Gå til innhold

Vil dere hjelpe med jentenavn??


Gjest ut i verden om 3 uker!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Gemini

    2

  • Lurveline

    2

  • Angelica :o)

    2

  • jubalong70

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest ut i verden om tre uker

Aurora! Det betyr morgenrøden.. et vakkert navn.... =)

Nokså fint, helt enig, men ikke heeeelt min smak. Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest alle forslagene deres må jeg bare si TAKK! :)

Nå har jeg fått gode tips, og står nok mellom følgende nå:

Emilia, Amilia, Camilia, Linnea eller Sophia....

Likte også Evelina :)

Vi får se....Men har fått litt å tenke på. Liker navn som ikke alle andre har, og er ikke fullt så begeistret for de typisk norske, trauste...

TAKK igjen for alle svar!!! :))) (- og for all del, jeg er åpen for kommentarer om disse siste navnene jeg lurer på...)

Jeg stemmer for Linnéa :-)

Men vær nøye med aksenten hvis dere velger Linnéa med aksent. Noen skriver Linnèa, og det ser fælt ut!!!

Det går an å skrive Linnea uten aksent også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ute i verden om tre uker

Jeg stemmer for Linnéa :-)

Men vær nøye med aksenten hvis dere velger Linnéa med aksent. Noen skriver Linnèa, og det ser fælt ut!!!

Det går an å skrive Linnea uten aksent også....

ja...men hva hvis jeg som mor heter Line, Linn eller Lina, da...? ;) Blir det ikke for dumt...? Min mann elsker dette navnet, Linnea, og ønsker det, men jeg stemmer for Emilia tror jeg...nettopp av den grunn at Linnea ligner mitt eget navn....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja...men hva hvis jeg som mor heter Line, Linn eller Lina, da...? ;) Blir det ikke for dumt...? Min mann elsker dette navnet, Linnea, og ønsker det, men jeg stemmer for Emilia tror jeg...nettopp av den grunn at Linnea ligner mitt eget navn....;)

Mja.... Det kan gå helt fint, men det kan også bli litt trøblete. Vi har noen gode venner der mor og eldste datter har svært liknende navn, og jeg går veldig ofte i surr på hvem som heter hva, selv om dette er nære venner!

Synes også det er et nydelig navn, og vi valgte det som navn nr to for et av barna :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym nu.. :)..

ja...men hva hvis jeg som mor heter Line, Linn eller Lina, da...? ;) Blir det ikke for dumt...? Min mann elsker dette navnet, Linnea, og ønsker det, men jeg stemmer for Emilia tror jeg...nettopp av den grunn at Linnea ligner mitt eget navn....;)

Jeg synes det er kult. Jeg heter Linn selv og skal kalle datteren min Linnea. Passer jo perfekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym akkurat nå

Vi hadde ikke helt samme smak på jentenavnene...( i motsetning til guttenavn)!

Av de du nevner her, liker jeg godt: Sigrid, Astrid, Ingrid, Karen og Solveig,

Marthe,Maren, Idun og Ingeborg liker jeg ikke...

Jeg liker Maria, Matilde, Kristine, Anna (men da må en ha tonefallet opp på slutten - IKKE som i ANDA), Linnéa, Karoline, - i tillegg til de fem du nevnte som jeg likte.

Jeg kjenner ei gammel dame som heter Anna Anda :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eller er det et navn for mye?

ja...men hva hvis jeg som mor heter Line, Linn eller Lina, da...? ;) Blir det ikke for dumt...? Min mann elsker dette navnet, Linnea, og ønsker det, men jeg stemmer for Emilia tror jeg...nettopp av den grunn at Linnea ligner mitt eget navn....;)

Hva med Anna Linnea?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest alle forslagene deres må jeg bare si TAKK! :)

Nå har jeg fått gode tips, og står nok mellom følgende nå:

Emilia, Amilia, Camilia, Linnea eller Sophia....

Likte også Evelina :)

Vi får se....Men har fått litt å tenke på. Liker navn som ikke alle andre har, og er ikke fullt så begeistret for de typisk norske, trauste...

TAKK igjen for alle svar!!! :))) (- og for all del, jeg er åpen for kommentarer om disse siste navnene jeg lurer på...)

Emilia, Linnea eller Sophia!! Alle tre er nydelige navn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja...men hva hvis jeg som mor heter Line, Linn eller Lina, da...? ;) Blir det ikke for dumt...? Min mann elsker dette navnet, Linnea, og ønsker det, men jeg stemmer for Emilia tror jeg...nettopp av den grunn at Linnea ligner mitt eget navn....;)

Jeg kjenner en mamma som heter Line. Hun har en Linnea :-)

I en eller avis så jeg bilde av en mamma som het Line og der datteren het Linea. Bare koselig det synes jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest går bra det

ja...men hva hvis jeg som mor heter Line, Linn eller Lina, da...? ;) Blir det ikke for dumt...? Min mann elsker dette navnet, Linnea, og ønsker det, men jeg stemmer for Emilia tror jeg...nettopp av den grunn at Linnea ligner mitt eget navn....;)

Kjenner mor Hilde og datteren Vilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mange med samme navn

Etter å ha lest alle forslagene deres må jeg bare si TAKK! :)

Nå har jeg fått gode tips, og står nok mellom følgende nå:

Emilia, Amilia, Camilia, Linnea eller Sophia....

Likte også Evelina :)

Vi får se....Men har fått litt å tenke på. Liker navn som ikke alle andre har, og er ikke fullt så begeistret for de typisk norske, trauste...

TAKK igjen for alle svar!!! :))) (- og for all del, jeg er åpen for kommentarer om disse siste navnene jeg lurer på...)

Vi bestemte oss før jenta vår ble fødd at hun skulle hete Linnea. Etter det er det veeeldig mange som kaller jenta si for Linnea. Vet om veldig mange som heter det, jeg hadde aldri hørt om det før, da vi fant det på nettet.

Så hvis du vil ha et navn som ikke så mange heter, bør du ikke velge Linnea....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...