Gå til innhold

Hele uken går med til å glede seg til helga?

Anbefalte innlegg

Gjest overarbeidet og dritlei
Skrevet

Er drit lei jobben. Jobber i "team" med en person som ikke gjør noen verdens ting. Er skikkelig sliten og lei og det eneste lyspunktet er nedtelling til helga. Er dette normalt? Kjenner jeg trenger litt fri, er det feil å ta egenmelding eller skal jeg bruke ferie/avspassering?

Bare spør for jeg er aldri syk.

Skrevet

Det første du bør gjøre er kanskje å snakke med sjefen for å prøve å få gjort noe med problemet? Du kan ta ut ferie eller avspasering, men det hjelper ikke mye i lengden hvis det samme problemet er der når du kommer tilbake igjen.

Gjest ta litt ferie
Skrevet

Ta avspasering eller ferie, eller snakk med legen om hun mener du trenger å være borte fra jobb av helsemessige årsaker, i såfall blir du sykemeldt.

Det er ryddigst å forbeholde egenmeldingene til fysisk sykdom (med mindre du har kommet frem til noe annet med legen), det er glidende overganger mellom "sliten" som alle kan være og "utslitt" hvor du må være borte fra jobb.

Dette er min mening, ingen abosolutt regel for alle..

Gjest avspasere
Skrevet

Du skal da ikke melde deg syk om du ikke er syk! Du får ta deg en ferieuke.

Gjest overarbeidet og dritlei
Skrevet

Du skal da ikke melde deg syk om du ikke er syk! Du får ta deg en ferieuke.

Jeg tenker som deg, det er ikke sykdom. Jeg er heller aldri borte fra jobb utenom ferie/avspasering.

Poenget er at jeg np MÅ ta fri, hvis ikke kommer jeg til å få en skikkelig smell.

Gjest overarbeidet og sliten
Skrevet

Ta avspasering eller ferie, eller snakk med legen om hun mener du trenger å være borte fra jobb av helsemessige årsaker, i såfall blir du sykemeldt.

Det er ryddigst å forbeholde egenmeldingene til fysisk sykdom (med mindre du har kommet frem til noe annet med legen), det er glidende overganger mellom "sliten" som alle kan være og "utslitt" hvor du må være borte fra jobb.

Dette er min mening, ingen abosolutt regel for alle..

Litt uenig i at man skal forbeholde egenmeldingene til fysisk sykdom. Psyken er også en viktig del av helsa. Men skjønner hva du mener.. det er forskjell på å være deprimert/utbrent og å være sliten, ja.

Tror jeg skal ta ferie, men kan på ingen måte slappe av når jeg er borte for det hoper seg opp.. Må nok noen "tiltak" til for å gjøre noe med situasjonen, tipper jeg.

Gjest overarbeidet og sliten
Skrevet

Det første du bør gjøre er kanskje å snakke med sjefen for å prøve å få gjort noe med problemet? Du kan ta ut ferie eller avspasering, men det hjelper ikke mye i lengden hvis det samme problemet er der når du kommer tilbake igjen.

Har på en (litt for?) diplomatisk måte tatt opp problemet tidligere. Er lojalitetskonflikt til kundene, min arbeidssituasjon og ledelsen på den ene siden, til kollegaen på den andre siden.

Må nok ta det opp igjen med den det gjelder og sjefen, ja. Er konfliktsky og samvittighetsfull så er en lett person å utnytte antagelig.

Skrevet

Hvordan skal den personen som ikke gjør noe i dag, klare begge jobbene om du er borte?

Gjest sliten og overarbeidet
Skrevet

Hvordan skal den personen som ikke gjør noe i dag, klare begge jobbene om du er borte?

Saken er at det går ikke. Vedkommende klarer ikke det.. Det kommer til å hope seg opp til jeg er tilbake og det blir en vond situasjon for kundene.

Skrevet

Ta deg egenmelding med god samvittighet! La den andre personen i teamet få merke hvordan det er å jobbe r... av seg. Ta hensyn til dine egne følelser, før du blir totalt utbrent, mener jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...