Gå til innhold

Min venninne truer med selvmord dersom hun ikke får abort

Anbefalte innlegg

Gjest nok en gang
Skrevet

Vel, det var det.

Fikk nå sms om at hun hade fått rier for en stund siden, og at det hele nå er over for henne.

Dere får tro hva dere vil, men dette var en sann historie. Utrolig nok? Ja, det er jeg enig i men har nå sittet og sjekket en hel masse på nett og det viser seg at man faktisk BLIR sendt hjem etter å ha fått disse pillene....(se lenger ned i tråden, der jeg har lagt ved link)...og at noen foster kan vær veldig levedyktige.

Syns det hele er ultratrist. Og min venninne, hvis jeg kan kalle henne det, er nå utenfor selvmordsfare..hun skrev nå at "endelig er jeg glad igjen"...

Sukk....er fryktelig oppgitt over dette og den syke terror hun har utsatt dettte barnet for.

Så får jeg se, om dette nye vennskapet har tålt dette eller ei....

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• sammfunnskritiker

11

• Gemini

7

• Spirello

2

• NeaNoor

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vel, det var det.

Fikk nå sms om at hun hade fått rier for en stund siden, og at det hele nå er over for henne.

Dere får tro hva dere vil, men dette var en sann historie. Utrolig nok? Ja, det er jeg enig i men har nå sittet og sjekket en hel masse på nett og det viser seg at man faktisk BLIR sendt hjem etter å ha fått disse pillene....(se lenger ned i tråden, der jeg har lagt ved link)...og at noen foster kan vær veldig levedyktige.

Syns det hele er ultratrist. Og min venninne, hvis jeg kan kalle henne det, er nå utenfor selvmordsfare..hun skrev nå at "endelig er jeg glad igjen"...

Sukk....er fryktelig oppgitt over dette og den syke terror hun har utsatt dettte barnet for.

Uavhengig av om historien hun har servert deg er sann eller ikke så ville jeg nok (i alle fall midlertidig) kuttet kontakten med dette mennesket, var jeg deg.

Dette opprører deg tydeligvis så mye at uansett hva venninnen din måtte trenge nå så er det ikke du som kan gi henne det.

Jeg hadde ikke taklet dette fra en venninne med mindre jeg kjente henne så godt at jeg skjønte at det her ligger noe mer alvorlig bak som hun ikke har turt å fortelle.

Dersom du tror det er sant at hun gjør dette bare fordi "det ikke passer" og du syns det er forkastelig, så har du lov til å syns det.

Det er viktig å backe opp venner, men man skal ikke gå på akkord med seg selv.

Gjest Aspargus
Skrevet

"Hva ville DU sagt til henne dersom dette var DIN venninne?" Jeg ville ha forsøkt å støtte henne så godt jeg kunne, særlig med tanke på at hun kanskje må bære fram et høyst uønsket og kanskje alvorlig sykt barn. Ellers ville jeg jeg tenkt at det heldigvis ikke er min sak. Du som er så i mot abort burde si til henne at du ikke kan støtte henne i denne sitasjonen, og henvise til hennes mann og andre. Fastlegen er jo et naturlig alternativ hvis hun truer med selvmord og trenger akutt psykiatrisk hjelp. Hvorfor må du si noe i det hele tatt?

"Og hva syns dere om denne historien?" Den henger ikke på greip og er ikke sann: Du er kjempenegativ til abort, allikevel ringer hun deg og gir deg masse detaljer rundt dette (hvor er mannen hennes i denne historien?), og du forakter henne og fordømmer hennes valg, men kaller henne for venninne og ønsker å gi henne råd om noe som til de grader ikke angår deg. Og slik du forteller dette har verken hun, legene eller du noen valg om noe som helst akkurat nå, så hvorfor si noe?

Skrevet

Ja til selvbestemt abort! Bedre det enn at et uønsket barn skal leve og ikke ha det noe bra (kanskje). Hennes kropp, hennes liv.

Du henger med, ja...

Gjest Nok en gang
Skrevet

"Hva ville DU sagt til henne dersom dette var DIN venninne?" Jeg ville ha forsøkt å støtte henne så godt jeg kunne, særlig med tanke på at hun kanskje må bære fram et høyst uønsket og kanskje alvorlig sykt barn. Ellers ville jeg jeg tenkt at det heldigvis ikke er min sak. Du som er så i mot abort burde si til henne at du ikke kan støtte henne i denne sitasjonen, og henvise til hennes mann og andre. Fastlegen er jo et naturlig alternativ hvis hun truer med selvmord og trenger akutt psykiatrisk hjelp. Hvorfor må du si noe i det hele tatt?

