, hun ser for seg 4 millioner eller noe sånt, og har, "i ånden", brukt opp pengene flere ganger allerede, Jeg kan også tenke meg å vinne en sånn sum, men siden jeg ikke tipper, er vel sjansen relativt små for at det skal skje.....

Men noen ganger - når jeg hører om lotterier i utlandet og om folk som vinner flere hundre millioner kroner.... Da begynner jeg å fabulere. Og det slår meg at den første reaksjonen på så mye penger, sannsynligvis hadde vært rein, skjær panikk! Også ville jeg sannsynligvis begynt å engste meg for ungene mine. Alt fra bortskjemthet til kidnapping.

HVordan tror du du hadde taklet å vinne et par hundre millioner kroner?? Hva hadde du gjort - og tror du du hadde likt å ha så mye penger?

Tullete spørsmål, naturligvis, siden jeg tipper det kommer til å skje ca 0 % av oss. Men bare det at noen opplever sånt i det hele tatt, er helt absurd, egentlig.

Skrevet

Med hundre millioner hadde alle mine kjente og kjære vært gjeldfrie i alle fall. :o)

Mye hadde gått til veldedige formål, ungene hadde selvsagt fått hver sin meget generøse sum på konto, mine søsken likeså.

Og jeg og kjæresten hadde fått heste-bruket vi drømmer om. :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvordan jeg hadde likt å vinne noen millioner?

Hehe, nei, det hadde jeg naturligvis ikke likt. :)

Jeg hadde taklet det bra. Jeg har aldri hatt mye penger, og min familie har aldri hatt mye penger. Jeg har ingen dyre vaner og jeg hadde ikke sett noen grunn til å kjøpe skjorter til 3000 kroner om jeg så hadde vært god for en milliard, og jeg ville garantert ikke dratt på meg en dyrere levemåte enn den jeg har i dag.

Men det er godt mulig jeg ville kjøpt flere dvd-filmer enn jeg gjør nå, og jeg hadde tatt meg en ny ferie i Thailand umiddelbart. :)

For noen år siden jobbet jeg med en særing som gikk og trodde på den store lottogevinsten. Han ikke bare trodde og håpet, han var fullstendig overbevist om at han ville vinne når som helst. Viste meg bildet av huset han skulle kjøpe og han sto i verre. Gikk på visninger og det som var, og snakket om neste helgs gevinst hele tiden.

Men han var muligens ikke helt bra. :)

Skrevet

Tror jeg hadde gått rett i bakken. Etter så mange økonomiske bekymringer - og så hadde de vært løst på timen!

Jeg hadde betalt ut all gjeld til mine søsken og foreldre, de skulle alle ha fått en god slump med penger også, selvsagt. Den ene av de med et par forutsetninger.

Så hadde jeg kjøpt meg leilighet, tatt lappen og kjøpt en bil. Ikke noe råflott, men med god standard.

Jeg skal begynne på skole til høsten, det hadde jeg nok fortsatt gjort, vel vitende om at jeg ikke hadde trengt å bekymre meg for penger noensinne igjen. Da kunne jeg jobbet for det jeg brenner for, uten å måtte ta hensyn til å måtte finne en veldig godt betalt jobb.

Og så hadde jeg reist, drømmer om å reise rundt i Asia. Og å ligge i en hengekøye på Fiji spesielt :) Skulle tatt med meg bestevenninna mi.

Jaja, det er jo lov å drømme..

Gjest om jeg vant
Skrevet

Jeg ville betalt ut lån og kjøpt egen bolig, noe vi ikke har råd til. Jeg ville også hatt en ferie, for det er noen år siden. Jeg ville jobbet som før men tatt noe mer utdanning.

Skrevet

Jeg synes det blir altfor vilt når folk vinner flere hundre millioner, veldig få som trenger så mye. Synes egentlig det burde være en maxgrense for premier, f.eks 10mill. Det holder lenge for å sette seg selv og familie gjeldfri + å kunne leve godt. Synes jeg da..

