Gå til innhold

Hvor mye skal jeg betale?

Gjest Ikke lurt med mange kontoer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har overtrukket den ene kontoen min, og fikk purring på dette. Det står det at jeg er bevilget 5 000 (i kreditt?), og at jeg per dags dato har saldo 5 600 - ca. Hvor mye skal jeg da betale inn? Blir litt forvirret av det minuset(?) etter summen. Er det de 600 kr jeg skal betale inn eller?

Skrevet

Du er 5600 kroner i MINUS, og må betale 5600 kr for å komme i 0. Men fordi du har kredittgrense på 5000 kr så kan du betale inn 600 kr foreløpig, for å holde deg innenfor. Men du vil jo fremdeles være 5000 kr i minus frem til du får betalt det også.

Skrevet

Det er kr. 600 du skal beale nå. De har gitt deg kr. 5.000 i kreditt og det kan du ha hele tiden hvis du velger det.

Men det koster å ha slike kreditt.

Skrevet

Hvis det står at du har 5600 disponibelt, og at de har innvilget deg 5000 i kreditt, så har du faktisk 600 kr. i PLUSS på kontoen. Du skylder derfor ikke banken noe om de opplysningene du har gitt stemmer.

Husk at kreditt koster penger, så passe merkelig at de har innvilget dette uten din aksept? Skjønt, det er billigere å ha kreditt enn å betale overtrekksrenter.

Men

Skrevet

Hvis det står at du har 5600 disponibelt, og at de har innvilget deg 5000 i kreditt, så har du faktisk 600 kr. i PLUSS på kontoen. Du skylder derfor ikke banken noe om de opplysningene du har gitt stemmer.

Husk at kreditt koster penger, så passe merkelig at de har innvilget dette uten din aksept? Skjønt, det er billigere å ha kreditt enn å betale overtrekksrenter.

Men

Den kreditten er standard på mange kontoer. Man betaler ikke noe ekstra for ha den, men sannsynligvis må man betale om man begynner å bruke av den.

Skrevet

Ja, du må betale inn 600. Etter det har du fortsatt 5000 i overtrekk på kontoen.

Skrevet

Den kreditten er standard på mange kontoer. Man betaler ikke noe ekstra for ha den, men sannsynligvis må man betale om man begynner å bruke av den.

Men da har man gjerne skrevet under en avtale om det fra starten av? Her virket det jo nesten som banken bare plutselig innvilget en kreditt uten videre.

Skrevet

Ja, du må betale inn 600. Etter det har du fortsatt 5000 i overtrekk på kontoen.

Hvis disponibelt beløp er +5600, så er saldoen 600 kr., og man skylder banken ingenting.

Hvis dette beløpet er -5600, OG man har fått innvilget kreditt, så bør man skynde seg å betale inn (beløpet er da på mer enn 5600) så fort som mulig.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Saken med denne kontoen er at den ble opprettet da vi tok opp huslån i denne banken. Da ble vi totalkunder. Men selv om lånet er rimeligst her, så er både nettbank og service generelt elendig. Derfor bruker jeg kontoene mine i den "gamle" banken, og har i grunnen glemt denne her.. men så ble det opprettet en BSU-sparing fra denne kontoen, derav overtrekket, siden jeg ikke har satt inn noe. Ble jo minnet på det da brevet kom i posten.

Nå håper jeg det er i orden :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...