"Og hva syns dere om denne historien?" Den henger ikke på greip og er ikke sann: Du er kjempenegativ til abort, allikevel ringer hun deg og gir deg masse detaljer rundt dette (hvor er mannen hennes i denne historien?), og du forakter henne og fordømmer hennes valg, men kaller henne for venninne og ønsker å gi henne råd om noe som til de grader ikke angår deg. Og slik du forteller dette har verken hun, legene eller du noen valg om noe som helst akkurat nå, så hvorfor si noe?

Du sriver:"Og hva syns dere om denne historien?" Den henger ikke på greip og er ikke sann: Du er kjempenegativ til abort, allikevel ringer hun deg og gir deg masse detaljer rundt dette (hvor er mannen hennes i denne historien?), og du forakter henne og fordømmer hennes valg, men kaller henne for venninne og ønsker å gi henne råd om noe som til de grader ikke angår deg. Og slik du forteller dette har verken hun, legene eller du noen valg om noe som helst akkurat nå, så hvorfor si noe?

-----

HVOR har jeg sagt at jeg forakter HENNE? Nå ble jeg forbanna! jeg forakter ikke henne, men ja, jeg er SVÆRT negativ til abort og det VET hun. Hvor mannen er oppi dette,det vet da vel ikke jeg? Kjenner ikke mannnen. Og hvorfor ringer hun meg? Hun har bare meg her. Hun er ny i landet, er ikke norsk og har ingen andre venninner.

Så joda, helt klart at jeg fordømmer handlingen - men jeg har "#¤%&&¤% ikke forakt for jenta!!!

Uansett, aborten er utført - så nei, korrekt, jeg eller andre har ikke lenger noen påvirkning.

Fornøyd?SURA!!! Og JO, historien er SANN! For nittende gang! men jeg driter i hva du måtte mene om saken. Men sann, joda....så langt jeg vet hvertfall.

Skrevet

Vel, det var det.

Hun høres passer hjernedød ut. Kanskje best sånne idioter ikke får barn?

- Og nei, er fortsatt ikke imot abort, men man må da for svarte ha litt kontroll på sexlivet sitt og syklusene sine, hvis de ikke er veldig uregelmessige da. Og er hun i fast forhold så bruker man vel prevensjon hvis man på død og liv ikke kan bli gravid? Hvor gammel er denne kroppen? Ikke særlig moden i hodet i hvert fall..

Gjest nok en gang
Skrevet

Hun høres passer hjernedød ut. Kanskje best sånne idioter ikke får barn?

- Og nei, er fortsatt ikke imot abort, men man må da for svarte ha litt kontroll på sexlivet sitt og syklusene sine, hvis de ikke er veldig uregelmessige da. Og er hun i fast forhold så bruker man vel prevensjon hvis man på død og liv ikke kan bli gravid? Hvor gammel er denne kroppen? Ikke særlig moden i hodet i hvert fall..

Helt enig med deg dessverre...Ikke særlig moden. Hun er 30 år, tro det eller ei.

Hun har en sønn fra før. Hun sier at denne gang surret hun visst litt med pillene....sukk...

Skrevet

Ser du får mange spørsmålstegen ved historeien din.

Jeg ser slike situasjoner relativt ofte i min jobb.

Selvbestemt abort kan man få innvilget til og med utgangen av uke 16. (etter uke 12 må man gjennom nemd. Men er sjelden noen blir nektet abort i nemd.)

Noen får da en abortpille som man tar på en poliklinikk vanligvis. Så kommer de etter 2 dager for å få medikamenter som skal hjelpe til å åpne livmora og fosteret utstøtes. Andre får bare disse medikamentene med en gang og innlegges samme dag. Hvor lang tid dette kan ta er veldig forskjellig. Noen trenger opptil flere dager, andre i løpet av en dag.

En må "føde" fosteret på vanlig vis når en er kommet så langt på vei. Er det rester igjen i livmoren eller man blør mye, må man til utskrapning etterpå. Oftest trenger man ikke dette.

Selvbestemt abort er tillatt her til lands, frem til 12 uke og via nemd frem til 16 uke. Hva som er riktig for enhver kvinne og hennes familie vil jeg ikke uttale meg om. Dette er faktisk et valg hun kan ta, men må leve med etterpå. Hvis du kan støtte henne i denne situasjonen gjør du det. Blir det for vanskelig for deg, får du heller forklare henne det og trekke deg litt unna. Det blir ikke ugjort selv om du kritiserer henne nå etterpå.

Skrevet

Jeg ville ikke sagt så mye. Hadde heller satset på å banke litt vett inn i den tomme skallen hennes.

True med selvmord... Jaja, så la henne gjøre det da!

