Gjest kongehuset overogut! Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Å fy fader, jeg er så lei av kongehuset og den styreformen. Gi oss nå endelig en folkeavstemning om dette i vårt demokratiske land. Det har vi krav på! Synes det er litt rart å alltid høre alt skrytet av kongehuset, den vanlige mann i gata har aldri fått sagt meninga si. De eneste som har fått uttalt seg er jo de som er kjøpt og betalt av kongehuset. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Noen gang tenkt på at kongehuset muligens har en viktig funksjon for Norge utad? I tillegg tror jeg de kan virke "samlende" på nordmenn i Norge. Positiv kontakt mellom de ulike landene i verden er kjempeviktig for bl.a. å opprettholde fred. Det er lettere for kongelige å holde positiv kontakt, enn det er for f.eks. en president/statsminister. Der snakkes det politikk og kulturforskjellene merkes nok lettere.. Jeg sier ingenting verken for/imot monarki, men tror ikke alle anti-monarkister tenker helt over hva de kongelige egentlig gjør for Norge. 0 Siter
Gjest kongehuset overogut! Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Og ellers har du det bare bra? Hehe..nei? åssen da? 0 Siter
Gjest kongehuset overogut! Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Noen gang tenkt på at kongehuset muligens har en viktig funksjon for Norge utad? I tillegg tror jeg de kan virke "samlende" på nordmenn i Norge. Positiv kontakt mellom de ulike landene i verden er kjempeviktig for bl.a. å opprettholde fred. Det er lettere for kongelige å holde positiv kontakt, enn det er for f.eks. en president/statsminister. Der snakkes det politikk og kulturforskjellene merkes nok lettere.. Jeg sier ingenting verken for/imot monarki, men tror ikke alle anti-monarkister tenker helt over hva de kongelige egentlig gjør for Norge. Nei jeg synes ikke kongehuset har en viktig funksjon, og jeg synes flere i kongefam er dårlige forbilder. Uansett, det er monarkiet som styreform jeg og republikanerene er uenig i, slike verv bør ikke gå i arv men være folkevalgt ved en avstemning. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Hehe..nei? åssen da? Slik engasjemet for en egenlig så uviktig sak, tyder på stress og\eller andre lidelser. 0 Siter
Gjest kongehuset overogut! Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Slik engasjemet for en egenlig så uviktig sak, tyder på stress og\eller andre lidelser. *S* Dette er en viktig sak min mann! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 For noe tull! En president kommer til å forlange like mye, og har dessuten ikke den erfaringen våre kongelige er opplært til.. Se bare på Bush. Hvem vil ha hen? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.