Gå til innhold

Trodde jeg hadde "venner" her inne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hijab er IKKE terroristenes symbol. Ærlig talt.

Ikke rart det blir krig her i verden når folk er så fordomsfulle som deg.

Det er jo du som har fordommer her, ikke oss.

At folk ikke liker hijab og burka må du nok finne deg i. De liker ikke lårkorte skjørt, hår i fritt fall og bar mage i Iran heller.

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

9

• musikeren

6

• Sør

5

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er svært få som går med burka i Iran. De fleste går vestlig kledd med bare et silketørkle på hodet, så langt bak som mulig. Har akkurat vært der! :)

Men det later til at flertallet her inne tror at "alle" muslimske damer f.eks. i Iran går med burka ;)

Skrevet

Ja, den er jeg med på. Men det er forskjell på det og å sprade rundt i miniskjørt og bar mage:-)

En mellomting er nok å foretrekke ;-)

Skrevet

Men det later til at flertallet her inne tror at "alle" muslimske damer f.eks. i Iran går med burka ;)

Det som blir sagt er at prosenten som bruker burka og/eller hijab her er høyere enn den er i hjemlandet til folk. Jeg har hørt det av min marokkanse venninne som aldri hadde brukt hijab hjemme men ble presset til å bruke det etter å ha bodd her i flere år.

De andre marokkanske mennene sa at mannen hennes mistet ære og kvinnene mente at hun var umoralsk. Det var de samme kvinnene som ikke ville komme inn når jeg var på besøk hos henne. Så hun bruker nå hijab her men går med korte skjørt og ikke noe på hodet når hun er hjemme på ferie.

Skrevet

Det som blir sagt er at prosenten som bruker burka og/eller hijab her er høyere enn den er i hjemlandet til folk. Jeg har hørt det av min marokkanse venninne som aldri hadde brukt hijab hjemme men ble presset til å bruke det etter å ha bodd her i flere år.

De andre marokkanske mennene sa at mannen hennes mistet ære og kvinnene mente at hun var umoralsk. Det var de samme kvinnene som ikke ville komme inn når jeg var på besøk hos henne. Så hun bruker nå hijab her men går med korte skjørt og ikke noe på hodet når hun er hjemme på ferie.

Det er synd noen muslimske kvinner lar seg underkue på denne måten!

Skrevet

Det er synd noen muslimske kvinner lar seg underkue på denne måten!

Det er utrolig trist, jeg ble kjempelei meg på venninna mi sine vegne.

Skrevet

Det er utrolig trist, jeg ble kjempelei meg på venninna mi sine vegne.

Det skjønner jeg godt. Man skal nok ha litt guts for å kunne stå imot slike holdninger!

Skrevet

Det skjønner jeg godt. Man skal nok ha litt guts for å kunne stå imot slike holdninger!

Det er nok en av grunnene til at jeg er så imot hijab, hun er helt sikkert ikke den eneste og hun sier også det er frivillig likevel. Jeg kaller det frivillig tvang.

Skrevet

Det er nok en av grunnene til at jeg er så imot hijab, hun er helt sikkert ikke den eneste og hun sier også det er frivillig likevel. Jeg kaller det frivillig tvang.

Jeg tenker bare at forbud mot hijab ikke er den rette veien å gå. Kanskje nører vi da bare oppunder ilden. Mer aktiv og bevisst integrering fra de norske myndighetenes side tror jeg er det viktigste! Forbud skaper ofte ikke annet enn aggresjon, og det hjelper oss fint lite i lengden...

Skrevet

Jeg tenker bare at forbud mot hijab ikke er den rette veien å gå. Kanskje nører vi da bare oppunder ilden. Mer aktiv og bevisst integrering fra de norske myndighetenes side tror jeg er det viktigste! Forbud skaper ofte ikke annet enn aggresjon, og det hjelper oss fint lite i lengden...