Hadde klart meg veldig bra med 2-3 mill :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Synes det blir helt psykt, jeg, når pengepremiene er så store. 100 millioner dollar i premie - hvorfor kan ikke heller 100 personer vinne én million dollar hver?

Dersom jeg hadde vunnet en sånn helt syk sum, så ville jeg innfridd lån etc. til de som står meg nærmest, samt gitt dem mye penger, sånn at de har god råd i lang tid framover. Så ville jeg kjøpt meg akkurat den leiligheten jeg har lyst, pusset den opp akkurat slik jeg vil ha den, og kjøpt akkurat den bilen jeg har lyst på.

Og så skulle jeg invitert med meg mange og dra på en skikkelig ferietur til noe annet enn "det vanlige" av steder. Og så ville jeg gitt betydelige summer med penger til Plan Norge og SOS barnebyer (jeg har fadderbarn i begge), som skulle gå til bestemte prosjekter. Kult å ha en skole som heter St. Caloni, i ødemarken i Peru ;)

Utenom det vet jeg ikke. Jeg ville selvsagt sluppet å snu på krona noe mer, men jeg tror at f.eks. 200 millioner kroner blir -for- mye, om man skal bare gi "småsummer" (i denne sammenheng vil det si maks en million) til andre.

Skrevet

Åh..da hadde jeg overrøst venner og familie med gaver.

Og kjøpte meg bil :D

Skrevet

Jeg hadde tenkt å kjøpe meg nye gummistøvler om jeg vant noen millioner. Har de ikke størrelsen min i butikken da, kommer jeg til å tilte! Ellers går det sikkert helt greit.

Skrevet

Jeg er sånn som har fordelt pengene i hodet allerede, hvis jeg skulle vinne noe. ;-)

Sjelden jeg tipper, det hender jeg kjøper et flax-lodd, men det kan jo hende jeg er heldig.

Jeg kommer til å betale ned lånet, sette inn på konto til barna, ha en del på sparekonto til oss selv, noe blir feriepenger, så blir det en real shoppingtur, har lovet datteren min en shoppingtur også dersom det skjer ;-P, hehe, jeg tror ikke jeg skulle hatt problemer med å finne ut hvor pengene skal.

Kidnapping og diverse du nevner har jeg ikke tenkt på engang. Er det vanlig.?

Skrevet

Det er deilig å dagdrømme om slikt, ja.

Jeg tror jeg hadde taklet det greit. Jeg hadde satt tilsides en del av pengene til ungene. Lån hadde blitt nedbetalt. En heidundrandes utenlandsreise på hele familien hadde blitt realitet.

Bror og svigerinne hadde fått penger til å nedbetale lån.

Hadde byttet ut den ene bilen med en nyere.

Hadde fått fortgang i oppussingen av huset.

Og så hadde vel resten blitt investert med god hjelp av min kjære.

(Alt dette kommer jo selvsagt an på hvor mye penger som kom inn da :))

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg er sånn som har fordelt pengene i hodet allerede, hvis jeg skulle vinne noe. ;-)

Sjelden jeg tipper, det hender jeg kjøper et flax-lodd, men det kan jo hende jeg er heldig.

Jeg kommer til å betale ned lånet, sette inn på konto til barna, ha en del på sparekonto til oss selv, noe blir feriepenger, så blir det en real shoppingtur, har lovet datteren min en shoppingtur også dersom det skjer ;-P, hehe, jeg tror ikke jeg skulle hatt problemer med å finne ut hvor pengene skal.

Kidnapping og diverse du nevner har jeg ikke tenkt på engang. Er det vanlig.?

Tror ikke det er vanlig med kidnapping og sånn, nei :)

Men 100 mill, da. Det er jo sinnsykt mye penger....

Jeg tror ikke jeg ville likt å få så mye penger. Det er for mye til at livet bare kunne fortsette som før, liksom.