Gjest vet ikke helt jeg
Skrevet

Uke 14..ikke 12. Men for all del, da jeg så henne trodde jeg hun var lenger på vei. Ikke vet jeg heller, forstår ikke helt hva som skjer her.

Du skrev at du kjente noen som så skikkelig gravide ut i uke 12 ....

Gjest nok en gang
Skrevet

Ser du får mange spørsmålstegen ved historeien din.

Jeg ser slike situasjoner relativt ofte i min jobb.

Selvbestemt abort kan man få innvilget til og med utgangen av uke 16. (etter uke 12 må man gjennom nemd. Men er sjelden noen blir nektet abort i nemd.)

Noen får da en abortpille som man tar på en poliklinikk vanligvis. Så kommer de etter 2 dager for å få medikamenter som skal hjelpe til å åpne livmora og fosteret utstøtes. Andre får bare disse medikamentene med en gang og innlegges samme dag. Hvor lang tid dette kan ta er veldig forskjellig. Noen trenger opptil flere dager, andre i løpet av en dag.

En må "føde" fosteret på vanlig vis når en er kommet så langt på vei. Er det rester igjen i livmoren eller man blør mye, må man til utskrapning etterpå. Oftest trenger man ikke dette.

Selvbestemt abort er tillatt her til lands, frem til 12 uke og via nemd frem til 16 uke. Hva som er riktig for enhver kvinne og hennes familie vil jeg ikke uttale meg om. Dette er faktisk et valg hun kan ta, men må leve med etterpå. Hvis du kan støtte henne i denne situasjonen gjør du det. Blir det for vanskelig for deg, får du heller forklare henne det og trekke deg litt unna. Det blir ikke ugjort selv om du kritiserer henne nå etterpå.

TAKK for ditt svar! Oppklarende og bra! :))

sammfunnskritiker
Skrevet

Jeg har bare venner som støtter meg i alt jeg gjør. Tilitt, ærlighet og åpenhet betyr mest av alt for meg. Derfor har jeg bare gode venner og prøver å være en god venninne selv.

Jeg stiller spm ved historien, jeg trodde bare det ikke var mulig å "overleve" to medisinske aborter.... Jeg har faktisk aldri hørt tillfeller hvor dette er skjedd. Ikke er det særlig omtalt i media- og aller minst i felleskatalogen...

Men jeg vet at sykehusene innvilger aborter på "overtid", for msk med psykiske plager, td deprisjon, personlighetsforstyrrelser,angst mm.

HAdde jeg vært hennes vennnne, ville jeg støttetet henne i aborten- og bidratt så godt jeg junne for å få den gjennomført.

(Mine argumenter om hvorfor , hvorfor ikek hadde jeg lagt på hyllen en stund. Dette er jo tross alt en god venninnes liv det dreier seg om.

Gjest Si i fra!
Skrevet

Jeg klarer ikke å hører på noen som kommer og forteller de skal ta abort. Jeg synes handlinger er så grusom at jeg synes kun synd på forsteret som må drepes. Hadde jeg vært deg ville jeg bare sagt at jeg ikke hadde greid å høre på det. Respekterer hun ikke det så er det ikke mye veninne å ta vare på.

sammfunnskritiker
Skrevet

Vel, det var det.

Jeg liker ikke å kalle folk for gal, men jeg tro nok ikke du er langt i fra i min definisjon av gal.

Dersom dette er en sann historie, og du har tiltii til din venn, hvorfor i allverden er du å søker på nett etter da?

og hva er definisjonen på en god venn, for klin gærne folk?

sammfunnskritiker
Skrevet

Abort innvilges også senere, men da tror jeg kun det er hvis barnet har en alvorlig misdannelse/kromosomfeil etc.

psykiatriske pasienter kan få innvilget aborter utover denne fristen.

Gjest nok en gang
Skrevet

Jeg liker ikke å kalle folk for gal, men jeg tro nok ikke du er langt i fra i min definisjon av gal.

Dersom dette er en sann historie, og du har tiltii til din venn, hvorfor i allverden er du å søker på nett etter da?

og hva er definisjonen på en god venn, for klin gærne folk?

Du liker ikke kalle folk for gale, men du gjør det likevel?

Syns du er ekstremt røy in din uttalelse. Jeg er ikke gal,langt i fra - og hadde du visst litt mer om meg hadde du ikke engang våget å si det du gjør.

Og tråden har du tydligvis ikke lest, for der skriver jeg at jeg har kjent jenta i en måned sånn ca...Hun er utenlandsk, og har ingen andre venner enn meg. Jeg har dessverre ikke automatisk tillit til folk jeg har kjent i så kort tid. Kanskje du hadde hatt det? vel, det får være din sak.