Men det er vel egentlig prøvd lenge, jeg tror ikke jeg vet om andre løsninger enn forbud. Når småjenter før skolealder flyr rundt i skaut og lange skjørt så blir jeg helt matt. Jeg fortrekker at de har dresser om vinteren og korte kjoler eller shorts om sommeren.

Skrevet

Nå blir du veeeeeldig sjølhøytidlig o du ærbare muslimske kvinne. Gå med hijaben din du....ser ut som om du ikke tør å face verden og omgivelsene. Du er i Norge nå. Jeg går da for fanken ikke i lusekofta mi når jeg er i Kenya!

?

Unnskyld meg, men hva slags måte er det å svare noen på?!!

Gjest Pontiac
Skrevet

Tror du kan se lang etter skikkelige "venner" her inne.

Med mindre man chatter/møtes/prates på utsiden av DOL.

Folk kan like nicket ditt, og de kan slakte deg som nick hvis du sier "noe galt". Det er DOL.

Du får respektere at ikke alle norske "liker" hijab, eller andre "utenlandske" ting for den saks skyld.

Det bør vi ha lov til. Drar vi til "ditt" land så er der lover og regler vi må følge.

Og tråkker vi over enkelte grenser så skjer der mer alvorlige ting med oss ant. enn det gjør for de utenfra som lever i Norge.

En del av det å bevege seg inn i andre land og andre kulturer er faktisk det å prøve å følge de uskrevne og skrevne lover og regler som der gjelder, og prøve å respektere dets lands levevis.

Vi driver ikke med omskjæring i Norge, vi slakter ikke dyra på halalvis, vi bruker ikke burka eller hijab.

De aller fleste norske iallefall.

Det går ann å prøve å følge de levevis vi har her, det bør ikke være så vanskelig. Jeg har selv levd utenlands i mange år og så ingen problemer med å prøve å integrere med folka der ved å viser respekt, prøve å lære språket og oppføre meg og leve som dem.

Kan ikke se at det skal være så mye vanskeligere for utlendinger å gjøre det når de kommer hit.

Og dette er mine meninger være seg du er troll eller ei.

Skrevet

Sutrepetter.

Respekt er noe man gjør seg fortjent til med sine gjerninger.

Skrevet

Hei,

Husk at det er de, og ikke deg, det er noe "galt" med.

Hvis det hjelper får du tenke at de kommer fra "the backwaters", og vet rett og slett ikke bedre.

Ivitenheten deres om internasjonale forhold er tragisk. Intet mindre.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Hadde vi møttes ute, så hadde vi nok sannsynligvis ikke blitt venner. Det hadde vært pga din påkledning, ikke min, for din påledning sier at du ikke vil ha kontakt med noen. Hvordan kan jeg si hggelig hei, til øyne jeg ikke ser...?

Du som eksluderer deg fra samfunnet...

Her inne er vi alle like, er ikke det like greit da?

Skrevet

Jeg hadde nekta å gå med burka i Iran. Får da være grenser...

De bruker da ikke burka i Iran?

Skrevet

Hadde vi møttes ute, så hadde vi nok sannsynligvis ikke blitt venner. Det hadde vært pga din påkledning, ikke min, for din påledning sier at du ikke vil ha kontakt med noen. Hvordan kan jeg si hggelig hei, til øyne jeg ikke ser...?

Du som eksluderer deg fra samfunnet...

Her inne er vi alle like, er ikke det like greit da?

Hallo?

Hun skrev hijab (sjal rundt håret), og ikke niqab!

Du kan se hele ansiktet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sutrepetter.

Respekt er noe man gjør seg fortjent til med sine gjerninger.

Nå er det vel ingen her som spiller martyr så mye som deg, hver gang du blir kritisert?

Skrevet

Jeg hadde nekta å gå med burka i Iran. Får da være grenser...

Burka er et afghansk plagg - en slags "bunad".

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Hallo?

Hun skrev hijab (sjal rundt håret), og ikke niqab!

Du kan se hele ansiktet.

Med vennlig hilsen

Da leste jeg feil!!!

Og beklager så mye. Har overhodet ingen problemer med det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...