vanilje Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Neste spm... Leste en artikkel om den økte brannfaren ved at vi har fått mange flere elektriske apparater. Spesielt i eldre boliger. Her jeg sitter nå, har jeg 4 veggkontakter, som da skal holde til: tv, vhs-spiller, dvd-spiller, playstation, pc m / skjerm, printer, modem + lys. Altså mange flere enn 4. Og sånne dingser, som gir deg flere kontaker (har den dingsen noe navn egentlig?), er visst heller ikke så bra. Så hva gjør man da? Får helt panikk med tanken på brann, har opplevd for mange. Ikke bare på å redde meg selv, men alle de firbente her... 0 Siter
Gjest Filifjompen Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Du må få en fagmann til å se på, og godkjenne, det elektriske anlegget ditt. Og så får du de til å legge opp flere stikkontaker. Så er det problemet løst. Dine firbente er vel verdt den utgiften? Og iallefall du selv. 0 Siter
vanilje Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Skrevet 20. februar 2007 Du må få en fagmann til å se på, og godkjenne, det elektriske anlegget ditt. Og så får du de til å legge opp flere stikkontaker. Så er det problemet løst. Dine firbente er vel verdt den utgiften? Og iallefall du selv. Ja, helt klart verdt den utgiften, de firbente altså. Men bor i borettslag, er dette noe sånt som de kan fikse eller sjekke opp? 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Ja, helt klart verdt den utgiften, de firbente altså. Men bor i borettslag, er dette noe sånt som de kan fikse eller sjekke opp? Nei, det må du ordne sjøl. Jeg har to kontakter på soverommet så jeg kjenner problemet ), seng, tv, dvd, nattbordlampe, datamaskin, telefon og mobillader. 0 Siter
vanilje Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Skrevet 20. februar 2007 Nei, det må du ordne sjøl. Jeg har to kontakter på soverommet så jeg kjenner problemet ), seng, tv, dvd, nattbordlampe, datamaskin, telefon og mobillader. Tusen takk for svar :-)) 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Fordeler eller padde kalles de. ) Min kjære som er elektro-ingeniør, sier at disse apparatene bruker så lite strøm at det ikke er noe problem å ha en padde på 3-4 uttak til slike. Men man skal ikke ha padde på padde! Altså ikke viderekoble en padde fra en annen. 0 Siter
vanilje Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Skrevet 20. februar 2007 Fordeler eller padde kalles de. ) Min kjære som er elektro-ingeniør, sier at disse apparatene bruker så lite strøm at det ikke er noe problem å ha en padde på 3-4 uttak til slike. Men man skal ikke ha padde på padde! Altså ikke viderekoble en padde fra en annen. Takk, skal huske det, ikke padde på padde ;-)) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Fordeler eller padde kalles de. ) Min kjære som er elektro-ingeniør, sier at disse apparatene bruker så lite strøm at det ikke er noe problem å ha en padde på 3-4 uttak til slike. Men man skal ikke ha padde på padde! Altså ikke viderekoble en padde fra en annen. Det samme sier min elektrikermann.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.