Gå til innhold

Rense pipa

Anbefalte innlegg

Gjest Bemudani
Skrevet

Noen som har tips til hvordan jeg kan få rensa pipa? Tror kanskje tett pipe kan være grunnen til at det ryker sånn inn når jeg fyrer i ovnen. Syns å ha hørt noe om bakepulver eller tørka potetmos... Noen som VET?

Skrevet

sjekk om du har noen deformerte elementer inni ovnen, som kan føre til oppsamling av sot og dritt, som igjen tetter røykrøret.

Skrevet

- Og her er det ikke snakk om 'troll i trompeten'?

:)

Presten synger ikke reint;-)

Skrevet

Trodde det var PEPE igjen jeg ;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1171911254' post='3537940]

Trodde det var PEPE igjen jeg ;o)

Det tenkte jeg også med en gang...

Skrevet

Eller hva med en oppussing i kjellern?

:P

Skrevet

Bruk av feier er jo et kjent triks;-)

Hehe - du er klok altså!

laguna1365380434
Skrevet

- Og her er det ikke snakk om 'troll i trompeten'?

:)

*lol* Det tenkte jeg og. :-)

Gjest Bemudani
Skrevet

Bruk av feier er jo et kjent triks;-)

Jammen nå ønsket jeg meg ukjente triks. ;p Er ikke mitt hus, serru, så jeg tenkte jeg skulle snike meg unna litt her...

Ja, går det så gæli så får jeg ta en prat med feiern da, serru.

Skrevet

Jammen nå ønsket jeg meg ukjente triks. ;p Er ikke mitt hus, serru, så jeg tenkte jeg skulle snike meg unna litt her...

Ja, går det så gæli så får jeg ta en prat med feiern da, serru.

Det er noe som heter piperens, som det var tv-reklame for for et par år siden. En slags kubbe el lign som skulle brenne i peisen/ovnen.

Jeg googlet litt og fant bl a en artikkel om produktet, en artikkel om advarsler

http://www.aps.no/Produkter/rensende.html

http://nrk.no/redskap/utskriftsvennlig/2379671.html

Skrevet

Et godt og billigt råd er å tørke potetskrelle på et avispapir og ha det i ovnen når du fyrer.Dette har vi gjort i mangen år og fått skryt av feieren for "rein" pipe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...