Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt som kom inn på kontoen min nå etter midnatt, er allerede forsvunnet igjen - i regninger.

Jeg får mer penger den 30., men har flere regninger på vent. Sånn har det vært de siste månedene, og det er så fortvilende.

Noen som har idéer til å tjene penger hjemmefra? Vurderer nesten å selge kroppen min. Men bare nesten ;o)

• Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bouenas

45

• Dorthe

28

• keinstein

26

• vanilje

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har det på samme måte...mer penger ut enn inn...

Trenger også tips til å kunne tjene inn penger, litt kjapt.

Skrevet

Har det på samme måte...mer penger ut enn inn...

Trenger også tips til å kunne tjene inn penger, litt kjapt.

Nesten godt å ikke være alene om dårlig økonomi, men synd at det er sånn også for deg.

Vi får suge til oss de tips vi eventuelt får :)

Skrevet

Nesten godt å ikke være alene om dårlig økonomi, men synd at det er sånn også for deg.

Finn noe dere kan selge med fortjeneste på f.eks. QXL. Jeg gjør det selv, kjøper ting på loppemarkeder, Freetex osv og selger med god fortjeneste på nettet.

Bare i januar hadde jeg en grei fortjeneste på rundt 15000 kr på dette:-))

Skrevet

Ja, får satse på noen glupe dol'ere kommer oss til unnsetning. Helst andre forslag enn å selge seg selv...

Skrevet

Finn noe dere kan selge med fortjeneste på f.eks. QXL. Jeg gjør det selv, kjøper ting på loppemarkeder, Freetex osv og selger med god fortjeneste på nettet.

Jøss...har sikkert masse her jeg kan selge. Har aldri vært inne på sånne sider, er det ikke stor sjanse for å bli lurt?

Skrevet

Jøss...har sikkert masse her jeg kan selge. Har aldri vært inne på sånne sider, er det ikke stor sjanse for å bli lurt?

Hvis man kjøper og selger ting på finn.no så har de nylig kommet med en smart betalingsløsning - Finn Betalingsgaranti - fra Payex som sikrer begge parter. Jeg kjøpte noe nylig på Finn.no fra en privatperson, og synes ordningen var veldig grei å bruke.

Vil tro det finnes noe lignende på QXL også, men det kan man sikkert finne ut av på nettsidene.

http://www.finn.no/finn/gojsp/daily/info/security/info2.jsp#20

http://mypayex.no/escrow/info-finn.htm

Skrevet

Hvis man kjøper og selger ting på finn.no så har de nylig kommet med en smart betalingsløsning - Finn Betalingsgaranti - fra Payex som sikrer begge parter. Jeg kjøpte noe nylig på Finn.no fra en privatperson, og synes ordningen var veldig grei å bruke.

Vil tro det finnes noe lignende på QXL også, men det kan man sikkert finne ut av på nettsidene.

Takk

Har litt erfaring med finn.no, men QXL er mer auksjonaktig?

Ser mange ting rundt meg jeg kunne ha solgt. Hmm...

Skrevet

Hei

Du krever forskuddsbetaling, så da er sjansen for å bli lurt omtrent lik 0.

Men det aller viktigste er å vite endel om det du skal selge slik at du vet noe markedsverdi. Mange brenner seg på å kjøpe for dyrt og selge for billig.

Det greieste er å spesialisere seg rundt et emne, og konsentrere seg om å selge/kjøpe innen det emnet.

Skrevet

Takk

Ja, QXL er jo auksjonsbasert. Har ikke erfaring med dem. Men kanskje det er en tilsvarende betalingsordning der, slik at det er trygt for både kjøper og selger på samme måte?

Evt. om du kan selge tingene på finn?

Skrevet

Jøss, er det sant? Da må du vel drive i ganske stor skala? Sender du varene i oppkrav da, eller? Interessant tips, forresten, men høres litt "skummelt" ut(?). Vet ikke hvorfor. Men kanskje skumlere å selge seg selv ;o)

Skrevet

Ja, får satse på noen glupe dol'ere kommer oss til unnsetning. Helst andre forslag enn å selge seg selv...

He-he, ja helst noe annet. ;o)

Skrevet

Mener å huske at QXL har en *bli lurt*-forsikring som dekker tap en kunde får hvis h*n betaler til en selger og ikke får varen(e).

Det kan være litt vanskelig å komme igang på QXL fordi man startet med 0 i karakter. Folk er automatisk litt mer skeptisk til en som nettopp er registrert enn en som har drevet med kjøp/salg i årevis.

Skrevet

Takk

Jeg har også mange "overflødige" ting & tang jeg kan selge unna.. Rart hva en ser rundt seg, når en bare _ser_ ;o)

Trenger visst bare å komme over skepsisen først, og et lite dytt bak.

Skrevet

Jeg har også mange "overflødige" ting & tang jeg kan selge unna.. Rart hva en ser rundt seg, når en bare _ser_ ;o)

Trenger visst bare å komme over skepsisen først, og et lite dytt bak.

Ja

Synes auksjon høres litt skummelt ut, men kanskje selge noe på finn.no

Skrevet

Samme her. Og nå kommer veiavgiften snart også...

Ja den, og kommunale avgifter osv osv. Og ikke minst disse hersens strømregningene som tar knekken på resten av økonomien. Skal prøve å få skrevet noe av det av på skatten. Har hørt det er vanlig ved revmatisme(?).

Skrevet

Ja

Enig der. Synes oxo at auksjon høres nifst ut, og som stone sier, så er visst mange skeptiske til oss eventuelle nykommere oxo :)

Tror jeg må sjekke ut Finn ;o)

Skrevet

Ja

QXL er ikke skummelt:-)

En tenkt situasjon:

Du har en gammel symaskin som har stått på loftet siden oldemor levde! Du lurer på hvor høy verdi den har og kontakter en brukthandel. Der tilbyr de deg 1000 kr for symaskinen.

Du går hjem og VET at brukthandleren ganger prisen opp med minst 3.

Du legger så symaskinen ut på QXL, men garderer deg mot tap ved å legge en minstepris på 1500 kr. Da begynner budene derfra. Kommer det ingen bud har du tapt noen kronestykker til QXL.

Skrevet

QXL er ikke skummelt:-)

En tenkt situasjon:

Du har en gammel symaskin som har stått på loftet siden oldemor levde! Du lurer på hvor høy verdi den har og kontakter en brukthandel. Der tilbyr de deg 1000 kr for symaskinen.

Du går hjem og VET at brukthandleren ganger prisen opp med minst 3.

Du legger så symaskinen ut på QXL, men garderer deg mot tap ved å legge en minstepris på 1500 kr. Da begynner budene derfra. Kommer det ingen bud har du tapt noen kronestykker til QXL.

Hmm, høres ikke så skummelt ut, men.. Nei, får satse på han finn i første omgang. Men takk for tips :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...