Gå til innhold

Status quo - HR neste....

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Det begynner å bli en stund siden jeg fikk dommen - men jeg har ikke villet skrive noe her før jeg visste hva som kom til å skje, fordi jeg ikke ville påvirkes av andre i dette valget.

Men - det skar seg jo, jeg ble overtalt til en annen løsning enn den jeg hadde bestemt meg for.

Den korte versjonen er at vi både vant og tapte, men tapte omkostningene.

Jeg fikk medhold i at h*n har gjort en elendig jobb, opptrådt klanderverdig, ikke har fulgt sin del av avtalen, i det hele tatt - alt jeg har skrevet om tidligere. Men; fordi jeg ikke truet vedkommende med setningen "dersom du ikke leverer politiattest nå, mister du jobben" - så kunne h*n ikke skjønne det, og derfor får h*n erstatning.

Veldig veldig rart...

Men; jeg hadde allerede bestemt meg for at jeg ikke skulle anke om vi tapte, jeg har ikke ork eller penger til en ny runde i retten - og ingen vil høre på hva jeg sier likevel.

Nå har jeg en dom på at jeg har rett, men likevel skulle h*n altså ha litt over 50' i erstatning/lønn.

Kamelen er svelget, masse hår, pengene er skaffet, og de skulle vært overført fredag.

Men, på onsdag ringte en av Norges beste høyesterettsadvokater. Han har kjendissaker, enorme saker, i det hele tatt - han vet hva han gjør. Og jeg må jo innrømme at jeg stusset litt da jeg svarte, og vedkommende presenterte seg - for hva ville vel store han med lille meg?

Men så viser det seg at dommen har vakt oppsikt. Ikke bare blant dommere (enkelte av de har også ringt!), men også i advokatmiljøet.

En slik sak har aldri tidligere vært prøvd i retten - og fordi den er av så stor prinsippiell betydning, så mente han at jeg MÅTTE anke. Jeg forklare økonomisituasjonen osv, men han sa jeg ikke skulle tenke på det - det ville ikke bli noe stort problem. I verste fall risikerer jeg å tape 30' til - ikke mye sammenliknet med de 270' jeg har brukt på min advokat hittil, og de 200' jeg skyldte motparten.

Så hva gjør man da? Man lener seg tilbake og tenker; han ville ikke ringt meg og sagt han skulle gjøre dette nærmest gratis - om han trodde jeg skulle tape det.

Eller ville han?

Kanskje... Ikke vet jeg... Men det er verdt 30' til bare for at motparten ikke får pengene sine på nok ett år om vi skulle tape.

Og når jeg ser anken, så ser jeg også saken i et nytt lys - han har poengtert ting som ikke har vært tatt opp tidligere fra min advokat, og som jeg må innrømme at jeg ikke er helt fornøyd med nå som jeg har skjønt det.

Så - såpen ruller videre!

Jeg har tro på at det er verdt å kjempe for barns rettigheter, en høyesterettsdommer, to lagmannsrettsdommere og en av landets beste advokater mener det samme - så da blir det sånn.

Kanskje blir saken avvist, kanskje taper vi igjen, og kanskje sier de at jeg har rett - noen må tale barnas sak.

Ikke vet jeg...

Men nå vet jeg hvertfall at jeg ikke er helt alene om å mene dette - store menn står bak liten jente om ikke annet, så det er verdt forsøket.

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Angelica :o)

7

• Nellie

5

• Debra-irl

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Wow! Stå på lille Persille! Dette blir interessant å følge fremover.

Du ender nok opp på Oprah... :-)

Gjest sakclosed
Skrevet

Er det så lurt å legge ut om alt dette her inne?

Skrevet

Siden saken er hemmelig for offentlighetne, mener du? :P

Gjest Persille
Skrevet

Wow! Stå på lille Persille! Dette blir interessant å følge fremover.

Du ender nok opp på Oprah... :-)

Heh, plutselig følte jeg meg veldig liten blant de store gutta :)

Gjest Persille
Skrevet

Dette er ikke konfidensiell informasjon...

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg ville gitt det et nytt forsøk med ny advokat, ja. Om du ikke selv blir satt på bar bakke, med hensyn til penger etc.

Jeg vet svært lite om saken din, men det må være ergelig å gi den eks-ansatte så mye penger, når du er overbevist om du har rett...

Lykke til!

Gjest Persille
Skrevet

Jeg ville gitt det et nytt forsøk med ny advokat, ja. Om du ikke selv blir satt på bar bakke, med hensyn til penger etc.

Jeg vet svært lite om saken din, men det må være ergelig å gi den eks-ansatte så mye penger, når du er overbevist om du har rett...

Lykke til!

Nå er det allerede gjort, og 30' fra eller til spiller liten rolle - så det handler ikke om det økonomiske.

Nå er det mer prinsippet enn noen gang...

Gjest Shira12
Skrevet

Oj, dette blir spennendes.

Ønsker deg lykke lykke til.

Gjest Persille
Skrevet

Oj, dette blir spennendes.

Ønsker deg lykke lykke til.

:)

Skrevet

Dette er ikke konfidensiell informasjon...

Jeg tok meg tid å lese hele saken fra LR nå.

Spesiell sak, dvs spesielt utfall. Jeg ønsker deg lykke til. Håper du når frem.

Stå på!

Gjest Persille
Skrevet

Jeg tok meg tid å lese hele saken fra LR nå.

Spesiell sak, dvs spesielt utfall. Jeg ønsker deg lykke til. Håper du når frem.

Stå på!

Takk :)

Ja, det er spesielt...

Gjest Persille
Skrevet

Er det et sted jeg kan lese om saken?

Det er mange innlegg om det her - men om du søker på meg som forfatter, på Åpent og ser rundt januar i fjor - så bør du finne en del.

Gjest les selv
Skrevet

Siden dommen allerede er publisert på lovdata, så er det ikke noe som er hemmelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...