Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk, keinstein, både for kjempegod forklaring, og for linken! :) Dette skal jeg jammen forsøke. Jeg har allerede videresendt linken fra deg, og den fra Atene til en jeg kjenner som elsker å finne ut av ting & tang. (Min far.., og han er veldig interessert i at datteren skal få bedre økonomi :))

Han ville videresende det til sin revisor igjen, så han kan ta en titt på det. At ikke vi har tenkt på det før!

Takk så mye, og jeg vil garantert sende deg masse varme tanker (enda flere!) om jeg får dette til. Og jeg havner gjerne på rygg i et blomsterbed av begeistring ;o)

Vi hører gjerne hvordan det går, og hvor lenge penga holdt, hvor mye som spares til dårlige tider osv.

• Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bouenas

45

• Dorthe

28

• keinstein

26

• vanilje

12

Mest aktive i denne tråden

Gjest dachsen i hjørnet
Skrevet

Hva brukes den til? Lime opp øyelokka?

Man limer bongene fast i respatexbordet, slik at man kan krysse av med tusjen sin uten å slippe røyken med den andre hånden. Tror limstiften brukes fortsatt, selv om man må røyke i egne rom.

Skrevet

Ligningskontoret er ikke feilbarlig, og alt de gjør må kontrolleres. Jeg tror en avis påsto at 20% av ligningene var feil et år.

Jeg får aldri liten skatteevne automatisk på den ferdigutfylte . Men når jeg søker på det får jeg det alltid innvilget.

Skrevet

De fleste slike penger ender i unødig luksus, nytt møblement, unødig og dyrt TV, sydenreise osv.

Ingenting spares det jeg kan se. Noen uker varer det. Og så er vi blakke til neste år eller til bostøtta kommer. Noen lever fra bostøtte til bostøtte har jeg inntrykk av.

for oss som har liten inntekt og er trygdet eller på attføring er skattepengene kjærkomne .Vi får jo aldri feriepenger eller julebonus eller noe sånt. Så fint å få noen penger man kan bruke på ferie og tull og tøys i juni

Skrevet

Man limer bongene fast i respatexbordet, slik at man kan krysse av med tusjen sin uten å slippe røyken med den andre hånden. Tror limstiften brukes fortsatt, selv om man må røyke i egne rom.

Kult. En sterotyp!

Skrevet

Jeg får aldri liten skatteevne automatisk på den ferdigutfylte . Men når jeg søker på det får jeg det alltid innvilget.

Det er det vi har lagt merke til. Jeg må overtale folk til å søke, og alltid ber jeg om provisjon 10%. Aldri har jeg fått det. Som regel ikke takk en gang "Det kunne jeg gjort selv!" Ja jøss. gjerrigknarker. De har glemt at de måtte overtales.

Skrevet

for oss som har liten inntekt og er trygdet eller på attføring er skattepengene kjærkomne .Vi får jo aldri feriepenger eller julebonus eller noe sånt. Så fint å få noen penger man kan bruke på ferie og tull og tøys i juni

Det er dere vel unt. Men en liten slant i banken kan ikke skade. Vaskemaskinen kan ryke, og det kan bli vannlekkasje. Ofte må man legge ut mange tusen selv før forsikringsselskapet trår til og gir deg dem tilbake. Bilen kan bli mosa av en narko uten forsikring.

Skrevet

Jeg fikk inntrykk av at det var standard med 40 røyk, 15 kopper kaffe, 15 bonger - pr dag, 4 timer ++ og 15 tisseturer, kåpa på stolryggen, diger tusjpenn.

LOL, det finnes noen av dem. Men tror klientellet har forandret seg de siste årene. Mye arbeidsledige utlendinger.

Skrevet

LOL, det finnes noen av dem. Men tror klientellet har forandret seg de siste årene. Mye arbeidsledige utlendinger.

Grmf. Slik er det også i arbeidsmarkedet.

