Gå til innhold

Sykt barn i Egypt!

Anbefalte innlegg

Gjest Mor til Oliver
Skrevet

Dette er bare en erfaring som jeg vil dele med andre.Jeg og min samboer og vår sønn på 15 mnd dro til Hurgada i Egypt.Vi skulle være en uke på Makadi Palace, ett 5 stjernes hotell med "all inclusiv".Vi storkoste oss, men vår sønn ble syk midt i ferien.Over 40 i feber og etter et bad i badekaret lå han bare på sengen helt rolig før øynene rullet bakover og gutten ble helt blå i ansiktet.Samboeren min løp alt han orket til resepsjonen og fikk fatt i lege som var på rommet innen fem minutter.Sønnen min kviknet til litt da jeg fikk ham på armen.Jeg var i kontakt med Norsk Luftambulanse hele tiden(er medlem der) og alt gikk bra til slutt.Det viste seg at han hadde halsbetennelse og at strupelokket hovnet opp.

Det jeg vil si med denne historien er at jeg ble så positivt overrasket over den egyptiske legen.Han var kjempeflink, forklarte alt på godt engelsk og var utrolig dyktig.Jeg må også rose norsk luftambulanse som var en god støtte og ha.Jeg er selv utdannet ambulansesjåfør, men når noe skjer med ditt eget barn er man ikke på jobb.Da er man først og fremst mor.Den egyptiske legen leser ikke dette, men han fortjener mye ros for sin dyktighet og opptreden som nok mange norske leger kunne lært noe av.

Gjest tyrkia-fareren
Skrevet

Vi hadde nesten samme hendelse i Tyrkia.

Vår minste på 20 mnd. ble syk, vi kontaktet vår Ving-vert som igjen fikk tak i lege. Han kom til oss, og påviste halsbetennelse (veldig vanlig hos de små i varmen kombinert med air-condition), vi fikk medisiner, og fikk samtidig bekskjed om å kontakte han igjen hvis hun begynte med diarè.

Utpå kvelden begynte hun med det da, det bare rant ut av henne, legen kom iløpet av noen minutter, etter 1/2 times tid hos oss bestemte han at hun skulle legges inn på sykehus, hun begynte å bli dehydrert.

Jeg blei "litt" hysterisk, og legen ba meg fint om å gå inn på et annet rom, slik at jeg ikke uroet minstemor mer enn nødvendig. Papsen og onkel dro med henne til sykehuset, mens storesøster, mamsen, tante og to søskenbarn ble igjen i leilihetene .... ikke mye søvn den natten nei.

Morgenen etterpå tok vi taxi ut til sykehuset, da var minstemor i mye bedre form etter en natt med intravinøst :), onkel og tante tok med seg storsøster på stranden, mens vi tre ble igjen på sykehuset, hun måtte få i seg mer mat, pluss en ny legerunde. Utpå ettermiddagen ble vi skrevet ut.

Legene og sykesøstrene var så gode mot oss, de visste ikke det beste de kunne gjøre for oss :). (joda jeg vet at vi turister er en enorm god butikk for dem, men allikevel)

Legen "vår" kom innom oss i leiligheten to dager etter at vi kom fra sykehuset, da var hun nesten frisk :).

Vi fikk tilbake 50% av det vi betalte for reisen vår pga sykdomsavbruddet vi fikk (via reiseforsikringen vår).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...