Gå til innhold

Blir treningen verdt det?

Anbefalte innlegg

Gjest har migrene
Skrevet

Trening gir migrene, og selv om trening er godt for kroppen fører det altså til at jeg får noen dårlige timer og må ta en tablett. Dersom migrenemedisinen ikke tar det kan jeg få noen dårlige dager.... Jeg liker å trene, men jeg vet ikke om jeg vil betale "prisen". Jeg vil gjerne komme i bedre form, men jeg vil ikke gjøre slik at jeg må ta tablett.... Noen som har erfaringer eller noe å si her?

Gjest heisanndusann
Skrevet

Kanskje du bør prøve en annen form for trening? Jeg lider også av migrene, men får sjelden anfall etter trening.

Kanskje det har noe å gjøre med dårlig luft, spenning i skuldre/nakke under trening (feil holdning), for lite å drikke eller spise?

Caloni Makaroni
Skrevet

Hvorfor får du migrene etter trening, må du kanskje spørre deg. Får du migrene ganske enkelt fordi du får høy puls, så blir det vanskelig å trene, selvsagt.

Men kanskje det fungerer med en annen type trening?

Det er synd om du ikke "får lov til" å holde deg i form, fordi du har migrene..

Gjest this is a signature
Skrevet

Jeg var ikke klar over at man fikk migrene av å trene..

Har folk i familien med migrene. Nå skjønner jeg lit dilemmaet deres ved å trene..

Gjest har migrene
Skrevet

Jeg var ikke klar over at man fikk migrene av å trene..

Har folk i familien med migrene. Nå skjønner jeg lit dilemmaet deres ved å trene..

Der er individuelt.

Jeg har lagt på meg (muligens pga av tabletter), så jeg vil gjerne ta av noen kilo. Men når treningen fører til at jeg må ta tabletter... :-S

Gjest Shira12
Skrevet

Har du prøvd sånn ball?

Man blir jo ikke svett og gåen av det,som om man løper noen kilometer, men det kan hjelpe på og holde kroppen litt i form.

Jeg kan ikke trene kroppen min fullt enda, da går jeg i bakken.

Men har vurdert slik ball, og slike strikker. Kunne det vært noe for deg?

Jeg har valgt og ikke betale prisen, da blir en dag med fysiske aktiviteter, betalt med 3 dager i senga. Så derfor tenkte jeg at jeg skulle sjekke opp i andre metoder og trene på.

Gjest har migrene
Skrevet

Hvorfor får du migrene etter trening, må du kanskje spørre deg. Får du migrene ganske enkelt fordi du får høy puls, så blir det vanskelig å trene, selvsagt.

Men kanskje det fungerer med en annen type trening?

Det er synd om du ikke "får lov til" å holde deg i form, fordi du har migrene..

Jeg kan ta rolige øvelser, men jeg vil gjerne ta av noen kilo samt få bedre kondisjon. Men: jeg vil ikke gjøre slik at jeg får migrene heller...

Gjest har migrene
Skrevet

Kanskje du bør prøve en annen form for trening? Jeg lider også av migrene, men får sjelden anfall etter trening.

Kanskje det har noe å gjøre med dårlig luft, spenning i skuldre/nakke under trening (feil holdning), for lite å drikke eller spise?

Jeg drikker nok og prøver å spise regelmessig. Jeg kan ta rolige øvelser, men jeg vil gjerne ta av noen kilo og få bedre kondisjon. Selv 15 minutter på trimsykkel gir migrene. Og det er ikke bra for kroppen med alle disse tablettene heller.

Gjest har migrene
Skrevet

Har du prøvd sånn ball?

Man blir jo ikke svett og gåen av det,som om man løper noen kilometer, men det kan hjelpe på og holde kroppen litt i form.

Jeg kan ikke trene kroppen min fullt enda, da går jeg i bakken.

Men har vurdert slik ball, og slike strikker. Kunne det vært noe for deg?

Jeg har valgt og ikke betale prisen, da blir en dag med fysiske aktiviteter, betalt med 3 dager i senga. Så derfor tenkte jeg at jeg skulle sjekke opp i andre metoder og trene på.

Jeg vet heller lite om en slik ball, men jeg skal undersøke saken. :) Det blir nok til at jeg må legge bort trimvideoen igjen. Nå var det lenge siden jeg hadde gjort aerobic, så jeg ville se om det gikk.