Som du ser, både av linker som er lagt inn i tråden, og av personer som jobber med helse, så er det faktisk godt mulig det jeg skriver...

så gal? hehehe...nei det er jeg jommen ikke!! men at man kan lure litt på en heeelt ny venninne? ja, faktisk, man kjenner da ikke psyken til folk så fort?

Skulle sparka deg bak hadde du vært i nærheten, men det er klart, det burde man jo ikke gjøre i fare for å bli stempla som enda galere.

takk skal du ha, din generalist og sneversynte dust.Anbefaler deg å lese en hel tråd før du blir så kritisk igjen....og våger åpne munnen, evt bevege fingrene på tastaturet. D U S T!

Skrevet

Jeg har bare venner som støtter meg i alt jeg gjør. Tilitt, ærlighet og åpenhet betyr mest av alt for meg. Derfor har jeg bare gode venner og prøver å være en god venninne selv.

Jeg stiller spm ved historien, jeg trodde bare det ikke var mulig å "overleve" to medisinske aborter.... Jeg har faktisk aldri hørt tillfeller hvor dette er skjedd. Ikke er det særlig omtalt i media- og aller minst i felleskatalogen...

Men jeg vet at sykehusene innvilger aborter på "overtid", for msk med psykiske plager, td deprisjon, personlighetsforstyrrelser,angst mm.

HAdde jeg vært hennes vennnne, ville jeg støttetet henne i aborten- og bidratt så godt jeg junne for å få den gjennomført.

(Mine argumenter om hvorfor , hvorfor ikek hadde jeg lagt på hyllen en stund. Dette er jo tross alt en god venninnes liv det dreier seg om.

Hva slags venner er det som slikker deg oppetter ræva i alt du sier og gjør?

sammfunnskritiker
Skrevet

Syns du er ekstremt røy in din uttalelse. Jeg er ikke gal,langt i fra - og hadde du visst litt mer om meg hadde du ikke engang våget å si det du gjør.

Og tråden har du tydligvis ikke lest, for der skriver jeg at jeg har kjent jenta i en måned sånn ca...Hun er utenlandsk, og har ingen andre venner enn meg. Jeg har dessverre ikke automatisk tillit til folk jeg har kjent i så kort tid. Kanskje du hadde hatt det? vel, det får være din sak.

Som du ser, både av linker som er lagt inn i tråden, og av personer som jobber med helse, så er det faktisk godt mulig det jeg skriver...

så gal? hehehe...nei det er jeg jommen ikke!! men at man kan lure litt på en heeelt ny venninne? ja, faktisk, man kjenner da ikke psyken til folk så fort?

Skulle sparka deg bak hadde du vært i nærheten, men det er klart, det burde man jo ikke gjøre i fare for å bli stempla som enda galere.

takk skal du ha, din generalist og sneversynte dust.Anbefaler deg å lese en hel tråd før du blir så kritisk igjen....og våger åpne munnen, evt bevege fingrene på tastaturet. D U S T!

hehe, kanskje vi ikke er så lang unna hverandre? Kanskje på samme avdeling? Hvem vet?

Jeg ler....

Hva får et msk til å stille seg så i forsvarsposisjon?

Og hvilken menneskekjenner blir man etter en mannsalder eller to?

Personlig har jeg ikke hat "skivebom" på venner, jeg har fått etter fylte 20

Dvs jeg finner fort ut hvem jeg har "troen på".

Men for all deg, hvilken tanker tenker du, folk bør ha om slike som meg og deg?

Skrevet

"Og tråden har du tydligvis ikke lest, for der skriver jeg at jeg har kjent jenta i en måned sånn ca...Hun er utenlandsk, og har ingen andre venner enn meg".

Jøjemeg. Det er vel bare enda en grunn til at du bør støtte henne? Hva vet vel du, annet enn det hun SIER, om situasjonen hennes, etter å ha kjent henne en måned? Kanskje er hun veldig psykisk syk? Fysisk syk? Kanskje har hun en mann som mishandler henne? Kanskje gikk hun gjennom en veldig traumatisk fødsel med det første barnet? Kanskje har hun rett og slett ikke evne til å ta seg av flere barn?

Når noen går til slike drastiske skritt for å slippe å fullføre svangerskapet, ligger det garantert mer bak enn bare det at "det ikke passer".

sammfunnskritiker
Skrevet

Hva slags venner er det som slikker deg oppetter ræva i alt du sier og gjør?

Ingen venner slikker meg opp etter baken, bare kjæresten:-)

Jeg mener jeg har venner jeg diskuterer med, blir uenige med, men venner som greier å akseptere ulikhetene vi har/mener.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...