Gå til innhold

Gi oss folkeavstemning om monarkiets fremtid!

Anbefalte innlegg

Gjest kongehuset overogut!
Skrevet

Å fy fader, jeg er så lei av kongehuset og den styreformen.

Gi oss nå endelig en folkeavstemning om dette i vårt demokratiske land. Det har vi krav på!

Synes det er litt rart å alltid høre alt skrytet av kongehuset, den vanlige mann i gata har aldri fått sagt meninga si.

De eneste som har fått uttalt seg er jo de som er kjøpt og betalt av kongehuset.

Skrevet

Noen gang tenkt på at kongehuset muligens har en viktig funksjon for Norge utad? I tillegg tror jeg de kan virke "samlende" på nordmenn i Norge. Positiv kontakt mellom de ulike landene i verden er kjempeviktig for bl.a. å opprettholde fred. Det er lettere for kongelige å holde positiv kontakt, enn det er for f.eks. en president/statsminister. Der snakkes det politikk og kulturforskjellene merkes nok lettere..

Jeg sier ingenting verken for/imot monarki, men tror ikke alle anti-monarkister tenker helt over hva de kongelige egentlig gjør for Norge.

Skrevet

Og ellers har du det bare bra?

Hehe..nei? åssen da?

Skrevet

Noen gang tenkt på at kongehuset muligens har en viktig funksjon for Norge utad? I tillegg tror jeg de kan virke "samlende" på nordmenn i Norge. Positiv kontakt mellom de ulike landene i verden er kjempeviktig for bl.a. å opprettholde fred. Det er lettere for kongelige å holde positiv kontakt, enn det er for f.eks. en president/statsminister. Der snakkes det politikk og kulturforskjellene merkes nok lettere..

Jeg sier ingenting verken for/imot monarki, men tror ikke alle anti-monarkister tenker helt over hva de kongelige egentlig gjør for Norge.

Nei jeg synes ikke kongehuset har en viktig funksjon, og jeg synes flere i kongefam er dårlige forbilder.

Uansett, det er monarkiet som styreform jeg og republikanerene er uenig i, slike verv bør ikke gå i arv men være folkevalgt ved en avstemning.

Skrevet

Hehe..nei? åssen da?

Slik engasjemet for en egenlig så uviktig sak, tyder på stress og\eller andre lidelser.

Skrevet

Slik engasjemet for en egenlig så uviktig sak, tyder på stress og\eller andre lidelser.

*S* Dette er en viktig sak min mann! ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

For noe tull! En president kommer til å forlange like mye, og har dessuten ikke den erfaringen våre kongelige er opplært til..

Se bare på Bush. Hvem vil ha hen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...