Jeg tror ikke jeg hadde taklet det noe særlig.

Men 6- 5 millioner skulle jeg taklet helt fint :)

Kanskje jeg må begynne å tippe...

Skrevet

Det verste er at selv om man vil holde det hemmelig - så finner jo folk det ut på skattelistene som legges ut....

Jeg hadde blitt GAVMILD :)

Skrevet

Tror ikke det er vanlig med kidnapping og sånn, nei :)

Men 100 mill, da. Det er jo sinnsykt mye penger....

Jeg tror ikke jeg ville likt å få så mye penger. Det er for mye til at livet bare kunne fortsette som før, liksom.

Jeg tror ikke jeg hadde taklet det noe særlig.

Men 6- 5 millioner skulle jeg taklet helt fint :)

Kanskje jeg må begynne å tippe...

Nei, 100 millioner er nok for mye. Enig i det. :-)

Men 20 millioner har jeg ofte tenkt på hadde vært akkurat passe til både det jeg ville brukt det til, spart, og i tillegg raust kunne gitt bort.

Faen, det hadde vært gullfint å vinne noen millioner altså! ;-)

Skrevet

Hundre mill, ja. Betalt gjeld, kjøp hus og to nye biler, betalt søskens gjeld, gitt mor og svigers en slump.

Kjøpt hytta til svigers, de bruker den jo ikke allikevel. Reis på en laaang ferie, med mannen og barna. Gitt en god slump til Leger uten grenser, og spart resten til oss og barna.

Skrevet

Hadde jeg vunnet en haug med millioner,ville jeg:

* Bygget på huset (trenger større kjøkken, et nytt soverom eller to

*Tatt familien med på en lang deilig ferie

*Betalt ned lån

*Betalt ned lån for min søster

*Satt til side penger for barna

*Gjort noe skikkelig flott for svigermor - pusset opp huset eller noe annet.

*Sluttet å jobbe mens barna var små (ca 5 år til)

*Gitt noen millioner til et eller annet godt formål i et u-land. F.eks. utdanning og skogplanting på Madagaskar.

Skrevet

Jeg ville først og fremst kjøpt meg et litt større hus! Evt. bygge på det vi har.

Kanskje kjøpe hytte?

Ville iallefall unnet oss noe fine reiser. Opplevelsesreiser!

Men ellers så hadde jeg nok levd veldig som jeg gjør nå. Er en veldig nøktern og ydmyk sjel;)

Skrevet

Synes det blir helt psykt, jeg, når pengepremiene er så store. 100 millioner dollar i premie - hvorfor kan ikke heller 100 personer vinne én million dollar hver?

Dersom jeg hadde vunnet en sånn helt syk sum, så ville jeg innfridd lån etc. til de som står meg nærmest, samt gitt dem mye penger, sånn at de har god råd i lang tid framover. Så ville jeg kjøpt meg akkurat den leiligheten jeg har lyst, pusset den opp akkurat slik jeg vil ha den, og kjøpt akkurat den bilen jeg har lyst på.

Og så skulle jeg invitert med meg mange og dra på en skikkelig ferietur til noe annet enn "det vanlige" av steder. Og så ville jeg gitt betydelige summer med penger til Plan Norge og SOS barnebyer (jeg har fadderbarn i begge), som skulle gå til bestemte prosjekter. Kult å ha en skole som heter St. Caloni, i ødemarken i Peru ;)

Utenom det vet jeg ikke. Jeg ville selvsagt sluppet å snu på krona noe mer, men jeg tror at f.eks. 200 millioner kroner blir -for- mye, om man skal bare gi "småsummer" (i denne sammenheng vil det si maks en million) til andre.

Det er fordi noen har funnet ut de kan tjene penger på å ha lotterier med så store gevinster. Verre er det ikke:-) Hvis du vil, kan du delta i lotterier hvor flere vinner mindre, men da kommer du ikke i internasjonale nyheter hvis du vinner:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...