kaffepiken Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 sporenstreks: Ja, det kan jeg absolutt finne på å bruke. reprimande: Er dette et utdøende ord? Trodde det var vanlig brukt i mer formelle sammenhenger. snikksnakk: Bruker ikke dette ordet i noen særlig grad. om forlatelse: Nok et uttrykk som ikke brukes hos oss. aftensmat: Nei, vi sier kveldsmat. forsmedelig: Dette er et ord jeg ikke bruker så ofte, men det hender. endrektig: Hva betyr det? overhendig: Jeg vet ikke hva dette betyr heller.. pike: Dette ordet forbinder jeg med gammelmodige bøker av typen Evy Bøgenes, eller filmer av typen Tante Pose. bøs: Det er et uttrykk jeg bruker til tider - selv om jeg prøver å unngå å være det ;o) snurrepiperier: Brukte det ordet en gang på jobb og fikk rare blikk.. hurlumhei: Artig uttrykk som jeg ikke håper dør ut. drosjebil: Brukes ikke i dagligtale, men i samtale med ekstra gamle mennesker kan det tenkes at jeg kunne brukt det. fyrtøy: Det er vel en gjenstand som ikke finnes mer. 0 Siter
morsan Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Skrevet 21. februar 2007 sporenstreks: Ja, det kan jeg absolutt finne på å bruke. reprimande: Er dette et utdøende ord? Trodde det var vanlig brukt i mer formelle sammenhenger. snikksnakk: Bruker ikke dette ordet i noen særlig grad. om forlatelse: Nok et uttrykk som ikke brukes hos oss. aftensmat: Nei, vi sier kveldsmat. forsmedelig: Dette er et ord jeg ikke bruker så ofte, men det hender. endrektig: Hva betyr det? overhendig: Jeg vet ikke hva dette betyr heller.. pike: Dette ordet forbinder jeg med gammelmodige bøker av typen Evy Bøgenes, eller filmer av typen Tante Pose. bøs: Det er et uttrykk jeg bruker til tider - selv om jeg prøver å unngå å være det ;o) snurrepiperier: Brukte det ordet en gang på jobb og fikk rare blikk.. hurlumhei: Artig uttrykk som jeg ikke håper dør ut. drosjebil: Brukes ikke i dagligtale, men i samtale med ekstra gamle mennesker kan det tenkes at jeg kunne brukt det. fyrtøy: Det er vel en gjenstand som ikke finnes mer. "fyrtøy: Det er vel en gjenstand som ikke finnes mer. " Joda, gjenstanden finnes, men kalles nå oftest for furstikker, lighter osv. :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 "bøs om søppel" - da er det bøss, med kort Ø. Eller boss - vet ikke hvor i landet de sier det, men det betyr også søppel jeg kjenner flere som sier bøs om søppel, ikke bøss. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.