Gå til innhold

Min venninne truer med selvmord dersom hun ikke får abort

Anbefalte innlegg

Gjest nok en gang
Skrevet

hehe, kanskje vi ikke er så lang unna hverandre? Kanskje på samme avdeling? Hvem vet?

Jeg ler....

Hva får et msk til å stille seg så i forsvarsposisjon?

Og hvilken menneskekjenner blir man etter en mannsalder eller to?

Personlig har jeg ikke hat "skivebom" på venner, jeg har fått etter fylte 20

Dvs jeg finner fort ut hvem jeg har "troen på".

Men for all deg, hvilken tanker tenker du, folk bør ha om slike som meg og deg?

Ditto.Hva vet vel du om meg, og hva vet vel jeg om deg?

Forsvar? Niks. Forklaring. Ja.

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• sammfunnskritiker

11

• Gemini

7

• Spirello

2

• NeaNoor

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ingen venner slikker meg opp etter baken, bare kjæresten:-)

Jeg mener jeg har venner jeg diskuterer med, blir uenige med, men venner som greier å akseptere ulikhetene vi har/mener.

Du skrev at de støtter deg i alt. Det er noe helt annet enn aksept.

sammfunnskritiker
Skrevet

Ditto.Hva vet vel du om meg, og hva vet vel jeg om deg?

Forsvar? Niks. Forklaring. Ja.

Dersom du tar et langt spark, med litt fart i, treffer du meg nok. AU!

Gjest nok en gang
Skrevet

Dersom du tar et langt spark, med litt fart i, treffer du meg nok. AU!

Kult! Den fortjente du ;)

Gjest nok en gang nok...
Skrevet

Så ble denne tråden nok for meg, og for altfor mange av dere. Dere får mene hva dere vil om jeg bør støtte eller ikke støtte denne jenta. Så langt har jeg støttet, men vært uenig i hennes valg.

Nå velger jeg å ikke engasjere meg i tråden mer. Dere får fortsette moroa uten meg ;) Men en ting har vært sikert hele tiden. Historien er sann den, men nok er nok...på alle måter nå. Skriver ikke mer her.

sammfunnskritiker
Skrevet

Jeg ar jo mange sære meninger, så jeg skjønner jo godt at ikke alle kan være enige med meg. JEg ar f. eks venner som er i mot abort og som er kristne.

Jeg er for abort- og syns det er et kjempegode for oss kvinner.

Jeg må akseptere og godta min venninnes syn, og tenke at dette mener jeg- hun mener noe annet- og det må være helt greit.

Jeg møter folk som mener noe helt annet enn meg, som jeg ikke greier å akseptere. De blir eller ikke mine venner.

Et eksempel er de som mener det er helt greit å bruke narkotika, sette skudd på 16 år gammle jenter, eller å ha omsorgen for barn til tross for STORE rusproblemer.

Det jeg mente er at jeg ar venner som aksepterer meg, til tross for uliketer- og slik får jeg også tilitt til de msk jeg omgåes med.

Skulle vennene mine begynne å stille spm ved meg, om jeg var sann eller usann, eller ikke a troen og respekten til meg, da måtte jeg endre min definisjon av venn.

Skrevet

Vel, det var det.

Fikk nå sms om at hun hade fått rier for en stund siden, og at det hele nå er over for henne.

Dere får tro hva dere vil, men dette var en sann historie. Utrolig nok? Ja, det er jeg enig i men har nå sittet og sjekket en hel masse på nett og det viser seg at man faktisk BLIR sendt hjem etter å ha fått disse pillene....(se lenger ned i tråden, der jeg har lagt ved link)...og at noen foster kan vær veldig levedyktige.

Syns det hele er ultratrist. Og min venninne, hvis jeg kan kalle henne det, er nå utenfor selvmordsfare..hun skrev nå at "endelig er jeg glad igjen"...

Sukk....er fryktelig oppgitt over dette og den syke terror hun har utsatt dettte barnet for.

Så får jeg se, om dette nye vennskapet har tålt dette eller ei....

Jeg synes ikke du høres ut som noen god venninne og du har ingen rett til å dømme.

sammfunnskritiker
Skrevet

Så ble denne tråden nok for meg, og for altfor mange av dere. Dere får mene hva dere vil om jeg bør støtte eller ikke støtte denne jenta. Så langt har jeg støttet, men vært uenig i hennes valg.

Nå velger jeg å ikke engasjere meg i tråden mer. Dere får fortsette moroa uten meg ;) Men en ting har vært sikert hele tiden. Historien er sann den, men nok er nok...på alle måter nå. Skriver ikke mer her.

