Gå til innhold

Å få et barn som ikke er helt som det skulle vært...

Anbefalte innlegg

Gjest mye tanker
Skrevet

Hvilke rettgheter har man om man får et barn som er sterkt pleietrengende, enten veldig fysisk satt tilbake eller psykisk?

Hvor mye hjelp får man? Og er det "lov" å si at en ikke greier ta seg av et barn som trenger så mye? Ikke alle greier det? Og skal man måtte ofre sitt liv for å pleie et barn som kanskje ikke engang er bevisst på at det lever?

Jeg vet med meg selv at jeg ikke kunne greid et sånt barn, skal jeg da la være å få barn, tilfelle det blir sånn, eller hva?

4barns mor-77
Skrevet

Jeg synes ikke du skal la være å få barn fordi du er redd for å få et annerledes barn, og tror du ikke ville grie å ta deg av det... Hvis du i utgangspunktet ønsker deg barn mener jeg...

Jeg er av den oppfatning at man greier det man vil greie. Selv om det kan være vanskelig å _se_ det når man ikke er i en situasjon hvor det kreves noe "ekstra".

Heldigvis blir det født langt fler friske barn enn syke barn. Og med mindre det noe som tilsier at du vil få et sykt barn, synes jeg du skal ta sjansen..,. Og skulle det være noe, så klarer du det!

Vet ikke helt hvordan det er med hjelp fra det offentlige i sånne situasjoner.

Skrevet

Ikke vet jeg i hvilken grad det er mulig, men hva med fostervannsprøve for sikkerhets skyld? Viser den at fosteret er anormalt, kan abort vurderes. Kanskje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...