Gå til innhold

Min venninne truer med selvmord dersom hun ikke får abort

Anbefalte innlegg

Gjest nok en gang
Skrevet

Har nå lest alle svar her, som har kommet på løpende bånd, og jeg begynner betvile min venninne. Hun virker besatt av å skulle ta abort og siden jeg nå forstår at dette ikke egentlig er mulig uten svært god grunn(som hun ikke har), så begynner jeg lure på om hun kan ha prøvd utføre aborten selv? Med piller kanskje? iden hun sier hun ble sendt hjem, så har hun kanskje ikke fått lov til å ta abort, men gjort noe ille selv,for å kanskje få det til?

forstår ikke dette i det hele tatt....kan hun vr så desperat??

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• sammfunnskritiker

11

• Gemini

7

• Spirello

2

• NeaNoor

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vet ikke hvor seriøst jeg skal ta dette. Men uansett... Du skrev tidligere at de hadde barn fra før, og at hun var gift?

I tilfelle er det jo deres problem og de som må leve med dette, uansett valg.

Neste gang du snakker med henne, gir du henne beskjed om at dette må de neste ordne opp i selv. Si at du vil støtte henne uansett, men at du ikke vil involveres utover det.

Gjest pølsert
Skrevet

Ja til selvbestemt abort! Bedre det enn at et uønsket barn skal leve og ikke ha det noe bra (kanskje). Hennes kropp, hennes liv.

Gjest pølsert
Skrevet

Jeg snakker i hvertfall sant her, men er veldig usikker på hele historien selv, men vet hun er på sykehuset i dag. Traff henne i forrige uke, og da hadde hun kul på magen...så jeg antar at hun ikke lyver. At hun var gravid , var nokså synlig, ja...

Syns det høres helt utrolig ut at hun får ta abort så sent. Er ikke grensen egentlig 12 uker i norge, da?

Forstår ikke dette helt. Også er det vel rart at ikke abortpillene tar live av barnet? Tenk at hun har tatt 6 piller nå, og enda lever barnet.

huff....det sies de pillene er ekstremt smertefulle for barnet...

Det kan umulig synes tydelig på henne at hun er gravid så tidlig. Du tøyser du.

Skrevet

Har nå lest alle svar her, som har kommet på løpende bånd, og jeg begynner betvile min venninne. Hun virker besatt av å skulle ta abort og siden jeg nå forstår at dette ikke egentlig er mulig uten svært god grunn(som hun ikke har), så begynner jeg lure på om hun kan ha prøvd utføre aborten selv? Med piller kanskje? iden hun sier hun ble sendt hjem, så har hun kanskje ikke fått lov til å ta abort, men gjort noe ille selv,for å kanskje få det til?

forstår ikke dette i det hele tatt....kan hun vr så desperat??

Jeg kjenner ikke noen av dere, men jeg er gammel nok til å huske tiden da alle aborter måtte nemdbehandles.

Den gangen var det ikke uvanlig at gravide ble så desperate at de gjorde både det ene og det andre.

Gjest nok en gang
Skrevet

nei, jeg tøyser ikke. hun kan selvsagt ha lagt på seg, men en kun påmagen, det hadde hun. Men kjære , jeg begynner jo å betvile lat hun har sagt - så for alt jeg vet så er hun lengre på vei enn 14 uker. Hadde jeg tippet, ville jeg sagt over 4 måneder....

Gjest pølsert
Skrevet

nei, jeg tøyser ikke. hun kan selvsagt ha lagt på seg, men en kun påmagen, det hadde hun. Men kjære , jeg begynner jo å betvile lat hun har sagt - så for alt jeg vet så er hun lengre på vei enn 14 uker. Hadde jeg tippet, ville jeg sagt over 4 måneder....

Hvorfor skriver du her egentlig da? Hva får du ut av det. Og hvorfor gidder du ha en venninne du ikke kan stole på?

Skrevet

Andre- og tredje gang jeg var gravid kunne jeg ikke lenger skjule det rundt uke 10. Er venninnen tynn, er det godt mulig dette synes, ja....

Gjest vet ikke helt jeg
Skrevet

Jeg har da hatt venninner som har sett gravide ut etter 12 uker :) så akkurat det der er ikke så rart.

Ser skikkelig gravid ut i uke 12 ..... Da må det være svangerskap nr 2, ganske tett etter nr 1 .....

