Gå til innhold

Purregebyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg somlet lenge med å betale en regning. Fikk ny regning med purregebyr.

Betalte ved en feiltakelse den første regningen (etter ny frist...), altså bare det opprinnelige beløpet.

Bør jeg ta kontakt med firmaet, eller får jeg ny regning med kun purrebeløpet - eller hva skjer?

Jada - jeg VET at den første regningen skulle vært betalt innen fristen. Vanligvis er jeg veldig flink med det...

Skrevet

Er dette noen du får regning fra jevnlig, så blir purregebyret lagt til neste regning.

Er det bare denne regningen, kommer det nok en regning på purregebyret senere.

Skulle ikke være nødvendig å ta kontakt vil jeg tro!

Skrevet

Er dette noen du får regning fra jevnlig, så blir purregebyret lagt til neste regning.

Er det bare denne regningen, kommer det nok en regning på purregebyret senere.

Skulle ikke være nødvendig å ta kontakt vil jeg tro!

OK. Får ikke regning jevnlig, men noen få ganger i året i forbindelse med arrangementer (annonse i en avis).

Vi skal vel ha en annonse i mai igjen, så da får jeg kanskje det purrebeløpet på den neste regningen.

Skrevet

Dette er heeelt normalt for meg.. desverre:-)

Hvis du ringer, kan det være du klarer å prate det bort, men sannsynligvis får du ny regning med utestående beløp uansett.

Skrevet

Tror dette varierer veldig.

Her på jobben sender vi ut purringer med gebyrer, men vi har ikke noe system på å kreve inn gebyrene om kunden betaler opprinnelig regning.

Tror det er flere som oss.

Skrevet

Enten hører du ikke noe mer - eller så får du lagt til purregevyret på neste faktura.

Skrevet

Dette er heeelt normalt for meg.. desverre:-)

Hvis du ringer, kan det være du klarer å prate det bort, men sannsynligvis får du ny regning med utestående beløp uansett.

*må bare inn og si hei og klem* :)

Skrevet

Inkassobyråer o.l. purrer på et gebyr i det uendelige, det samme gjør offentlige etater (eller plusser det på neste regning). Vanlige firmaer glemmer/stryker det. Lønner seg jo ikke å purre på ca 55 kroner, eller sende ut en så liten faktura.

Gjest Pontiac
Skrevet

Ro det ned.

Enten så registrer de betalingen din og dropper videre krav på gebyret (små sjangser men) eller så får du gebyret på egen innbetaling med hint om at du ikke har betalt det :) eller så er det som andre sier her lagt til neste regning hvis det er en du betaler til fast.

Slapp av, de vet å få sugd det ut av deg hvis de har behov for det, så ikke bruk energi på å ringe rundt og mase.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...