Gjest heisanndusann
Skrevet

Jeg drikker nok og prøver å spise regelmessig. Jeg kan ta rolige øvelser, men jeg vil gjerne ta av noen kilo og få bedre kondisjon. Selv 15 minutter på trimsykkel gir migrene. Og det er ikke bra for kroppen med alle disse tablettene heller.

Hmmm, det høres veldig plagsomt ut. Føler med deg!

Hva med å gå lange, raske gåturer istedet? Trening er tross alt viktig for kroppen :) Invester i et par gode sko med støtdemping!

Ellers kan du muligens ta deg en tur til legen. Jeg var en periode fryktelig slapp og fikk vondt i hodet bare av å gå opp en trapp. Jernnivået mitt var helt på bunn, og etter en jerntablettkur var jeg fin igjen. (Anbefales å gå til legen for å sjekke jernnivået, disse tablettene er ikke sunne hvis du ikke trenger jern)

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg kan ta rolige øvelser, men jeg vil gjerne ta av noen kilo samt få bedre kondisjon. Men: jeg vil ikke gjøre slik at jeg får migrene heller...

Dilemma det der, ja. Jeg har ikke noen råd på området egentlig, bortsett fra å oppfordre deg til å prøve ut mange forskjellige typer trening/idretter, og se om noen passer for deg :)

Skrevet

Hva med en lang gåtur i frisk luft? Helt rolig til å begynne med, og så kan du øke tempoet litt etter hvert.

Jeg tror migrene under eller etter trening har sammenheng med at blodgjennomstrømmingen økes, hvilket betyr at du må unngå hard og "eksplosiv" trening.

Men dette er bare gjetning fra min side.

Jeg har ikke personlig erfaring med migrene. Eller annen hodepine for den saks skyld, bank i bordet.

Gjest har migrene
Skrevet

Hva med en lang gåtur i frisk luft? Helt rolig til å begynne med, og så kan du øke tempoet litt etter hvert.

Jeg tror migrene under eller etter trening har sammenheng med at blodgjennomstrømmingen økes, hvilket betyr at du må unngå hard og "eksplosiv" trening.

Men dette er bare gjetning fra min side.

Jeg har ikke personlig erfaring med migrene. Eller annen hodepine for den saks skyld, bank i bordet.

Jeg gikk en god tur i dag, og jeg håper det går bra. Du kan nok ha rett i det du sier....

Gjest har migrene
Skrevet

Hmmm, det høres veldig plagsomt ut. Føler med deg!

Hva med å gå lange, raske gåturer istedet? Trening er tross alt viktig for kroppen :) Invester i et par gode sko med støtdemping!

Ellers kan du muligens ta deg en tur til legen. Jeg var en periode fryktelig slapp og fikk vondt i hodet bare av å gå opp en trapp. Jernnivået mitt var helt på bunn, og etter en jerntablettkur var jeg fin igjen. (Anbefales å gå til legen for å sjekke jernnivået, disse tablettene er ikke sunne hvis du ikke trenger jern)

Jeg har vært hos legen, og det virker som om han har gitt meg opp.... Jeg gikk en tur nå, og så får jeg se hvordan det går.

Gjest har migrene
Skrevet

Har du forsøkt svømmimg?

Jeg var to ganger før jul, og en gang fikk jeg migrene. Men jeg har klippekort så jeg skal prøve igjen.

Skrevet

Der er individuelt.

Jeg har lagt på meg (muligens pga av tabletter), så jeg vil gjerne ta av noen kilo. Men når treningen fører til at jeg må ta tabletter... :-S

Trodde ikke man la på seg av migrenemedisin...

Gjest har migrene
Skrevet

Trodde ikke man la på seg av migrenemedisin...

Neivel. Det kan godt hende det. Men jeg har lenge tatt noe som forhåpentligvis skulle være forebyggende hver dag i tillegg til 8 andre tabletter i måneden.

Skrevet

Neivel. Det kan godt hende det. Men jeg har lenge tatt noe som forhåpentligvis skulle være forebyggende hver dag i tillegg til 8 andre tabletter i måneden.

Altså, jeg har ikke peiling..

Jeg bare forbinder vektøkning med antidepressiva og sånn..

Skrevet

8 andre medisiner?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...