Gjest nok en gang
Skrevet

Ser skikkelig gravid ut i uke 12 ..... Da må det være svangerskap nr 2, ganske tett etter nr 1 .....

Uke 14..ikke 12. Men for all del, da jeg så henne trodde jeg hun var lenger på vei. Ikke vet jeg heller, forstår ikke helt hva som skjer her.

Gjest nok en gang
Skrevet

Andre- og tredje gang jeg var gravid kunne jeg ikke lenger skjule det rundt uke 10. Er venninnen tynn, er det godt mulig dette synes, ja....

Og venninnen er abolsutt tynn, ja!

Gjest nok en gang
Skrevet

Jeg leste og satte meg mye inn i abortnemdas arbeid når abortloven var diskutert i media for halvannet år siden. Ut fra det jeg vet tror jeg ikke på historien.

Enten har hun en psykiatrisk diagnose (som hun ikke forteller deg om), som tilsier at nemda innvilger senabort.

Eller så er det andre sider ved denne historien som ikke er 100% tuftet på virkeligheten.

http://www.samliv.net/tema/abort.htm

Her står det at muligheten faktisk er tilstede inntil utgangen av 16 uke...(?)

Gjest nok en gang
Skrevet

utgangen av 17. uke sto det da

Flisespikkeri ;) bommet litt der da

Gjest nok en gang
Skrevet

Nei, det er sant. Man får medikamenter, og får en form for fødsel på sykehuset, og blir ikke sendt hjem.

Hele historien til trådstarter er ganske så søkt da...

Hva mener dere med at aborten ikke er medisinsk? dette fant jeg nå på nettet, og det ser jo ut som det kan stemme det hun sier da, at hun blir sendt hjem....bare les her: sakset fra

lommelegen.no

Medisinsk abort - med tabletter

Medisinsk (medikamentell) abort innledes med at kvinnen møter på sykehuset og svelger tabletter med et preparat som heter mifepriston (Mifegyn). Virkestoffet i dette medikamentet gjør at videre utvikling av graviditeten stanses. Etter inntak av tablettene reiser kvinnen hjem, og hun kan oppleve noe kvalme, blødninger og menstruasjonsliknende smerter. Etter 2 døgn kommer hun tilbake til sykehuset og blir innlagt i dagavdelingen, der hun får stikkpiller med misoprostol (Cytotec) i skjeden, samt smertestillende tabletter. Misoprostol gjør at livmoren trekker seg sammen og graviditeten utstøtes. Dette kan gi en del smerter, men kvinnen får smertestillende tabletter etter behov. I løpet av de neste 4-6 timene vil de fleste (ca. 95%) abortere. Selve aborten medfører blødning som vanligvis er litt sterkere enn en normal førstedags menstruasjon. De fleste reiser hjem samme dag, og blir sykemeldt i 2-3 dager. Det er vanlig å blø avtagende i ca. 14 dager.

Skrevet

Flisespikkeri ;) bommet litt der da

Abort innvilges også senere, men da tror jeg kun det er hvis barnet har en alvorlig misdannelse/kromosomfeil etc.

Gjest nok en gang
Skrevet

Denne historien virket ikke troverdig.

Jeg kan bare riste oppgitt på hodet, for sann det er den -men om min venninne har lurt meg er jo en annen sak.

Sukk.Kan dere ikke i det minste si HVA som ikke er troverdig???

Gjest nok en gang
Skrevet

Vel, det var det.

Fikk nå sms om at hun hade fått rier for en stund siden, og at det hele nå er over for henne.

Dere får tro hva dere vil, men dette var en sann historie. Utrolig nok? Ja, det er jeg enig i men har nå sittet og sjekket en hel masse på nett og det viser seg at man faktisk BLIR sendt hjem etter å ha fått disse pillene....(se lenger ned i tråden, der jeg har lagt ved link)...og at noen foster kan vær veldig levedyktige.

Syns det hele er ultratrist. Og min venninne, hvis jeg kan kalle henne det, er nå utenfor selvmordsfare..hun skrev nå at "endelig er jeg glad igjen"...

Sukk....er fryktelig oppgitt over dette og den syke terror hun har utsatt dettte barnet for.

Så får jeg se, om dette nye vennskapet har tålt dette eller ei....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...