En kompis søkte nettopp etter lagerbetjent. 290 søknader, derav 277 med rart navn. Han ringte til noen. Bare en av de rimelig kvalifiserte med rart navn snakket eller skrev det han kalte "rimelig norsk". Mange hadde bodd i Norge i årtier. Mange kom rett ut av 10. klasse, var født i Norge og snakket ikke norsk. Høyst sannsynlig var 90% av massen analfabeter. Bare tre ble igjen, ei jente med kunst og håndverk - gullsmed, og to på over 50 år.

Caloni Makaroni
Skrevet

Ja, sant nok. Jeg er liksom ganske beskjeden av meg, og vil egentlig ikke kreve noe hverken her eller der. Men jeg merker at jeg begynner å forandre meg litt der - hvorfor skal jeg ikke kunne prøve, når jeg faktisk har rett på det?

Jeg må si at jeg er veldig periodevis syk, ofte er jeg veldig bra, med overkommelige smerter osv. Men så plutselig er jeg dårlig igjen. Og noe av det mest irriterende er, at når jeg er "frisk", så gjør jeg alt jeg ikke har fått gjort - og mer til. Så blir jeg ugudelig sliten, -og fortere syk igjen. Har så lyst, vet du :o) Men har fått streng beskjed om å være mer "økonomisk" mht mine fysiske evner.. :)

Mm..man må spare på kreftene!

Få en skikkelig legeerklæring hvor det blir poengtert hvor dårlig du er i perioder, og hvilke behov du har.

Skrevet

Mm..man må spare på kreftene!

Få en skikkelig legeerklæring hvor det blir poengtert hvor dårlig du er i perioder, og hvilke behov du har.

Jeg har egentlig dokumentasjon i massevis, ulike epikriser. Og er selvsagt ikke 100% uføretrygdet uten grunn. Men jeg har en tendens til å bagatellisere sykdommen min ovenfor andre - og kanskje også ovenfor meg selv... Fordi jeg stadig hører at jeg ikke ser syk ut. Og sist jeg var til ergoterapeut, var jeg litt sånn "jeg greier alt..", så jeg er dum også..

Skrevet

Vi hører gjerne hvordan det går, og hvor lenge penga holdt, hvor mye som spares til dårlige tider osv.

Ups.., ja det er bra du legger litt "press" på meg, da kan det hende jeg greier å spare litt. Så kan jeg ihvertfall skryte av det ;o)

Neida, når jeg har penger til overs, er jeg faktisk ganske flink til å spare. Setter av på fond, og det er en bra ting. Men nå måtte jeg tømme alt, har som sagt skyhøye strømregninger vinteren igjennom, så alt har dessverre gått med til det.

Når det er sagt, elsker jeg å bruke penger på ferier, klær osv. Og jeg fyller alltid opp kjøleskap og fryser når jeg har penger. Så litt fornuft er det i meg ;)

Min far fikk "blod på tann" i dag, han har sjekket opp i litt av hvert. Nå viser det seg at jeg til og med kan søke om støtte til etterisolering av hus! Om jeg får det, gjenstår jo å se, men prøve - det skal jeg! Bor i et stort, gammelt hus, som det i skrivende stund blåser tvers igjennom. Jeg lukker av flere rom i sprengkulda, men det hjelper ikke helt. På kjøkkenet er det nå 11 grader, det var 9,5 før i dag.. I stuen er det nå endelig 18 grader. Fyrer på spreng, og har både varmepumpe, panelovner og oljeovner på, så det er tydelig at etterisolering bør prioriteres.

Jeg skal uansett komme tilbake til hvordan det gikk.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har egentlig dokumentasjon i massevis, ulike epikriser. Og er selvsagt ikke 100% uføretrygdet uten grunn. Men jeg har en tendens til å bagatellisere sykdommen min ovenfor andre - og kanskje også ovenfor meg selv... Fordi jeg stadig hører at jeg ikke ser syk ut. Og sist jeg var til ergoterapeut, var jeg litt sånn "jeg greier alt..", så jeg er dum også..

Du kan ikke sende med epikriser med selvangivelsen. Be legen om å skrive en skikkelig attest.

Det er ofte dumt å være "stolt" og "greie-alt-selv-menneske" :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...