Gå til innhold

jobbsøknad

Anbefalte innlegg

margerita1365380476
Skrevet

Skal søke jobb som assistent på SFO. De søker en som er kreativ og glad i barn.

Hva kan jeg gjøre for å få søknaden min til å vekke oppsikt?

Er det dumt å legge ved et bilde av meg og barna mine lager snømann e.l?

Hvordan ville dere laget denne søknaden?

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har aldri sittet og sett gjennom slike søknader og vurdert dem, men jeg tror det vil virke veldig unaturlig å legge ved familiebilder på den måten...

Skriv om hvorfor du vil ha akkurat -den- jobben. Mange gjør feilen å sende en masseprodusert søknad til mange forskjellige steder. Skriv gjerne at du har egne barn, det er jo positivt. Skriv hva du har jobbet med før, og hvorfor du kan tenke deg å jobbe i SFO nå, framfor det du har jobbet med tidligere. Avslutt med at du gjerne møter til personlig intervju, det gir godt inntrykk. Legg vekt på at (om, selvsagt) du er fleksibel og liker å "ta i et tak".

Skrevet

Nå har jeg aldri vurdert en slik søknad, men mange andre til helt andre type jobber.

Jeg ville syntes det var litt i overkant å sende med familiebilder. Cut the crap, skriv kort, konsist og greit, er mitt råd.

Skrevet

Ikke send bilde.

Sett deg ned og skriv opp de egenskapene du mener er viktig i denne stillingen i stikkorsform først. Les annonsen nøye. Skriv så en søknad ut i fra stikkordene. Med andre ord, forsøk å skyte blink etter hva de søker etter.

Legg ved CV og kun det, hvis de ikke har bedt om attester.

Skrevet

Skriv hva slags bra egenskaper og kvaliteter du har som vil trengs i jobben, og som de er ute etter. Altså, hvorfor nettopp du er den rette.

Skriv f eks hva du tilbyr som arbeidstaker.

Skriv kort og konsist uten masse dilldall, og gjerne litt spenstig - dvs uten laange, utbroderende setninger.

Og ikke legg ved noe familiebilde, det blir litt over the top.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...