Gå til innhold

Vil dere hjelpe med jentenavn??


Gjest ut i verden om 3 uker!!

Anbefalte innlegg

Gjest ut i verden om 3 uker!!

jupp, så nærmer det seg at jentungen skal ut...men navn , det finner vi ikke.

Ingenting blir liksom godt nok, men vi liker litt "internasjonale" navn, gjerne litt svensk-klingende...

her er de navn vi har vurdert, men lagt vekk:

Filippa (fordi det ble for mye guttenavn i det)

Leah (fordi så maaange andre heter det)

Naomi (litt for spesielt)

Madeleine (fordi det er noe litt for kongelig over det)

Emilia (vel...ikke helt lagt vekk enda..men mannen syns det blir for mye Emil i det...)

Tja, er det noen som har noen gode forslag så kom med dem, er mer enn takknelig!!

:))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Gemini

    2

  • Lurveline

    2

  • Angelica :o)

    2

  • jubalong70

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest ut i verden om 3 uker

Emilia er kjempefint, synes jeg. :-)

Du syns ikke det blir for mye "Emil"-aktig, da? hmm....er så usikre, men liker navnet godt. Vi har svensk etternavn også, derfor er vi litt gla i de svensk-klingende navn...

Liker Emilia bedre enn Amalie og Amelia. Og Emilie kjenner vi for mange som heter...

Tja, takk...vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du syns ikke det blir for mye "Emil"-aktig, da? hmm....er så usikre, men liker navnet godt. Vi har svensk etternavn også, derfor er vi litt gla i de svensk-klingende navn...

Liker Emilia bedre enn Amalie og Amelia. Og Emilie kjenner vi for mange som heter...

Tja, takk...vi får se :)

Hva med Emily?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av svenskinspirerte navn liker jeg Hannah, Lisa, Maria og Selma. Også synes jeg Alva er ganske fint.

Men jeg likte Emilia godt også, jeg. Det klinger mye finere enn Emilie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du syns ikke det blir for mye "Emil"-aktig, da? hmm....er så usikre, men liker navnet godt. Vi har svensk etternavn også, derfor er vi litt gla i de svensk-klingende navn...

Liker Emilia bedre enn Amalie og Amelia. Og Emilie kjenner vi for mange som heter...

Tja, takk...vi får se :)

Ikke med mindre dere uttaler Emil med trykk på siste stavelse. I så fall ligner det ganske mye ja, ellers ville jeg aldri tenkt over det.

Jeg vet også om et søskenpar som heter Emil og Emilia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eline er vår favoritt om dagen og blir det en jente blir det nok det vi havner på. Det klinger både på norsk og svensk. Evt. Elina eller Evelina om du vil ha det ennå mer svensk.

Ellers er Lotta og Frida veldig vanlig hos søta bror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om dere har en annen smak i navn jeg meg, men jeg kommer likevel med forslag til jentenavn jeg liker:

Sigrid, Astrid, Ingrid, Marthe, Karen, Maren, Solveig, Idun, Ingeborg.

Hmmm, kommer ikke på så mange fler akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...