Gå til innhold

Hallberg Rassy 312

Gjest Førstegangs seiler

Anbefalte innlegg

Gjest Førstegangs seiler
Skrevet

Er det noen som kjenner til denne båten. Vi er en fam. på 4 som vurdere å kjøpe en slik fra 1985. Er den ok plass for 2 store og to små, for en-to uker?

Skrevet

Jeg vet i hvertfall at Hallberg Rassy er en kvalitetsbåt. Hvorvidt plassen er tilstrekkelig, må du nesten ta og føle på i det objektet dere vurderer å kjøpe. Planløsningen er alfa og omega.

Vi har selv en seilbåt på 29 fot, og den har i prinsippet sengeplass til 6. Men selv 4 (voksne) synes jeg er i meste laget. Den er perfekt for meg og gubben alene med to små hunder.

Det bør ihvertfall være faste sengplasser til alle som skal være med (slippe og reie opp i salongen - for det blir du lei av!), samt såpass plass til bagasje at du slipper å løfte på et antall bager for å komme til stuerommet under...

Gjest heffalumpen
Skrevet

Det burde gå helt flott, avhengig av planløsningen. Men det går fint at de voksne sover i salongen, det er faktisk ikke så stor jobb å re opp. Hvis dere ikke er vedlig seilvante beggge to, er det greit å ha en båt som er lett å manøvrere - altså en ikke for stor båt. Og HR er jo mercedes, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...