Gå til innhold

Nå rømmer menn i burka...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke noe nytt at burkaen har mange funksjoner, for å si det sånn.

Omtrent som under 2.verdenskrig, da nonner med usedvanlig hårete underarmer rekte rundt i Europa.

Skrevet

Hei,

Folk har da rømt som (kristne) munker i årevis. Det er da ikke noe spesielt med å kle seg ut?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Omtrent som under 2.verdenskrig, da nonner med usedvanlig hårete underarmer rekte rundt i Europa.

Oi, det har jeg ikke hørt før! det med nonnene altså.

Men skjønner at det kan være en greit måte å skjule seg på.

I det hele tatt så skjer det noe med oss når man blir uniformert på den ene eller andre måten: Individet trer i bakgrunnen for "gruppa".

Dette ble også illustrert i et skjult-kamera-opplegg jeg så på tv for en god stund siden: To menn utkledt i tolleruniformer gikk rundt på Oslo S og spurte om folk hadde sett noen personer de viste fram bilder av. Men bildene var av nettopp disse juksetollerne! ;-)

Veldig få så at det var dem, de svarte "nei, dem har jeg ikke sett", og på oppfølgingsspørsmål om de anså seg selv som obervante svarte de bekreftende! ;-)

Skrevet

Oi, det har jeg ikke hørt før! det med nonnene altså.

Men skjønner at det kan være en greit måte å skjule seg på.

I det hele tatt så skjer det noe med oss når man blir uniformert på den ene eller andre måten: Individet trer i bakgrunnen for "gruppa".

Dette ble også illustrert i et skjult-kamera-opplegg jeg så på tv for en god stund siden: To menn utkledt i tolleruniformer gikk rundt på Oslo S og spurte om folk hadde sett noen personer de viste fram bilder av. Men bildene var av nettopp disse juksetollerne! ;-)

Veldig få så at det var dem, de svarte "nei, dem har jeg ikke sett", og på oppfølgingsspørsmål om de anså seg selv som obervante svarte de bekreftende! ;-)

Hehe, snedige greier. Og tenk bare på hvordan våre artianere ter seg så fort de får på seg russedressen. Snakker om rølpeuniform. :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

I en annen tråd for en stund siden, diskuterte vi nettopp det, men til da var det ingen som hadde testet teorien...Men det måtte jo komme.

Nå blir det sikkert ny debatt om bruk av burka...

hidi, the scorpion
Skrevet

Hei,

Folk har da rømt som (kristne) munker i årevis. Det er da ikke noe spesielt med å kle seg ut?

Med vennlig hilsen

Det er første gang jeg har hørt om det i Vesten, at menn har brukt burka...

Utrolig dårlig gjort mot kvinnene sine. dessuten er vi ikke i krig heller.

Skrevet

Hehe, snedige greier. Og tenk bare på hvordan våre artianere ter seg så fort de får på seg russedressen. Snakker om rølpeuniform. :o)

Ja, det virker begge veier: Russe-"uniformen" blir en unnskyldning for rølp, samtidig som vi utenforstående ikke ser individene bak.

Slik kan det være med mange ting. Ser man f eks en soldat på toget, ser man da en "soldat" og ikke først og fremst en "ung mann".

Man kan også se tilsvarende gruppe-identifisering når det gjelder folk av en annen hudfarge: Ser du én bråkete pakistaner, er det litt sånn "huff disse bråkete innvandrerne", men ser du én bråkete nordmann, er det "huff, for en bråkete mann"...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...