Gå til innhold

En narkoman venn?

Anbefalte innlegg

Gjest nyah_lita84
Skrevet

Jeg følte det ble litt feil å legge dette innlegget på rus-forumet, siden det er et ganske abstrakt tema for meg.

Jeg har kjent en mann i 8 år, har bare møttes 4-5 ganger, og det er h år siden sist. Jeg var veldig ung den gangen jeg tok kontakt med han første gangen(jeg var 15, han 19) .

Vi er BARE kompiser, og har hatt kontakt via sms til og fra de siste årene.

Han er et flott menneske som virkelig er kunnskapsrik og lett å prate med.

Saken er den at han hadde sterke meninger om narkotika den første gangen jeg hadde kontakt med ham. Jeg spurte aldri om han benyttet dette selv, men måten han snakket om dette på førte til at jeg gjorde meg opp en mening om det.

Nå vil han gjerne komme til min by å besøke meg, siden jeg var i hans sist vi møttes. Problemet mitt er at han i så fall skal bo hos meg.. Og jeg vil ikke ha noen form for bruk av narkotika i mitt hjem!

Jeg synes det er ekkelt å spørr om slikt, jeg har jo ikke noe med det å gjøre, men jeg føler likevel at jeg har det når han skal bo hos meg..

Kjære dere, som har orket å lese alt dette, hva hadde dere gjort? Finnes det en måte å spør på? Evt hinte? Jeg har ingen fordommer mot narkomane, men vil velge selv om de skal bo hos meg, liksom... Og jeg vil nødig såre ham om det han sa den gangen ikke hadde noen rot i virkeligheten..

Tusen takk for svar, og ha en flott dag!

M.v.h.

Skrevet

Hæ? En du kjenner har uttrykt at han ikke har så mye i mot narkotika, og nå lurer du på om han er narkoman ..? Har jeg forstått deg riktig?

Det høres ut som en helt utrolig søkt slutning. Og hva slags stoff snakker vi om? Man er neppe narkoman om man tar en joint i ny og ne, og det er antagelig heller ikke noe problem å la det være mens man besøker noen. Snakker vi en heroinist blir saken selvsagt en annen. Men jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor du ikke kan spørre en venn av deg om han bruker stoff.

Skrevet

Hæ? En du kjenner har uttrykt at han ikke har så mye i mot narkotika, og nå lurer du på om han er narkoman ..? Har jeg forstått deg riktig?

Det høres ut som en helt utrolig søkt slutning. Og hva slags stoff snakker vi om? Man er neppe narkoman om man tar en joint i ny og ne, og det er antagelig heller ikke noe problem å la det være mens man besøker noen. Snakker vi en heroinist blir saken selvsagt en annen. Men jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor du ikke kan spørre en venn av deg om han bruker stoff.

Nei, du tar feil. Han uttrykte seg den gangen på en måte som gjorde meg sikker på at han drev med narkotika da. Jeg vet ikke hvilket stoff det er snakk om, mest trolig hasj.

Jeg føler det er for privat å spørre om slikt, og om jeg virkelig misforsto ham, så kommer jeg jo faktisk med en anklagelse mot ham..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...