Gå til innhold

Saltinnhold i ferdimiddag?

Anbefalte innlegg

Gjest this is a signature
Skrevet

Er det mye salt i ferdigrettene til Toro/Fjordland, etc.?

Skrevet

Fjordland sine middager har i snitt 1 gr/100 gr ferdig mat.

Skrevet

Fjordland sine middager har i snitt 1 gr/100 gr ferdig mat.

Det er mye,eller?

Skrevet

Det er mye,eller?

Det er ikke så ille det sammenlignet med annen ferdigmat men du dekker dagsbehovet for salt antagelig med en middag :-)

Mr Lee nudler inneholder f.eks mye mer og dekker ukesbehovet?

:-)

Skrevet

Det er ikke så ille det sammenlignet med annen ferdigmat men du dekker dagsbehovet for salt antagelig med en middag :-)

Mr Lee nudler inneholder f.eks mye mer og dekker ukesbehovet?

Vet du om Toro sin ferdigmiddag har mer saltinnhold i sine retter?

Jeg spiser veldig sjelden Fjordland.

Og jeg tror ikke jeg får i meg annet salt i løpet av dagen. Ihvertfall ikke bevisst.

Skrevet

Vet du om Toro sin ferdigmiddag har mer saltinnhold i sine retter?

Jeg spiser veldig sjelden Fjordland.

Og jeg tror ikke jeg får i meg annet salt i løpet av dagen. Ihvertfall ikke bevisst.

Toro oppgir ikke totalt saltinnhold i "velbekomme-rettene" sine.

Nesten all mat halv- eller helfabrikat inneholder salt. (f.eks brød)

Se klipp fra lhl.no:

Av de ti grammene med salt som gjennomsnittsnordmannen spiser hver dag, kommer to tredeler fra ferdigmat, for eksempel pålegg som spekepølser og salt fiskepålegg, middagsmat som pølser, karbonader, fiskekaker, fiskepudding, pizza, posesupper og poseretter. Brød gir også en del salt.

Skrevet

Toro oppgir ikke totalt saltinnhold i "velbekomme-rettene" sine.

Nesten all mat halv- eller helfabrikat inneholder salt. (f.eks brød)

Se klipp fra lhl.no:

Av de ti grammene med salt som gjennomsnittsnordmannen spiser hver dag, kommer to tredeler fra ferdigmat, for eksempel pålegg som spekepølser og salt fiskepålegg, middagsmat som pølser, karbonader, fiskekaker, fiskepudding, pizza, posesupper og poseretter. Brød gir også en del salt.

Det har altså ingenting å si om man spiser vanlig middagsmat eller ferdigmiddag?

Skrevet

Det har altså ingenting å si om man spiser vanlig middagsmat eller ferdigmiddag?

Det kommer jo helt an på hvordan du lager mat, og hvilke ingredienser du bruker:-)

Har du fått beskjed av legen din om å redusere saltinntaket - eller hvorfor lurer du?

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvordan du lager mat, og hvilke ingredienser du bruker:-)

Har du fått beskjed av legen din om å redusere saltinntaket - eller hvorfor lurer du?

Nei, fikk bare høre at det ikke er bra å spise ferdigmat pga. saltinnholdet..

Gjest Jente31
Skrevet

Gubben jobber i toro og saltinnholdet står på pakkene sier han. I fiske suppa f.eks står det 0,7 gram per 100 gram suppe, er bare den vi har hjemme akkurat nå...:-)

Skrevet

Nei, fikk bare høre at det ikke er bra å spise ferdigmat pga. saltinnholdet..

Verst er posemat - altså pulver som blandes med vann, og ferdigretter som nudler etc.

Ferdiglaget middag er nok ikke så gale.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...