Det er begrenset vor lenge en greier å olde løgn i live, tenker jeg. Lykke til med neste innlegg.

sammfunnskritiker
Skrevet

Akseptere meg vs akseptere saken vil jo være to sider av samme sak, tenker jeg.

Skrevet

Det er begrenset vor lenge en greier å olde løgn i live, tenker jeg. Lykke til med neste innlegg.

Er du nå så skråsikker på at det trådstarter skriver er løgn? Det må være fryktelig vondt å bli beskyldt for å lyve hvis man er uskyldig...

Jeg synes ikke det finnes bevis her for at dette er en løgnhistorie. Man er uskyldig til det motsatte er bevist, og sånn bør det også være!

sammfunnskritiker
Skrevet

Er du nå så skråsikker på at det trådstarter skriver er løgn? Det må være fryktelig vondt å bli beskyldt for å lyve hvis man er uskyldig...

Jeg synes ikke det finnes bevis her for at dette er en løgnhistorie. Man er uskyldig til det motsatte er bevist, og sånn bør det også være!

ehee

Skulle jeg levd etter dette mottoet, hadde jeg nok ikke blitt gammel i jobben min, egenlig ønsker jeg å kunne være litt kritisk til ting jeg.

Jeg liker å stiolle spm til det som skjer i rundt meg- og for meg er det mer riktig enn å akseptere og godta allt som en sannhet. Da hadde jeg blitt gal da...

Skrevet

ehee

Skulle jeg levd etter dette mottoet, hadde jeg nok ikke blitt gammel i jobben min, egenlig ønsker jeg å kunne være litt kritisk til ting jeg.

Jeg liker å stiolle spm til det som skjer i rundt meg- og for meg er det mer riktig enn å akseptere og godta allt som en sannhet. Da hadde jeg blitt gal da...

Men du mener helt klart at hovedinnlegger lyver, uten at du har klare bevis for det. Du kan godt stille sprøsmål ved sannhetsgehalten i det hun sier, men du har bestemt at hun lyver. Arrogant holdning synes jeg.

sammfunnskritiker
Skrevet

Men du mener helt klart at hovedinnlegger lyver, uten at du har klare bevis for det. Du kan godt stille sprøsmål ved sannhetsgehalten i det hun sier, men du har bestemt at hun lyver. Arrogant holdning synes jeg.

Min oppfatning er at dette er løgn. Jeg tolker innlegget som usant og definerer dermed løgn som "min" sannhet. Kanskje er det arrogant? Hva vet jeg?

For meg er det flere usanneter enn sanheter, ergo blir historien usann.

Om du velger å tolke den annerledes, helt greit for meg .

Hvorfor gidder jeg egentlig å svare dette innlegget? (hææ).

Gjest too much
Skrevet

Jeg syns du skal respektere din venninnes standpunkt. Det kan se ut til at du har "blandet" deg nok. Hun har nok sine grunner til å velge som hun gjør. Om du mener hun tar et liv har da ingenting å si for hennes valg.

Gjest tilskuer
Skrevet

Vel, det var det.

Fikk nå sms om at hun hade fått rier for en stund siden, og at det hele nå er over for henne.

Dere får tro hva dere vil, men dette var en sann historie. Utrolig nok? Ja, det er jeg enig i men har nå sittet og sjekket en hel masse på nett og det viser seg at man faktisk BLIR sendt hjem etter å ha fått disse pillene....(se lenger ned i tråden, der jeg har lagt ved link)...og at noen foster kan vær veldig levedyktige.

Syns det hele er ultratrist. Og min venninne, hvis jeg kan kalle henne det, er nå utenfor selvmordsfare..hun skrev nå at "endelig er jeg glad igjen"...

Sukk....er fryktelig oppgitt over dette og den syke terror hun har utsatt dettte barnet for.

Så får jeg se, om dette nye vennskapet har tålt dette eller ei....

Denne historien virker rar. Legene virker utrolig klønete eller så sier ikke venninna di hele sannheten. (Jeg tror det siste).

Uansett var det ingenting du komme gjøre, bortsett fra å gi henne ditt råd. Deretter kunne du ikke gjort noe som helst. Du hadde ikke blitt en bedre venninne ved å mase flere ganger på henne om å la være eller være enig med henne. Hva du synes abort, gjør ingenting til eller fra for henne. Men jeg vil ikke dømme deg for å ha et helt annet syn på abort enn venninna di.

Det jeg synes er rart er at hun ikke ble tvangsinnlagt på mentalsykehus når hun fremsetter trusler om selvmord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...