Gå til innhold

førstehjelpskurs

Anbefalte innlegg

Gjest galt av henne vel?
Skrevet

Jeg lurer på dette, er det noen som jobber i helsevesenet og ikke har hatt kurs i livredding/førstehjelp? Det er vel obligatorisk å ha vel?

Jeg ble spurt om å overta for hun som skulle stå badevakt i dag. Jeg var ikke i vannet, men jeg bruker å stå på kanten å se på, for gøy. "Du trenger bare å ha tlf så du kan ringe 113, jeg har heller ikke livredderkurs" -sa denne damen. (jeg har førstehjelpskurs, men jeg sa ikke det til ho) Jeg stod altså vakt.........??!

Gjest autorisert sykepleier
Skrevet

Det er ihvertfall obligatorisk med førstehjelpskurs i sykepleierutdanningen.

Gjest en assistent
Skrevet

Jeg jobber på sykehjem og vi har fått førstehjelpskurs.

Gjest galt av henne vel?
Skrevet

Det er ihvertfall obligatorisk med førstehjelpskurs i sykepleierutdanningen.

Merkelig, for det kreves at det er en sykepleier som står vakt i dette tilfellet. Men det gikk jo fint denne gang, og jeg skulle klart det om noe skjedde. Det som blir galt her er at de ikke spurte om jeg hadde noe kurs eller erfaring.

Gjest galt av henne vel?
Skrevet

Dette var på et sykehjem/rehabiliterings sted, så dette var merkelig.

Skrevet

Livredningskurs og førstehjelpskurs er ikke det samme.På et livredningskurs lærer du å få noen opp av vannet, i tillegg til HLR. Det behøver ikke alle helseansatte å kunne, men om de skal være badevakt bør de jo det.

På de førstehjelpskursene jeg har vært på, har vi lært mer førstehjelp enn bare HLR.

Et livrednigskurs skal fornyes hvert år for at du skal være godkjent livredder. Førstehjelpskurs bør vel også tas en gang i året, men om det foreligger noen "godkjenningsordning" ift det, er ukjent for meg.

Skrevet

Jeg hadde førstehjelpskurs over 30 timer i Røde Kors for noen år siden, og nå før jul på skolen. Skal også ha en dag med kursing i førstehjelp gjennom jobben nå i mars. Ser fram til det, jeg synes det er spennende - og absolutt relevant for jobben min...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...