Gå til innhold

lærer utdanning!

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje lærer?
Skrevet

Hvordan går man frem for å utdanne seg som barneskolelærer? Hvis jeg vet hvilke fag jeg vil være lærer i, hvordan kan jeg legge opp utdanningen? Noen her som har peiling? Som er lærere selv? Hvor mange år er utdanningen? Kommer de spesialiseringsfagene (de fagene man vil lære i) utenom selve lærerutdannelsen, eller blir de integrert der?

Takknemlig for svar!!

Skrevet

Fire år på lærerlinja på universitet/høgskole. =)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Skal du bli lærer, bør du iallfall lære deg å skrive først.

Skrevet

*Knis*

Gjest Princess Peach
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1171923120' post='3538357]

*Knis*

Ikke *knis*, mer grr fra min side... :)

Skrevet

Ord deling er så søtt..

*Host*

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1171923213' post='3538361]

Ord deling er så søtt..

*Host*

"Ord deling" er mer regel enn unntak her på DOL. Har alle lært norsk av lærere som ikke kan det?

Gjest Shira12
Skrevet

Så så, pust med magen nå. ;o)

Skrevet

"Ord deling" er mer regel enn unntak her på DOL. Har alle lært norsk av lærere som ikke kan det?

Det kan virke sånn!

Jeg må innrømme at det svir langt inni hjerterota når jeg ser sånne feil! :S

Skrevet

*he he* Tenkte på det samme selv, men så at h*n hadde skrevet korrekt i selve innlegget.

Det er fort gjort å taste feil, da! ;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

*he he* Tenkte på det samme selv, men så at h*n hadde skrevet korrekt i selve innlegget.

Det er fort gjort å taste feil, da! ;-)

Synes det er en ganske stor tabbe i et innlegg fra en som vil bli lærer. :P

Skrevet

Ja, enig i det, men selv om jeg seriøst har vurdert å melde meg inn i astronomer mot orddeling, og stadig vekk irriterer meg og legger merke til slikt, så har jeg her på DOL prestert å dytte inn en "space" midt i et ord som ikke skulle ha det;-) Og som jeg VISSTE ikke skulle deles!!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, enig i det, men selv om jeg seriøst har vurdert å melde meg inn i astronomer mot orddeling, og stadig vekk irriterer meg og legger merke til slikt, så har jeg her på DOL prestert å dytte inn en "space" midt i et ord som ikke skulle ha det;-) Og som jeg VISSTE ikke skulle deles!!

Skriiiik!

Hehe, det har hendt at jeg og har merket noen slike grove skrivefeil etter at jeg har sendt innlegget, og da gremmes jeg så hardt at jeg nesten blir grønn.

Skrevet

Skriiiik!

Hehe, det har hendt at jeg og har merket noen slike grove skrivefeil etter at jeg har sendt innlegget, og da gremmes jeg så hardt at jeg nesten blir grønn.

Ja, jeg også!

Men slike som man skjønner er typiske "tastefeil" gjør meg ikke noe - slik som sakl og ikek osv. For dette er jo et veldig muntlig forum, og fint at ting går litt unna, at man ikke sitter og finleser absolutt alt før posting;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, jeg også!

Men slike som man skjønner er typiske "tastefeil" gjør meg ikke noe - slik som sakl og ikek osv. For dette er jo et veldig muntlig forum, og fint at ting går litt unna, at man ikke sitter og finleser absolutt alt før posting;-)

Jepp, slike tastefeil er greit, men overskrifta kan man i det minste sjekke. :)

Gjest kanskje lærer?
Skrevet

Spørs vel kanskje litt på HVA jeg vil bli lærer i da?! Tenkte ikke først og fremst på norsk grammatikk egentlig, selv om jeg tror jeg kvalifiserer ganske bra til dette også.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Ikke bry deg om oss som ikke tåler ord...deling. Lykke til med utdannelse og valg :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Spørs vel kanskje litt på HVA jeg vil bli lærer i da?! Tenkte ikke først og fremst på norsk grammatikk egentlig, selv om jeg tror jeg kvalifiserer ganske bra til dette også.

Sikker på du kvalifiserer bra til alt du vil bli lærer i, men det er ikke bare i norskfaget en lærer må skrive korrekt. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...